Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 70D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 70D

Nieuws & (p)reviews:

- http://www.dpreview.com/previews/canon-eos-70d
    - http://www.dpreview.com/news/2013/07...hase-detection
    - http://www.imaging-resource.com/news...we-go-hands-on
    - http://www.the-digital-picture.com/N...aspx?News=7256
    - http://www.the-digital-picture.com/N...aspx?News=7257

Dual Pixel CMOS AF explained: http://www.canon-europe.com/images/D...13-1066503.pdf
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

De body alleen kost 1.099 euro (na een paar maanden zal de prijs wel zakken). Bij dpreview zijn ze alvast positief erover.

It's become increasingly rare for any manufacturer to show us technology that's genuinely innovative and unique, but that's exactly what Canon has done with the EOS 70D and its 'Dual Pixel CMOS AF' sensor. It's fair to say that on-sensor phase detection AF has so far shown lots of promise without necessarily being truly transformative to the shooting experience of most the cameras that use it, with Nikon's 1 System cameras being the most obvious exception. But while these offer exceptional focusing performance in good light, especially with regards to tracking moving subjects, the AF system can struggle the moment you try shooting indoors with a zoom lens.

Canon's approach of splitting every single pixel on the sensor into two separately readable photosites promises, in theory at least, to overcome the biggest problems that have afflicted on-chip phase detection systems to date. We're certainly excited by what it claims to offer in principle - the ability to work across a large area of the frame, at apertures down to F11, and in low light is a pretty compelling combination. Throw in such goodies as face detection and tracking, and focus point selection by touch, and on paper the EOS 70D looks like it could offer the best live view autofocus of any camera on the market, bar none.

We've only had limited time with the 70D, though, which means it's too early for us to say how well its live view AF system works in practice. But based on what we've seen so far we're pretty optimistic - it's certainly streets ahead of anything Canon users have experienced so far. If it works consistently in a wide range of real-world shooting situations, and with the majority of popular lenses, then we think Canon could well be on to a winner.
      ...

Bron: Dpreview
      Ik vind de camera een echte upgrade t.o.v. de 60D. Ik twijfel zelfs om hem te kopen, maar ben geen fan van het kantelbaar scherm en ben eigenlijk stiekem 'gek' van het AF systeem van de 5D3 (vandaar dat ik nog twijfel).

Ik vind dit alleszins een interessantere camera dan de 6D, die mijn inziens meer "crippled" is. Nu hopen dat ze deze AF technologie ook in de nieuwe EOS M stoppen en deze snel uitbrengen...
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Wat zou die gaan kosten in EUR? Zou die 1199 EUR komen?

Ik twijfel momenteel voor een upgrade van m'n 350d richting 60d of wachten op de 70d.

Blijkbaar lijkt de nieuwe 70d een mooie vooruitgang tov de 60d. Het wordt een moeilijke keuze..
        Tevreden Canonist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stilldro Bekijk bericht
          Wat zou die gaan kosten in EUR? Zou die 1199 EUR komen?

Ik twijfel momenteel voor een upgrade van m'n 350d richting 60d of wachten op de 70d.

Blijkbaar lijkt de nieuwe 70d een mooie vooruitgang tov de 60d. Het wordt een moeilijke keuze..
          Introductieprijs is, zoals ik hierboven vermeld heb, 1.099 euro voor de body alleen. Best goed te doen. Ik zou niet twijfelen tussen de 60D en 70D eerlijk gezegd...

Comment

De eerste foto's:

Comment

nadruk ligt precies op video...

Dan toch maar voor de oude 7D gaan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dtimmerm Bekijk bericht
                nadruk ligt precies op video...

Dan toch maar voor de oude 7D gaan?
                Ook op (zeer) snelle AF in Live View (niet enkel bruikbaar bij video) en WiFi. Ik vind het alleszins een zeer complete camera voor een goede prijs. De lanceringsprijs (1.099 euro) is namelijk amper duurder dan de huidige prijs van de Nikon D7100 (999 euro). Dat had ik eigenlijk niet verwacht van Canon. Ik had, Canon kennende, gegokt op 1.200 tot 1.400 euro als lanceringsprijs.

Ik zou de 70D altijd verkiezen boven de 7D omwille van de nieuwere technologie. Als je de volledige waslijst aan features overloopt, dan zijn er best wel veel verschillen in het voordeel van de 70D.

Comment

De 7D valt dan inderdaad uit de boot als de nieuwe 70D in de winkels ligt.
                  Ze zullen die dus ook moeten updaten, dan kunnen ze weer beginnen met die nieuwe sensor in alle camera's te steken (volgend jaar komt er dan een 750D met die sensor, het is wel erg voorspelbaar bij Canon).

De sensor is wel vernieuwend deze keer, vooral omdat de AF in live view eindelijk snel zou werken (dat is al wel iets beter geworden bij de 700D, maar het kon dus nog een stuk beter).
                  Hoe de sensor presteert ten opzichte van de "oudere" sensors, dat zullen we binnenkort wel zien in de tests.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    De 7D valt dan inderdaad uit de boot als de nieuwe 70D in de winkels ligt.
                    Ze zullen die dus ook moeten updaten, dan kunnen ze weer beginnen met die nieuwe sensor in alle camera's te steken (volgend jaar komt er dan een 750D met die sensor, het is wel erg voorspelbaar bij Canon).

De sensor is wel vernieuwend deze keer, vooral omdat de AF in live view eindelijk snel zou werken (dat is al wel iets beter geworden bij de 700D, maar het kon dus nog een stuk beter).
                    Hoe de sensor presteert ten opzichte van de "oudere" sensors, dat zullen we binnenkort wel zien in de tests.
                    Ik verwacht niet veel verschil met de oudere 18MP APS-C sensor. Ik denk niet dat ze met deze 20.2MP APS-C sensor gaan kunnen tippen aan het dynamisch bereik van de Sony EXMOR sensors. Ik verwacht pas echt grote verbeteringen bij de volgende generatie APS-C sensor (vermoedelijk al in de 7D2 die met nog "straffere" specificaties zal moeten afkomen om de 70D uit de schijnwerpers te krijgen).

Het algemene gevoel dat ik bij de 70D krijg, is gelijkaardig aan het gevoel dat ik zou krijgen wanneer ik een splinternieuwe BMW 318i (bijna full option) als particulier zou kunnen kopen voor 20.000 euro (incl. BTW) nl. een camera volgepropt met snufjes die weinig tot geen steken laat vallen wat betreft de specificaties en dat alles voor een zeer deftige lanceringsprijs. Ik vind het dus echt een (zeer) goede upgrade van de 60D.

Comment

Ik vraag me af of dit een 'goeie' allroundcamera is of dat hij eerder naar de vogelaars is gericht. Dat laatste betwijfel ik gezien het ontbreken van de joystick. Ik vind het ook nogal dwaas om lenzen van 10.000 euro aan n toestel van 1000 euro te hangen.

De 7D vond ik ook overroepen, dat was gewoon n gepimpte 500D.

Ik stel me vragen bij de hoge Iso van de 70D. Mijn nieuwe 6D kan ook hoog in Iso, maar boven Iso 5000 zou ik hem dus niet gebruiken.

Als de 7DII een soort 1Dx light of 5DIII met cropfactor wordt, koop ik hem ms ooit ook wel.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Ik vraag me af of dit een 'goeie' allroundcamera is of dat hij eerder naar de vogelaars is gericht. Dat laatste betwijfel ik gezien het ontbreken van de joystick. Ik vind het ook nogal dwaas om lenzen van 10.000 euro aan n toestel van 1000 euro te hangen.
                        De verbeterde liveview zou eventueel interessant kunnen zijn als de gewone AF niet meer werkt vanaf f:8 bij gebruik van extenders.
                        Maar alleen als de vogels stilzitten.

De 7D vond ik ook overroepen, dat was gewoon n gepimpte 500D.

Je krijgt met de 70D wel veel waar voor je geld.
                        Spijtig van de joystick, maar voor de rest zie ik niet zogauw reden om nog een nieuwe 7D te kopen.

Of de beeldkwaliteit van de nieuwe sensor merkelijk beter zal zijn moeten we nog afwachten, de aandacht ligt hier vooral bij het gebruik om te focussen.
                        Geen idee wat ze met die verdubbelde pixels in latere toestellen nog kunnen doen.

Comment

Als de 7D2 het AF systeem van de 5D3/1Dx zou krijgen, dan heb je al meteen een goede reden om de 7D2 boven de 70D te verkiezen.

Comment

Blijkbaar is het AF systeem van de 70D toch niet helemaal hetzelfde als dat van de 7D. De AF modes "AF Point Expansion" en "Spot AF" ontbreken op de 70D.
                            Last edited by jocau; 4 juli 2013, 13:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                              Blijkbaar is het AF systeem van de 70D toch niet helemaal hetzelfde als dat van de 7D. De AF modes "Expansion AF" en "Spot AF" ontbreken op de 70D.
                              Het zou handig zijn moest je er je bron bij vermelden
                              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                                Het zou handig zijn moest je er je bron bij vermelden
                                Gewoon de Canon website (*link*, Specification tab, Focusing sectie).

AF Point Selection:

Automatic selection: 19 point AF
                                Manual selection: Single point AF
                                Manual selection: Zone AF
                                AF points can be selected separately for vertical and horizontal shooting

Comment

Working...
                                X