Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe instellingen opslaan in Nikon D700 en waar?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe instellingen opslaan in Nikon D700 en waar?

Mee eens.
    Gr Marianne

Comment

Hoewel ik vind dat die opnamemenu -en instellingen menubanken heel wat praktischer kunnen, haal ik er toch mijn voordeel uit. Zo heb ik een instellingen bank A "algemeen" genoemd en daar is bijvoorbeeld bij zelfontspanner 9 opnames geselecteerd, is handig en leuk bij groepsfoto's. In bank B is dat helemaal niet maar is bv.wel D4, spiegel voorontspanning ingeschakeld. En auto ISO uitgeschakeld ( maar dat staat in de opnamebank, één van die vier moet je dan dus laten corresponderen met je instellingenbank naar keuze ). Dat is dan om schilderijen te fotograferen. Ik heb ook nog een bank "anderen" genaamd, als ik dan toch eens een ander, betrouwbaar iemand de camera in handen geef, dan is die bank, waar bv. "alleen AF-ON" is afgevinkt, de aangewezen bank.
      Sommige zaken vind ik horen eerder thuis in de instellingenbank dan in de opnamebank en vice versa, en ik betreur het zeer dat je nog altijd niet via een handige draaischijf gewoon buiten op de camera van banken kunt wisselen, maar een beperkt nut hebben die banken voor mij toch wel.

Walter
      D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        Hoewel ik vind dat die opnamemenu -en instellingen menubanken heel wat praktischer kunnen, haal ik er toch mijn voordeel uit. Zo heb ik een instellingen bank A "algemeen" genoemd en daar is bijvoorbeeld bij zelfontspanner 9 opnames geselecteerd, is handig en leuk bij groepsfoto's. In bank B is dat helemaal niet maar is bv.wel D4, spiegel voorontspanning ingeschakeld. En auto ISO uitgeschakeld ( maar dat staat in de opnamebank, één van die vier moet je dan dus laten corresponderen met je instellingenbank naar keuze ). Dat is dan om schilderijen te fotograferen. Ik heb ook nog een bank "anderen" genaamd, als ik dan toch eens een ander, betrouwbaar iemand de camera in handen geef, dan is die bank, waar bv. "alleen AF-ON" is afgevinkt, de aangewezen bank.
        Sommige zaken vind ik horen eerder thuis in de instellingenbank dan in de opnamebank en vice versa, en ik betreur het zeer dat je nog altijd niet via een handige draaischijf gewoon buiten op de camera van banken kunt wisselen, maar een beperkt nut hebben die banken voor mij toch wel.

Walter
        Hallo;

Eerst aan de anderen dank voor hun reageren. Ik proef uit de de reactie's van een aantal mensen die gereageerd hebben, dat de geh.banken wel hun nut hebben, maar dat het grootste bezwaar het ongevraagd/ongewild het wijzigen vd later ingestelde instellingen

@ Phororhacos;
        hoe ervaart u dat?

En ja jammer, dat Nikon niet nog meer luistert naar de gebruikers en er vaste basis gegevens van maakt en via de instelschijven kan kiezen...

Ik denk, dat ik het maar moet uitproberen... én eea op de geh.kaart moet zetten

mvg Calisto
        Met vriendelijke groet

Calisto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Calisto Bekijk bericht
          Hallo;

Eerst aan de anderen dank voor hun reageren. Ik proef uit de de reactie's van een aantal mensen die gereageerd hebben, dat de geh.banken wel hun nut hebben, maar dat het grootste bezwaar het ongevraagd/ongewild het wijzigen vd later ingestelde instellingen

@ Phororhacos;
          hoe ervaart u dat?

En ja jammer, dat Nikon niet nog meer luistert naar de gebruikers en er vaste basis gegevens van maakt en via de instelschijven kan kiezen...

Ik denk, dat ik het maar moet uitproberen... én eea op de geh.kaart moet zetten

mvg Calisto
          Ik snap nog altijd niet waarom je het persé via de geheugenkaart wil doen. Zet het toch meteen juist in de camera?! ( Menu>scroll down>opnamemenu>geheugenbank opnamemenu A [ of B,C,D ] , of/en Menu>scroll down>Persoonlijke instellingen>geheugenbank persoonlijke instellingenA [ of B,C,D] )

Walter
          D850

Comment

Ik snap nog altijd niet waarom je het persé via de geheugenkaart wil doen. Zet het toch meteen juist in de camera?! ( Menu>scroll down>opnamemenu>geheugenbank opnamemenu A [ of B,C,D ] , of/en Menu>scroll down>Persoonlijke instellingen>geheugenbank persoonlijke instellingenA [ of B,C,D] )

Walter
            Dag Walter;

Dank; nee niet persé via de geheugenkaart; meer als back-up, voor 't geval dat de camera of ik per abuis, de instellingen heb veranderd

Beiden zijn iets wat ik wil proberen wat ik op mijn eerdere camera, een d300s, nog nooit gedaan heb; en nu wil het gaan proberen te gebruiken.

Het lijkt me handig; anders had Nikon dat er niet opgemaakt, en al zolang volgehouden heeft.
            Maar zo te lezen is het mbt de geh.banken voor verbetering vatbaar.
            Ik denk ook, dat je bepaalde instellingen het meest gebruikt, en als je wilt veranderen, het ook direct in de camera kan doen.

Aan de andere kant; als je iets specifieks wilt doen, ik noem maar wat bv studiowerk, dat je dan die spec. instellingen in een bank zet, en indien nodig terug zet.
            Dus 't lijkt mij, dat gebruik vd banken wel zin heeft; ook al zijn er redelijke argumenten met bezwaren. Vandaar ik ze beiden wil gebruiken

Ik zag dit ook een keer bij een prof. fotograaf; Nogmaals is is geen dramwerk van mij, maar pure interesse om zoiets te leren; en als 't niets wordt;
            heb ik er toch iets van geleerd.

Dank voor de tips

Ik heb nog wel een vraag over 't bestand NCSETUP.4 als 't mag..

Ik heb de instellingen opgeslagen op de geh.kaart, en wil een back-up maken op de pc; je weet maar nooit…
            De best.naam vd opgeslagen instellingen is vlgs Nikon : NCSETUP4, zo staat ’t ook in de handl.,
            Dus op de pc/vista naar de ’t bestand gezocht.
            Ik zag alleen ’t bestand ‘NCSETUP4 .bin staan’
            Dit is een video bestand, en dus niet te openen.
            Is dit een Nikon bestand? nee toch? of maakt de pc/vista er zelf van…? Is er een prog. wat dit bestand kan openen; ik verwacht het niet, hé?
            Ik heb gegoogled en op de Nikon site gekeken, maar kan niets vinden

Moet ik die > . Bin < eraf halen op de geheugenkaart als ik de instellingen terug wil zetten?
            Als ik dat doe geeft de pc een onbekend bestand aan; ik neem aan, dat dit normaal is ?
            Alleen, iedere keer dat je die CF kaart in de pc stopt, maakt hij er NCSETUP4.Bin van; en dát kan je toch niet terugzetten in de camera?
            Mede omdat de handleiding alleen spreekt van ‘NCSETUP4’
            Hoe los je dat op?

mvg Calisto
            Last edited by Calisto; 28 juni 2013, 17:54. Reden: textueel
            Met vriendelijke groet

Calisto

Comment

Ik snap nog altijd niet waarom je het persé via de geheugenkaart wil doen. Zet het toch meteen juist in de camera?!
              Dat met een geheugenkaart is er eigenlijk voor om je settings van de ene camera naar de andere te zetten, bv huur of bij een bureau met meerdere camera's.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Dat met een geheugenkaart is er eigenlijk voor om je settings van de ene camera naar de andere te zetten, bv huur of bij een bureau met meerdere camera's.
                Oké; maar ik kan toch wel in noodgeval, via menu pers.instellingen, het terugzetten naar de camera?

En weet u hoe 't zit met die bestandsnaam?

mvg Calisto
                Met vriendelijke groet

Calisto

Comment

kan die kaart eigenlijk niet meer gebruiken om te fotograferen, ant dan moet je foto's gedeleten ipv de kart formateren

Op p 344/5 staat hoe het moet en wat de bestandsnaam is, die je niet mag wijzigen.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

kan die kaart eigenlijk niet meer gebruiken om te fotograferen, ant dan moet je foto's gedeleten ipv de kart formateren

Op p 344/5 staat hoe het moet en wat de bestandsnaam is, die je niet mag wijzigen.
                    Hallo Hjansen

Dat is een goede; niet aan gedacht; meestal haal de de foto's er gewoon af; maar formateren dat kan niet meer, máár...
                    ik heb nog een oude CF van 250 MB liggen; kan ikm die daar mooi voor gebruiken...

mbt de bestandsnaam... ik snap dat ik die niet mag veranderen, maar ik kan mij niet voorstellen, dat die .bin er van nikon wege eraan vast geplakt is.
                    op p345 staat het zonder die .bin. Vandaar mijn vraag...
                    Op nokians...? com vond ik ook een dergelijke vraag, maar ik kwam niet uit (engelse) antwoord; vertalen bracht ook geen licht...

mvg Calisto
                    Met vriendelijke groet

Calisto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Calisto Bekijk bericht
                      maar ik kan mij niet voorstellen, dat die .bin er van nikon wege eraan vast geplakt is.
                      op p345 staat het zonder die .bin. Vandaar mijn vraag...
                      Ik kan me dat wel voorstellen, want bij een filenaam hoort ook altijd een extensie en Nikon gebruikt die *.bin ook voor firmware updates.

Comment

Ik kan me dat wel voorstellen, want bij een filenaam hoort ook altijd een extensie en Nikon gebruikt die *.bin ook voor firmware updates.
                        Nou, dan ben ik daar ook weer uit.
                        Wist ik echt niet dat nikon ook .Bin gebruikte; 2 soorten .bin , grappig. Weet ik dat gelijk als ik ooit eens een keer een firmware moet updaten.

Hartelijk dank! en natuurlijk ook de anderen!
                        Heb ik geen vragen meer!

mvg Calisto
                        Met vriendelijke groet

Calisto

Comment

Kijk; dat weet ik dan ook weer!
                          Wist ik echt niet ! ( wél van die extentie, maar niet dat nikon ook *.Bin gebruikte); Bedankt
                          Dan heb ik geen vragen meer
                          U en ook de anderen bedankt voor de hulp!

mvg

Calisto
                          Met vriendelijke groet

Calisto

Comment

Working...
                          X