Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Sony RX200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De Sony RX200

Volgens Xitec zou de RX200 uitgerust zijn met een 28-140 1.4-2.2, verder ook nog een pop-up viewfinder naast de bestaande pop-up flits.
    Een 28-140 1.4-2.2 lens zou betekenen ..een beter Dof controle dan b.v een Canon 700D met 16-85 3.5 5.6 objectief.
    Lijkt me zeer interessant dus.. tenminste als het correct is volgens deze link http://forum.xitek.com/thread-1158411-1-1-1.html
    Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Re: De Sony RX200

zou logischer wijs een RX10 verwachten

rx100 1″ (13.2 x 8.8 mm) sensor
    rx10 APS-sensor
    rx1 FF sensor

28-140 1.4-2.2 objectief zal volgen mij normaal gezien wel vrij groot uitvallen, heel moeilijk te verwezenlijken in compact formaat, maar je weet nooit.

Comment

ja... 28-140 1.4-2.2 objectief lijkt idd ongeloofwaardig in zo'n kleine camera
      toch benieuwd wat nu precies de opvolger zal worden
      Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Sony RX 200 zou dan toch RX100II M2 noemen.
        Geen ingrijpende veranderingen. Wat sensor en lens betreft.. blijft het het zelfde.
        45° tiltscreen en hotshoe is zo wat de belangrijkste wijziging tegenover de 100 MKI.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          Wat sensor en lens betreft.. blijft het het zelfde
          't Is in elk geval een nieuwe sensor (Exmor-R BSI-CMOS sensor).

Comment

Inderdaad een nieuwe 1" sensor, is nu 'backside illuminated' wat resulteert in betere ruisprestaties. Is de eerste keer dat deze techniek op een grote sensor wordt toegepast. En de eerste foto's laten duidelijk een verbetering zien, heeft ook te maken met de nieuwe jpeg engine die waarschijnlijk ook op de slt's beschikbaar komt via een firmware update.

De huidige RX100 blijft gewoon bestaan, alleen jammer dat de RX100II nogal prijzig is, 750€ naar het schijnt.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
              't Is in elk geval een nieuwe sensor (Exmor-R BSI-CMOS sensor).
              Bedoelde eerder de grootte van de sensor..
              Backlit zou alleen voor kleiner sensors voordeel hebben. Maar bij Sony zullen ze wel weten wat ze doen zeker ? Samples liegen er alvast niet om en lijken mij toch wel zeer goed.
              Elke winst hoe klein ook is altijd meegenomen voor deze RX waarvan de originele toch al heel goed was.
              Een snellere lens was waarschijnlijk niet meer mogelijk in combinatie met de 1".. indien ze dat wel zouden doen zou het boeltje zeker groter worden .. en laat dat nu dat juist de sterkste kant zijn van dit toestel.
              Hetzelfde geldt voor de 28 mm waar velen liever misschien een 24 mm zouden willen.
              Zo'n camera is altijd een compromis.. deze RX is daar geen uitzondering op en is voor mij heel goed voor wat het is.. een uitstekend compromis tussen vrij snelle lens (28 mm) relatief groot bereik en supercompact toestel.
              En nu nog eens de mogelijkheid om er een zoeker op te zetten of externe flitser. (voor degenen die dat wensen)
              Dynamic range lijkt mij een serieuze boost te hebben (tussen iso 100 en iso 800) bij de RX MKII wat meegenomen is.
              Klein minpuntje is dat de camera 3mm dikker is door het tiltscreen.. kan het verschil maken tussen net in je achterzak passen of niet. (voor wie het iets uitmaakt natuurlijk)

Comment

Zoals sommige anderen ben ik benieuwd of er een RX10 komt of niet...eerlijk gezegd zie ik er minder "markt" voor dan een RX100 of zelfs RX1. (minder in relatieve termen é )
                Ik hoop dat een RX10 er komt, maar ben wel benieuwd hoe ze deze dan interessant gaan maken.

Voor de RX10 hebben ze eigenlijk al de hele nex serie...ze kunnen de RX10 nog kleiner maken maar...is dat dan nog een voldoende groot voordeel?
                Als we kijken naar de Nikon, sigma of Ricoh APS-C "compact"camera's...meestal een relatief on-spannende lens (18.3 mm F2.8 lens) om de camera enigszins compact te houden. De prijs is er ook naar.

Komt er dan een zoomlens of ook een primelensje op zo'n RX10? Als er een prime komt, gok ik op een 24mm F2 lens...liever wat meer mm's dan een 18mm f2.8 zonder teveel in dimensies te moeten groeien.

Dus de RX10 gaat echt iets speciaal moeten zijn dat een beduidend voordeel heeft tov de nex reeks...dus meer dan een nex met een vaste lens in een iets kleinere behuizing. Want echt broekzakformaat stopt bij de RX100 denk ik...

Comment

Working...
                X