Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De droom werkelijkheid? D400 op komst...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De droom werkelijkheid? D400 op komst...

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
    ? Snap niet echt wat je hiermee bedoelt.
    Eerst brachten ze de D300 op de markt en daarna de D300s met videofunctie, mss kunnen ze dat voor de D400 ook doen (D400s)..... ALS hij er komt natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door @Jan Bekijk bericht
      Eerst brachten ze de D300 op de markt en daarna de D300s met videofunctie, mss kunnen ze dat voor de D400 ook doen (D400s)..... ALS hij er komt natuurlijk.
      En de D400 dan zonder videofunctie?? Rare ideeën heb jij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door @Jan Bekijk bericht
        Weet je wat de DSLR-markt een boost zou geven? 1 basismodel body van professionele kwaliteit waarbij je zelf je opties kan kiezen:

- DX of FX
        -12, 24, 36 (of 48?) Mio Px waarbij je bij de lagere waarden hogere burstsnelheid hebt en hogere ISO's natuurlijk
        - videofunctie of niet
        - anti-alias-filter of niet
        - geïntegreerde batterijgrip of niet
        -GPS-module
        -Wifi-module
        -....
        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
        Flickr - JAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
          Weet je wat de DSLR-markt een boost zou geven? 1 basismodel body van professionele kwaliteit waarbij je zelf je opties kan kiezen:
          Mooi voorstel, maar geen goed idee wat marketing strategie betreft. Er zouden veel minder body's verkocht worden.

Nu hebben mensen een reden om een nieuwe body te kopen ...
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Er zijn automerken waar dit kan en het prijskaartje heeft dan minimaal één 0 teveel......
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
              Mooi voorstel, maar geen goed idee wat marketing strategie betreft. Er zouden veel minder body's verkocht worden.

Nu hebben mensen een reden om een nieuwe body te kopen ...
              Je zou dan betalen voor wat je zelf nodig acht en niet voor de overbodige franje.
              Maar ik denk niet dat het realistisch is. Vroeger (vanaf 1936) toen alles nog mechanisch was bestond dat al: je had verwisselbare zoekers later ook met lichtmeting; verwisselbare matglazen en achterwanden; en net als nu verwisselebare objectieven.
              Zoals de eerste eenogige kleinbeeld-spiegelreflexcamera die Kine-Exakta van de Ihagee Kamerawerke uit Dresden (Duitsland), deze in 1936 op de markt bracht.
              In de zestiger jaren heb ik daar nog mee gewerkt, ik gebruikte bij die camera afwisselend een schachtzoeker en een prismazoeker.
              Last edited by Eenbes; 28 juni 2013, 19:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                Je zou dan betalen voor wat je zelf nodig acht en niet voor de overbodige franje.
                Ik betaal liever iets voor overbodige fraanje in een standaard productie proces, dan voor de extra loonksten bij een custom build camera.

Heeft iedereen behoefte aan een professionele body?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

- DX of FX
                  -12, 24, 36 (of 48?) Mio Px waarbij je bij de lagere waarden hogere burstsnelheid hebt en hogere ISO's natuurlijk
                  - videofunctie of niet
                  - anti-alias-filter of niet
                  - geïntegreerde batterijgrip of niet
                  -GPS-module
                  -Wifi-module
                  -....
                  Bij mediumformaat doen ze dat al JAREN.

Je zou 2 soorten bodies moeten kunnen kiezen: Pro zonder grip (D800 stijl) en Pro met grip (D4 stijl).
                  Dan kan je kiezen tussen uitwisselbare sensor's: 16, 24 of 36. (AA filter is nutteloos en nooit nodig bij de moderne bodies)
                  Video is slechts een paar lijntjes software, een knopje en een microfoontje.
                  GPS en wifi module moet extern zijn, want dit in je body steken moet je al een andere body hebben.

Maar dit zou wel zorgen voor problemen kunnen zorgen met fps, autofocus,... (de spiegel van een D800 kan zelfs niet zo snel gaan als die van een D4, dus een 16mp sensor zou nog steeds een maximum geven van 6fps veronderstel ik)
                  Maar die sensor's zullen dan zeker 1000 euro per stuk kosten EN de spiegels van de FF bodies zullen gecropt worden als je een DX-sensor gebruikt (want een DX spiegel van de D7100 is groter dan die van de D800 in DX-crop).

Goed idee, maar veel te veel problemen waar je niet over kan kijken.

Comment

Bij mediumformaat doen ze dat al JAREN.

Je zou 2 soorten bodies moeten kunnen kiezen: Pro zonder grip (D800 stijl) en Pro met grip (D4 stijl).
                    Dan kan je kiezen tussen uitwisselbare sensor's: 16, 24 of 36. (AA filter is nutteloos en nooit nodig bij de moderne bodies)
                    Video is slechts een paar lijntjes software, een knopje en een microfoontje.
                    GPS en wifi module moet extern zijn, want dit in je body steken moet je al een andere body hebben.

Maar dit zou wel zorgen voor problemen kunnen zorgen met fps, autofocus,... (de spiegel van een D800 kan zelfs niet zo snel gaan als die van een D4, dus een 16mp sensor zou nog steeds een maximum geven van 6fps veronderstel ik)
                    Maar die sensor's zullen dan zeker 1000 euro per stuk kosten EN de spiegels van de FF bodies zullen gecropt worden als je een DX-sensor gebruikt (want een DX spiegel van de D7100 is groter dan die van de D800 in DX-crop).

Goed idee, maar veel te veel problemen waar je niet over kan kijken.
                    Het was maar een wild idee hoor maar zoals ooit een beroemde filosoof zei: "De meeste dromen zijn bedrog, maar als ik wakker word naast jou dan droom ik nog"...misschien kan ik dat ooit 's morgens tegen mijn DSLR-body zeggen
                    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                    Flickr - JAlbum

Comment

Blijkbaar is er een D600x op komst.

De verschillen zouden vooral een beter en breder focus systeem, opgevoerde sluiter- en syncspeed, een AF-on button,
                      vijf bracketing shots, verder zou deze ook nog een x-aansluiting hebben.

Met andere woorden, iedereen kan de geruchtenmolen op gang brengen, jammer genoeg is niets officieel alvorens Nikon het zegt.

Comment

Nee hoor, mijn droom was een D800e. Hard werk heeft deze droom doen uitkomen !
                        Mocht mijn droomcamera een D4 zijn, dan zou ik nog wat harder werken en sparen.
                        Is wel bedrog, tegen dat ik voldoende gespaard heb is er al een nieuwere uit en die koop ik dan.
                        Ieperboog Verbeeldt: Portfolio van de Ieperboog. Alle tips zijn welkom!

Comment

En het wordt steeds waarschijnlijker --> Link
                          2x Nikon D3 en wat glas

Comment

Fantastisch, ben benieuwd!
                            Mijn website: Citypixels - 3d visualisatie

Comment

Haha zodra hij echt uitkomt worden er 2 van deze beestjes besteld om m'n D90's te vervangen (met daarbij aangenomen dat de D400 wordt wat ik ervan verwacht :P)
                              2x Nikon D3 en wat glas

Comment

Working...
                              X