Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d60 d100 s2

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• d60 d100 s2

waar zitten nu de sterke punten en wat zijn de zwakke kanten van deze 3
    ik heb straks een kamera nodig voor repotage werk van natuur tot disco en klazieke muziek
    tot hardrock. en natuurlijk sport
    voor krant en kabeltv.krant.
    en

Jack-I,

Uhh, ik denk dat je nog even moet wachten alvorens gebruikers hun bevindingen kunnen etaleren. De D60-bezitters hebben inmiddels al een beetje ervaring kunnen opdoen, maar de D100 en S2 ervaringen moeten nog komen en het zal zeker nog een tijdje duren denk, alvorens menigeen zijn/haar camera in allerlei situaties zal hebben kunnen beproeven. Tot dusver zul je het denk ik moeten doen met de specs van de fabrikanten.

Jan

PS: zo te lezen ben je een professional, zou je dan niet eerder denken aan een Dx1 of een Eos 1D?

Edited by - jamonadap on 28 June 2002 20:27:20
    You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

Comment

Voorlopig wijst er alles op dat de D60 superieur is aan de D100. Goede vergelijkingen tussen de S2 en de D60 heb ik nog niet gevonden, maar ik denk dat uw keuze tussen die twee zal moeten gaan???

--
      Sven De Troch
      --
      Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

D100 zou sneller zijn in AF dan D60. Maardat zou dan ook het enige pluspunt zijn van de D100 tegenover de D60.

Je ziet er een proffesioneel uit, zo te horen. Kies dan toch voor een proffesioneel toestel. D1h van Nikon of 1D van Canon zijn ideaal voor sportfotografie.

Hans

Canon EOS 1D
        70-200mm L f2.8 (My favorite lens)
        http://www.sportfotos.be

Comment

Wat is er zo professioneel aan de D1,D1h,D1x ?

ja ze kosten een paar Euros,maar professioneel ??????

jacques.

Comment

Wat is er zo professioneel aan de D1,D1h,D1x ?
            ja ze kosten een paar Euros,maar professioneel ??????

Ale komaan, om nu maar de 1D van Canon als voorbeeld te stellen, omdat ik daar zelf al 2 maanden mee werk.

Altijd super scherp, zeer snelle AF, 8 beelden per seconde. Zeer grote buffer: het nemen van 18 beelden vooraleer buffer vol zit.
            Mogelijkheid tot ISO3200. Veel minder ruis in hoge ISO waarden dan andere toestellen.

Tientallen mogelijkheden om instellingen van de camera te wijzigen naar het gewenst gebruik.

Verschillende kleuren matrixen. Verschillende "metering" methodes.....

en ik kan nog wel een paar uur doorgaan.

Hans

Canon EOS 1D
            70-200mm L f2.8 (My favorite lens)
            http://www.sportfotos.be

Comment

mij keus zal denk dat ook valen op de d60 de andere canon D1 lijk mij niet de meer waarde op te leveren. de snelheid verschil teld voor mij niet zo ik moet meer sfeerplaatjes maken.
              wat voor mij teld foto te kunnen maken in sporthallen. turnen e.d de nikon d1 legt het af tegen de e10 die nu heb. dat bazeer ik als de foto die ik maak met de e10 vegelijk met de colega fotograven met de d1 de kleuren en scherpte zij duidelijk minder.
              en weet iemand of olypus ook een nieuwe camera komt met een hoger iso getal?

Comment

De Nikon D1 legt het af tegen de e10 die nu heb.
                Dat baseer ik als de foto die ik maak met de e10 vergelijk met de collega fotografen met de D1 de kleuren en scherpte zijn duidelijk minder.
                Dat is nogal een uitspraak die je hier doet.

"Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
                Member of Han Fan Clan
                Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

Comment

Jack-I,

Ik weet dat er pro's zijn die voor hun werk wel gebruik maken van bijv. een D30. Van 1 weet ik dat deze de D30 eigenlijk wat te "licht" vond voor bijv. sportfotografie, een snelle autofocus en en een groot mogelijke continue-shoot zijn dan toch wel zaken die van belang zijn. En jij stelt dat je voor je werk o.a. sport moet fotograferen, een keuze voor een Canon eos 1D of Nikon D1x zou ik dan ook eerder verwachten dan een D60, S2 of D100.
                  Wat betreft de kwaliteit van de D1, wel deze camera heeft steeds als referentie gediend voor camera's als bijv. de Olympus E10. Wel de conclusie in artikelen die ik hierover gelezen heb is dat de kwaliteit van de foto's van de E10 inderdaad niet onderdoen voor die van een D1, echter om te zeggen beter!? Ik denk dat je rustig kunt zeggen dat alle high-end camera's, waartoe ik ook de E10/20 reken, allen goede foto's afleveren, maar in mijn beleving de D1x en Eos 1D net wat beter en dat het eclatante prijsverschil wordt gemaakt door juist die aspecten waar pro's zwaar aan tillen: maximale kwaliteit en inzetbaarheid.

Jan

You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

Comment

Working...
                  X