Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Midden formaat camera "Phase One" of FF DSLR ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Midden formaat camera "Phase One" of FF DSLR ?

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
    Het lijken 15mp, als je een 15mp camera pakt met het perfecte objectief (bestaat niet), dan krijg je dezelfde scherpte als de D800 met 24-70. Dit is om een interpretatie te kunnen geven aan de getallen, dus onrealistisch maar wel een goede manier om de scherpte van de lens uit te drukken.
    Uitzonderlijke lenzen geven ongeveer 2/3 megapixels weer van het totaal aantal pixels.

Is dus gewoon voor de interpretatie van de scherpte.
    bron?
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      bron?
      Sharpness
      Sharpness is a subjective quality attribute of an image or a lens. Sharpness indicates the visually perceived quality of details of an image or details reproduced by a lens. It is associated with both resolution and contrast of reproduced details (within an image or by a lens).

The DxOMark score for Sharpness is based on the Perceptual Megapixel (P-Mpix) concept that weights the Modulation Transfer Function (MTF) of the lens with the human visual acuity. Read more about Perceptual Megapixels.

Ik heb het gewoon nog eenvoudiger samengevat.

Comment

Het lijken 15mp, als je een 15mp camera pakt met het perfecte objectief (bestaat niet), dan krijg je dezelfde scherpte als de D800 met 24-70. Dit is om een interpretatie te kunnen geven aan de getallen, dus onrealistisch maar wel een goede manier om de scherpte van de lens uit te drukken.
        Uitzonderlijke lenzen geven ongeveer 2/3 megapixels weer van het totaal aantal pixels.

Is dus gewoon voor de interpretatie van de scherpte.
        Ah zo perceptual (perceptie), dan volg ik . Is trouwens een DXO gedefinieerde standaard meting.

Kortweg, wanneer je een slechte lens op een camera met een hoge pixel CCD plaatst, zal je een hoge megapixel opname krijgen die grote is van je CCD of CMOS sensor. Waarbij de scherpte (foto) de indruk nalaat alsof dat ie met een lage megapixel camera is gemaakt.

Voorbeeld, een 24Megapixel camera met een lens van 18 P-Mpix zal een foto opleveren van 24 megapixels waarbij de scherpte eerder op een foto lijkt gemaakt met een 18-megapixel camera met de optische perfecte lens (bestaat niet).

Je kan hier alles over lezen bij DXO, en verschillende testen. Onthou wel dat scherpte maar 1 parameter is.

Groet Flash
        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Sharpness
          Sharpness is a subjective quality attribute of an image or a lens. Sharpness indicates the visually perceived quality of details of an image or details reproduced by a lens. It is associated with both resolution and contrast of reproduced details (within an image or by a lens).

The DxOMark score for Sharpness is based on the Perceptual Megapixel (P-Mpix) concept that weights the Modulation Transfer Function (MTF) of the lens with the human visual acuity. Read more about Perceptual Megapixels.

Ik heb het gewoon nog eenvoudiger samengevat.
          mooi artikel, al blijf ik toch eerst naar de MTF curve kijken.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            mooi artikel, al blijf ik toch eerst naar de MTF curve kijken.
            MTF curves zijn mathematisch en wetenschappelijk correct, maar wat moeilijker om te lezen. Vandaar dat DXO met zijn methode over de brug kwam.
            Maar ik volg je wel hoor.

Meer lezen op http://en.wikipedia.org/wiki/Modulat...nsfer_function wat de MTF curve betreft.
            Het is onze oude bekende Nyquist die ook hier terug de kop opsteekt waarbij de bemonstering van een signaal minimum tweemaal de maximum frequentie van het te bemonsteren staal moet zijn.
            Veel lees plezier.....

Comment

voor een goede weergave van verschil tussen DSLR en MF

Comment

Ondertussen werk ik reeds een jaar met de Phase One IQ140, en ik moet zeggen mijn Nikon D800E komt niet meer uit de kast.
                Het was even wennen, maar het resultaat is zo anders dan van een DSLR , dat ik het op de P.O hou.
                Ik heb wel wat probleempjes gehad met onstabiliteit van bepaalde firmware versies. Toen heb ik besloten om de Phase One Professional Certificatie te volgen (on-line en een 3 daagse cursus met examen). Dat was een grote help, en vanaf dat moment verliep alles vlotjes. Zelfs in die mate dat ik nu Beta-versies van Phase One test. De camera is nu heel stabiel en geen problemen, zolang je maar rekening houd met de verschillende technische aspecten.
                Heeft deze camera nadelen ? Absoluut ! Maar de kwaliteit dat dit toestel aflevert, steekt ver boven de D800E uit (IQ140 = D800E in pixels).
                Dus ik hou het op Phase One…. een aanrader….. alleen veel te duur…

Groeten Flash

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                  Ondertussen werk ik reeds een jaar met de Phase One IQ140, en ik moet zeggen mijn Nikon D800E komt niet meer uit de kast.
                  Het was even wennen, maar het resultaat is zo anders dan van een DSLR , dat ik het op de P.O hou.
                  Ik heb wel wat probleempjes gehad met onstabiliteit van bepaalde firmware versies. Toen heb ik besloten om de Phase One Professional Certificatie te volgen (on-line en een 3 daagse cursus met examen). Dat was een grote help, en vanaf dat moment verliep alles vlotjes. Zelfs in die mate dat ik nu Beta-versies van Phase One test. De camera is nu heel stabiel en geen problemen, zolang je maar rekening houd met de verschillende technische aspecten.
                  Heeft deze camera nadelen ? Absoluut ! Maar de kwaliteit dat dit toestel aflevert, steekt ver boven de D800E uit (IQ140 = D800E in pixels).
                  Dus ik hou het op Phase One…. een aanrader….. alleen veel te duur…

Groeten Flash
                  De prijs rechtvaardigt totaal niet het verschil, dus voor het gros van de fotografen niet interessant.

Comment

Midden formaat camera "Phase One" of FF DSLR ?

Gisteren de docufilm van Carl De Keyzer gezien? Nam ook alle foto's met een Phase One. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Gisteren de docufilm van Carl De Keyzer gezien? Nam ook alle foto's met een Phase One. :-)
                      Inderdaad. Op locatie met PhaseOne in zijn rugzak, mannfrotto in de hand, op zork naar situatie, uitsnede en verhaal.
                      (Kwam over als een bijzonder eenzame man overigens).

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Helaas niet gezien: op welke zender was die docufilm.
                        Ik heb even op zijn website gekeken, zijn stijl en onderwerpen spreken me wel aan. Vaak wat chaotisch en nostalgisch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                          Ik heb even op zijn website gekeken, zijn stijl en onderwerpen spreken me wel aan. Vaak wat chaotisch en nostalgisch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                            Een boeiend fotograaf, op zoek naar iets waarvan hij zelf weet, dat hij het nooit zal vinden.

Hier een stukje http://vimeo.com/66392298

Of dit. https://www.youtube.com/watch?v=YvTpFEZGGMw
                            Last edited by Guest42; 25 augustus 2014, 13:17.

Comment

Heb zelf wel gewerkt met het Leica S systeem, misschien ook een kijkje nemen naar de S? Het heeft het gemak van een gewone kleinbeeld SLR, met een middenformaat sensor. Werkt perfect en volledig met Mamiya, en Hasselblad lenzen. En de Leica S lijn natuurlijk.
                              My Website
                              Light is all I need.

Comment

Kijk eens naar de pentax 645. Deze heeft een andere techniek waardoor je hogere ido waardes kunt gebruiken.
                                "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

Working...
                                X