Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autofocus probleem sony alpha 300.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Autofocus probleem sony alpha 300.

Hallo allemaal,

Ik fotografeer reeds een 6 tal jaar met mijn Sony Alpha 300 maar sinds een 3 tal weken heb ik problemen met de autofocus.
    Deze werkt niet meer en zo zijn vele van mijn foto's niet scherp meer. De camera staat voor de duidelijkheid wel op AF en niet op de manuele focus.
    Dit toestel is natuurlijk al lang uit zijn garantie maar zou het nog de moeite zijn dit te laten herstellen?
    Weet er iemand hoeveel het ongeveer kost om het toestel te laten nazien door Sony?
    Of is het beter om voor een nieuw toestel te kiezen. Ik zou zeker bij Sony blijven mede door het aantal lenzen die ik voor Sony heb.
    Ik heb al eens vlug gekeken: misschien de Sony Alpha 57 of de nieuwe Sony Alpha 58. De hogere reeksen zijn buiten budget.
    Dank u voor het lezen en de eventuele reacties.
    Tom
    Canon

Re: Autofocus probleem sony alpha 300.

De kost om het te maken zal het zeker niet waard zijn...Zal je via Sony moeten horen. Maar typisch zit dat rond de 160 euro...

Wat betreft het model: De enige dooddoener voor mij persoonlijk is de EVF van de A57...Ik ben immens into (OLED) EVF geworden sinds ik het zelf gebruik, maar puur daarvoor al zou ik de A58 kiezen.
    Ze zitten nek-aan-nek, wat functies zijn verloren gegaan op de A58 (slechter en kleiner scherm, minder roteerbaar, plastic lensvatting, geen IR remote, geen 2s timer, etc...) anderzijds heb je nu wel een OLED zoeker (een kleiner model dan deze in de A65, A77 en A99), een nieuwere sensor (hoewel ik de 16MP sensor in de A57 als super beschouw...) en een lagere prijs.

Voor mij is het de OLED dat de doorslag geeft...Ik denk dat het de moeite loont om ze eens uit te proberen, want voor iemand anders is dat ook heel anders
    Bekijk ook deze link eens...

De A58 kan je vinden onder de 475 euro met cashback, de A57 onder de 600 euro, de A65 op amazon.de ook aan 650 (maar geen cashback), de A77 aan 925 euro inclusief cashback.
    De prijzen staan nu sinds lang plots een goed stuk lager dan pakweg een maand geleden...het is dus wel een goede periode

Comment

Dank u wel voor de reactie Portmixus!
      Ja, ik had het al gedacht dat het de moeite niet ging zijn.
      Ik heb gisteren eens een mailtje gezonden naar de winkel maar ik vrees er voor.
      Na enkele filmpjes en reviews te zien heb ik ook gezien en gelezen dat de EVF van de A58 veel beter is.
      Ik verkies wel bijna altijd de VF boven de live view dus dit is wel belangrijk.
      Al zijn er inderdaad enkele opties van de A57 die ik interessanter vindt. Zeker het scherm is een min punt.
      Raar dat de A58 een opvolger is van de A57 [U]en[U] de A37 (denk ik).
      Canon

Comment

Ik zou in jouw geval zeker eens extra kijken naar de A65 dan! De sensor is echt goed (maar van de A57, A58 en A65 wel het minste op hoge iso's), maar de EVF is echt schitterend!
        Die 24 MP's zijn handig om te croppen naar believen...raak je snel aan gewend (lees: verwend )

EVF is iets wat je wel moet leren appreciëren, bij sommigen gaat dat snel, bij anderen traag, bij een kleine minderheid komt dat nooit :-) Hangt ook een stukje af welke lenzen je gebruikt...als je veel foto's trekt in relatief donkere omstandigheden en je hebt alleen niet-lichtsterke lenzen, dan kan je de ruis in de zoeker wel als storend ervaren (maar met een OVF zie je dan geen R**T, ik zie die ruis bv al lang niet meer, maar iemand die van een OVF direct naar een EVF kijkt, merkt dat als eerste op )...Als je van snelle actie houdt, kan het ook bij bursts als "moeilijk" beschouwd worden om je onderwerp te volgen...Maar buiten deze zaken is het heerlijk om EVF te hebben, vind ik

Het is zeer persoonlijk, maar mijn OVF camera's ruimen plaats voor EVF camera's :-) Meer nog, ik vervang met plezier de A700 met de A58 omwille van EVF

Wat ik nog vergeten zeggen was: de modellen boven de A58 hebben ook een virtuele horizon, dat mist de A58...Wel jammer

Comment

Die virtuele horizon heb ik ook op de A57 gezien. Dat lijkt me wel handig.
          Maar toch gaat het tussen de A57 en A58 gaan. Mijn camera komt maar met uitstapjes buiten dus heb ik wel genoeg met een instap model.
          Ik heb de 50 mm 1.8 en de 17-50 mm 2.8 dus op gebied van lichtsterke lenzen zit ik wel goed. En als loop en reislens heb ik de tamron 18-250 mm (geen pzd).
          Ik neem graag foto's van honden in actie en soms eens een rally (maar dit is maar bijzaak). De landschapsfoto's en portretfoto's nemen de bovenhand.
          Ook heb ik nog een klein vraagje over de filmfunctie (die ik toch soms ga gebruiken). Is het waar dat de A57 meer beelden per seconde opneemt dan de nieuwe A58?
          Bij redelijk stille momenten zou dit nog meevallen maar bij actie zou het moeilijker zijn. Of ben ik verkeerd geïnformeerd?
          Een EVF ben ik niet bang van want mijn bridge heeft dit ook en vindt ik niet slecht.
          Dank u alvast voor de vele en nuttige informatie!
          Canon

Comment

Ik zal het nog even moeilijker maken...check deze prijs! http://www.amazon.fr/Sony-SLT-A57K-R...words=sony+a57

Nu wordt het helemaal moeilijk kiezen

De A58 schiet evenveel beelden bij video, maar 50i ipv 50p. 50p Het is een hele uitleg wat er gebeurt maar als je het beeld zou bevriezen ziet het er zo uit: http://www.geniusdv.com/weblog/archi...rogressive.gif

Dus in zekere zin is het ja en nee, ze kunnen even "snel" (evenveel beelden) schieten per seconde tijdens video, maar bij de A57 zal het "vol" beeld zijn...Dus voor snelle actie is het bijna een must...

Comment

Nog eens bedankt voor uw reactie en uitleg Portmixus!
              Inmiddels heb ik mijn bridge toestel van Sony te koop gezet om de nieuwe Alpha te kunnen kopen.
              We zouden wel via het net kopen maar dan eerder bij cameranu of foto konijnenberg.
              Maar eerst ben ik eens van plan beide toestellen van dichterbij te gaan bekijken.
              Voorlopig twijfel ik nog evenveel!
              Canon

Comment

Check ook zeker deze winkels, gereputeerd en aanraders (sommige zijn herhaling): kamera-express.be, artencraft.be, camerashop.be, cameranu.nl (een van mijn favorieten)
                Soms interessant: saturn en mediamarkt
                Hebben perfecte service, zotte prijzen maar wel 100% internet: amazon.fr en amazon.de (ze hebben echt super service, ze zijn snel maar alles verloopt wel per mail dus...soms wat "lastig". Kan ze alleen aanbevelen als je de taal wat machtig bent )

Hoor ook eens bij de lokale fotoboer, soms zijn ze inschikkelijk om hun prijzen aan te passen aan grotere fotowinkels, vermeldenswaardig: fvdshop.be, foto rembrandt en Grobet.be!
                (Maar ik zag net dat je van West-Vlaanderen bent, dus dat zal er geen worden )

ps: Zotste prijs ooit bij Grobet: 900 euro voor de A77 en nog 75 euro cashback
                Last edited by Portmixus; 16 juni 2013, 22:38.

Comment

Mooi die tip voor de A77... Kwijl, kwijl - als je iets soortgelijks ziet voor de a99 dan weet je het forum wel zijn zeker?

En ja - het is verleidelijk - een a58 tegen een prikje - en dan dit aanbod, maar nee - 't is welletjes zo. M'n a55 en m'n a900 volstaan voorlopig. (tot binnen een paar weken zeker, als't verlofgeld gestort is... huuhhhh).

Comment

Working...
                  X