Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autofocus probleem sony alpha 300.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Autofocus probleem sony alpha 300.

Hallo allemaal,

Ik fotografeer reeds een 6 tal jaar met mijn Sony Alpha 300 maar sinds een 3 tal weken heb ik problemen met de autofocus.
    Deze werkt niet meer en zo zijn vele van mijn foto's niet scherp meer. De camera staat voor de duidelijkheid wel op AF en niet op de manuele focus.
    Dit toestel is natuurlijk al lang uit zijn garantie maar zou het nog de moeite zijn dit te laten herstellen?
    Weet er iemand hoeveel het ongeveer kost om het toestel te laten nazien door Sony?
    Of is het beter om voor een nieuw toestel te kiezen. Ik zou zeker bij Sony blijven mede door het aantal lenzen die ik voor Sony heb.
    Ik heb al eens vlug gekeken: misschien de Sony Alpha 57 of de nieuwe Sony Alpha 58. De hogere reeksen zijn buiten budget.
    Dank u voor het lezen en de eventuele reacties.
    Tom
    Canon

Re: Autofocus probleem sony alpha 300.

De kost om het te maken zal het zeker niet waard zijn...Zal je via Sony moeten horen. Maar typisch zit dat rond de 160 euro...

Wat betreft het model: De enige dooddoener voor mij persoonlijk is de EVF van de A57...Ik ben immens into (OLED) EVF geworden sinds ik het zelf gebruik, maar puur daarvoor al zou ik de A58 kiezen.
    Ze zitten nek-aan-nek, wat functies zijn verloren gegaan op de A58 (slechter en kleiner scherm, minder roteerbaar, plastic lensvatting, geen IR remote, geen 2s timer, etc...) anderzijds heb je nu wel een OLED zoeker (een kleiner model dan deze in de A65, A77 en A99), een nieuwere sensor (hoewel ik de 16MP sensor in de A57 als super beschouw...) en een lagere prijs.

Voor mij is het de OLED dat de doorslag geeft...Ik denk dat het de moeite loont om ze eens uit te proberen, want voor iemand anders is dat ook heel anders
    Bekijk ook deze link eens...