Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe reflex voor beginner

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe reflex voor beginner

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
    Ik heb genoeg ervaring met verschillende camera's om er een (basis)mening over te vormen, maar sommige zaken zijn gewoon feiten, daar heb je geen ervaring voor nodig. Het is bvb een feit dat een cirkel rond is, maar het is ook een feit dat een non-crosstype AF punt slechts contrastpatronen in 1 richting herkent en dat dat nadelen met zich meebrengt (of dat nu op een Nikon, Canon, Pentax, Sony of eender welke camera is).

Waar jij dan weer mee mag stoppen, is met Canon telkens in een slecht daglicht te plaatsen als je Nikon, fanboygewijs, aan het ophemelen bent. Geef gerust jouw mening over Nikon, maar betrek Canon niet in het verhaal als je er enkel maar negatief over kan zijn. Canon past, tot op heden, het best bij mij, maar ik heb geen behoefte om Nikon, Sony of Pentax in een slecht daglicht te plaatsen. Als je natuurlijk negatief blijft doen over Canon, dan "bijt" ik, zoals een hond die je met een stok blijft slaan, terug.
    De argumenten dat ik geef zijn tenminste allemaal waar, jij blijft hier gewoon neuten vanuit uw eigen frustratie...
    Je zegt het inderdaad goed: om er een (basis) MENING over te vormen, je geeft een mening.
    Mij kan het echt niets schelen dat over gelijk welk merk de waarheid wordt gesproken, de WAARHEID.

De manier waarop jij AF-punten beschrijft is alsof ik zou zeggen dat een CMOS beter is dan een CCD sensor. Terwijl er 100'en verschillende soorten zijn, zo is dat ook bij crosstype en niet crosstype punten, ik heb nog nooit een autofocuspunt gehad van mijn D800 dat niet kon focussen omdat het geen crosstype was behalve bij extreme lichtsituaties (zeer donker).

Geruchten, volgens 'geruchten' was Nikon al lang met een D400 uitgekomen. En had Canon ook al een jaar een 1DX met 56mp en een 7D met 10fps en evengoede iso-prestaties als de 5D3... Prijzen natuurlijk ook boven de 8000 euro voor de 1Dx met 56mp... .

Wat kan u dat nu schelen dat ik de waarheid zeg over Canon? Als jij gelukkig bent met Canon en genoeg geld hebt om hun prijzen te volgen, ga je gang and be happy!
    Slecht daglicht, helemaal niet waar, over enkele jaren is Canon misschien beter, maar momenteel hebben ze behalve de 1Dx niets dat zich onderscheid van wat de concurrentie heeft.
    Ik heb het al eerder gezegd: Canon is pure Business. (machines, geen mensen)
    Als je de werkers en de uitvinders van Nikon hoort spreken, zie je echte PASSIE en geen dollars of Yen's. Leica van hetzelfde.

Hier heb je een 50mm 1.2 gloednieuw: http://www.artencraft.be/nl/nikon-50mm-f-12-ai-s-42271
    Deze wordt nog steeds geproduceerd. Eerste site dat ik probeerde had hem... Dit gevonden op dezelfde pagina van de link naar de Nikonsite: http://imaging.nikon.com/lineup/lens...f_12/index.htm .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
      Het is anders in gebruik, vind ik. Zullen beiden dezelfde kwaliteit leveren, maar de bediening is anders.

Groot verschil is dat veel opties bij de D5200 in de menuutjes te vinden zijn, terwijl die bij de D7000 met knoppen op het toestel meteen te vinden zijn.
      D7000 heeft ook een display bovenaan waar je meteen je settings ziet, terwijl je dat bij de D5200 in de zoeker zal moeten zien (of op de achterdisplay). Of dit beter is weet ik niet, maar ik ben het gewoon en vind die display bovenaan handig en zou hem niet kunnen missen. Maar het is een kwestie van gewoonte denk ik.

D5200 heeft een clipscherm, D7000 niet, het kán voor sommigen een handige feature zijn.
      D7000 heeft dan weer een ingebouwde motor voor AF, voor oudere lenzen die geen AF motor ingebouwd hebben. (dit was voor mij doorslaggevend omdat ik oudere types lenzen die ik nog had wou kunnen gebruiken)

D5100 vs D5200 is ook mooi om te bekijken,... zelfde toestel, ander aantal MP. Die 5200 heeft meer MP (volgens mij onnodig veel meer), en neemt dus meer plaats in op uw harde schijf als je alles aan hoge kwaliteit trekt, de 5100 zal ook goedkoper zijn, als je die nog ergens vindt.
      Wel het feit dat de D7000 een AF heeft ingebouwd en de D5200 niet doet me twijfelen. Ik was aan het uitkijken naar een macro type 50mm 1.8 en vond de D aan 100€ (manuele AF) waar de G versie (auto AF) 270€ stond. Serieus prijsverschil en als alle lenzen zo zijn... De D7000 doet de AF automatisch voor de G versie terwijl de D5200 dit niet kan. Handig dus als je oude lenzen hebt of minder geld in meer 'oude' lenzen kan steken.
      De d7000 heeft de voordelen van; meer foto's te kunnen nemen 1050 tov 500 voor de 5200. Het heeft de weatherproof option. 2 storage slots blijkbaar. 1fps tov de 5200. Shutter speed aan 1/8000s tov 1/4000s voor de d5200.
      Is er een voordeel om een pentaprism(d7000) te hebben tov een pentamirror (d5200)?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        De argumenten dat ik geef zijn tenminste allemaal waar, jij blijft hier gewoon neuten vanuit uw eigen frustratie...
        Je zegt het inderdaad goed: om er een (basis) MENING over te vormen, je geeft een mening.
        Mij kan het echt niets schelen dat over gelijk welk merk de waarheid wordt gesproken, de WAARHEID.

De manier waarop jij AF-punten beschrijft is alsof ik zou zeggen dat een CMOS beter is dan een CCD sensor. Terwijl er 100'en verschillende soorten zijn, zo is dat ook bij crosstype en niet crosstype punten, ik heb nog nooit een autofocuspunt gehad van mijn D800 dat niet kon focussen omdat het geen crosstype was behalve bij extreme lichtsituaties (zeer donker).

Geruchten, volgens 'geruchten' was Nikon al lang met een D400 uitgekomen. En had Canon ook al een jaar een 1DX met 56mp en een 7D met 10fps en evengoede iso-prestaties als de 5D3... Prijzen natuurlijk ook boven de 8000 euro voor de 1Dx met 56mp... .

Wat kan u dat nu schelen dat ik de waarheid zeg over Canon? Als jij gelukkig bent met Canon en genoeg geld hebt om hun prijzen te volgen, ga je gang and be happy!
        Slecht daglicht, helemaal niet waar, over enkele jaren is Canon misschien beter, maar momenteel hebben ze behalve de 1Dx niets dat zich onderscheid van wat de concurrentie heeft.
        Ik heb het al eerder gezegd: Canon is pure Business. (machines, geen mensen)
        Als je de werkers en de uitvinders van Nikon hoort spreken, zie je echte PASSIE en geen dollars of Yen's. Leica van hetzelfde.

Hier heb je een 50mm 1.2 gloednieuw: http://www.artencraft.be/nl/nikon-50mm-f-12-ai-s-42271
        Deze wordt nog steeds geproduceerd. Eerste site dat ik probeerde had hem... Dit gevonden op dezelfde pagina van de link naar de Nikonsite: http://imaging.nikon.com/lineup/lens...f_12/index.htm .
        Kerel laat me niet lachen met je "mijn argumenten zijn tenminste allemaal waar". Beste voorbeeld was een aantal posts terug in deze thread toen je zei dat de D7100 1-1.5 stop betere ISO prestaties had dan de 7D. Jouw "waarheid" werd meteen ontkracht door de website waarmee je zo graag komt aandraven (DXOMark). In realiteit was het verschil dus ongeveer een halve stop. Dat is dus precies wat ik bedoel. Van een mug een olifant maken als iets in het voordeel van Nikon is en als Nikon ergens in het nadeel is het minimaliseren (bvb het nut van crosstype AF punten aan de zijkanten). Hetzelfde wat betreft nieuw Canon glas. Het enige wat je ervan zegt, is dat de nieuwe lenzen pokkeduur zijn (terechte opmerking overigens), maar dat ze vaak optisch superieur zijn (bvb Nikon 24-70 vs Canon 24-70 II), daar zwijg je dan uiteraard over tenzij iemand erover begint (het past blijkbaar niet in jouw kraam om een slecht woord over Nikon te zeggen).

Dat noem ik dus fanboyisme en jouw haat t.o.v. Canon druipt er gewoon vanaf (al probeer je het soms wel te verbloemen). Degoutant gewoon. Het beste voorbeeld geef je zelf door te zeggen dat de mensen van Canon pure business zijn en (indirect ook zeggen) dat ze geen passie hebben. Ik vind dat een grove belediging naar Canon toe en ook een enorme veralgemening. Dat Canon zich enkel onderscheidt van de rest met de 1Dx is wederom jouw mening. Ik vind dat ze goed bezig zijn met hun nieuwe lenzen (al zijn ze meestal wel te duur) en het AF systeem van zelfs de 5D3 zou ik tegen geen enkel AF systeem van een Nikon DSLR willen ruilen aangezien dat afgeleid is van de 1Dx. Qua sensoren kan het nog beter, maar dat komt nog wel.

Geloof me, ik kan elk cameramerk als de "grootste rommel" laten overkomen door enkel en alleen de negatieve punten te benadrukken/herhalen en deze negatieve punten serieus op te blazen (zoals jij doet met Canon), maar daar hou ik mij niet mee bezig, want zoals ik al eerder gezegd heb kan je mooie foto's maken met zowel Canon, Nikon, Sony als Pentax (en nog vele anderen).

Tiens tiens, hoe heb ik die Nikkor 50mm F/1.2 AI-S over het hoofd kunnen zien. Maar blijkbaar geen autofocus met die lens op goedkopere bodies zoals de D5200. Verklaart meteen al gedeeltelijk waarom hij goedkoper is.
        Last edited by jocau; 17 juni 2013, 23:32.
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stellair Bekijk bericht
          Is er een voordeel om een pentaprism(d7000) te hebben tov een pentamirror (d5200)?
          Daar heb ik nog niet bij stilgestaan.

De vraag staat hier ook gesteld:

Dat heb ik dan ook weer bijgeleerd

Comment

hoe langer het verhaal inclusief quote, hoe minder men het leest.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik dacht dat de zoeker van de D7000/D7100 lichter is dan die van de D5200 (dat iets donkerder is).

Comment

En dan nu hét belangrijkste? De foto's?
                Dat is toch het allerbelangrijkste, de beelden.
                Zeker voor een beginner, wat maakt dat nu een *** uit wat voor een duizendtal opties je camera heeft. Eerst leren beelden schieten, en niet alleen technisch .En daarna bezig zijn met specificaties.
                https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Ik heb dan maar de Nikon D5200 genomen. Met de D7100 zat ik al over het budget. Nu ga ik leren en zien of het me verder boeit. Als ik verder wil gaan verkoop ik het en koop ik mij een full frame, dat is zowieso de volgende stap van toestel.
                  Thanks voor de hulp en commentaar!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stellair Bekijk bericht
                    Ik heb dan maar de Nikon D5200 genomen. Met de D7100 zat ik al over het budget. Nu ga ik leren en zien of het me verder boeit. Als ik verder wil gaan verkoop ik het en koop ik mij een full frame, dat is zowieso de volgende stap van toestel.
                    Thanks voor de hulp en commentaar!
                    Laat iets weten he
                    Mijn Canon 550D is te klein voor mijn handjes....het gaat maar je voelt het op den duur.
                    (was ook meer een impuls aankoop en dat is dom natuurlijk)
                    PLUS de kleuren van die 550D staan me niet aan: lichte rode cast op de foto's.
                    Google maar een keertje, ik ben niet alleen.
                    ================================================== ======================
                    Komt door die AWB (auto witbalans).
                    Is mijn fout maar bij Nikon (D70) is die AWB steeds in orde.
                    WB op "daylight" geeft prima foto's bij de 550D.
                    Moet zeggen dat ik weinig foto's gemaakt heb met de 550D.
                    Omdat ik geen oplossing vond voor die rode zweem.
                    RAW trek ik zeer zelden.
                    Had ik dat eerder geweten&gevonden.
                    (ja, ik ben een kieken )
                    Last edited by theokus; 29 juli 2013, 19:59.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Weet dat in de meeste Nikon toestellen een Sony sensor zit.Dus is het ook een beetje de verdienste van Sony,indien Nikon goede toestellen maakt.Dus indien u een Nikon koopt,koopt u ook een klein beetje Sony.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        PLUS de kleuren van die 550D staan me niet aan: lichte rode cast op de foto's.
                        ...
                        Komt door die AWB (auto witbalans).
                        ...
                        RAW trek ik zeer zelden.
                        Dat begrijp ik niet zo goed, als je niet heel tevreden bent over de witbalans, waarom maak je dan uw foto's niet in RAW, dan kan je dat toch nog perfect naar uw smaak aanpassen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IceCool Bekijk bericht
                          Dat begrijp ik niet zo goed, als je niet heel tevreden bent over de witbalans, waarom maak je dan uw foto's niet in RAW, dan kan je dat toch nog perfect naar uw smaak aanpassen?
                          Juist.
                          Ik heb daarvoor alles in huis maar ik gebruik het zelden.
                          En ik weet dat ik het me zelf moeilijk maak als ik het niet gebruik en vroeger
                          heb ik ook ooit ferm spijt gehad dat ik niet in RAW had getrokken

Misschien ben ik tegendraads maar als je enkel in RAW trekt dan leer je niets he.
                          Je moet ook een keer de camera's bekijken die je tegenwoordig kan krijgen.
                          Zelfs een dslr uit het midden segment is vol gepropt met "features", tientallen instellingen enz. enz.
                          In feite allemaal niet nodig als je enkel RAW trekt he.

Ik ben ook de (goede) auto WB van Nikon gewoon.
                          Zo heb ik duizenden flitsfoto's gemaakt bijv.
                          Of buitenopnames ed.
                          Dus? Ik ging bijgevolg ook zo verder met de 550D
                          En dat ging de mist in.
                          En eerlijk gezegd schaam ik me een oog uit omdat ik het maar niet kon vinden
                          (en het was eigenlijk simpel he)

Het zal wel aan mij liggen omdat ik altijd wil dat de foto zo goed mogelijk uit de camera komt.
                          En dat lukt vrij aardig
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Heb zelf een 550D en geen last van de witbalans, maar ik trek dan ook uitsluitend in RAW. Over de JPEGs lees ik vaak dat de huidtinten van Canon JPEGs mooier/natuurgetrouwer zijn dan die van Nikon JPEGs al heb ik dit zelf nooit ondervonden (aangezien ik altijd in RAW schiet). Ik vind mijn 550D eerlijk gezegd ook wat te klein voor mijn handen. Vandaar dat ik een nieuwe camera overweeg. De 5D3 (ik heb een zwak voor de AF hiervan), de 6D of de nog uit te komen 70D (deze ligt nog niet in de winkels, maar is reeds aangekondigd) en 7D2 (verwacht dit jaar nog een aankondiging).

Aan de topicstarter: proficiat met je D5200!
                            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                              Heb zelf een 550D en geen last van de witbalans, maar ik trek dan ook uitsluitend in RAW. Over de JPEGs lees ik vaak dat de huidtinten van Canon JPEGs mooier/natuurgetrouwer zijn dan die van Nikon JPEGs al heb ik dit zelf nooit ondervonden (aangezien ik altijd in RAW schiet). Ik vind mijn 550D eerlijk gezegd ook wat te klein voor mijn handen. Vandaar dat ik een nieuwe camera overweeg. De 5D3 (ik heb een zwak voor de AF hiervan), de 6D of de nog uit te komen 70D (deze ligt nog niet in de winkels, maar is reeds aangekondigd) en 7D2 (verwacht dit jaar nog een aankondiging).

Aan de topicstarter: proficiat met je D5200!
                              Eens proberen jocau; WB op auto en enkele buitenopnames maken.
                              En de zelfde (ongeveer he) met daylight > dus bij normaal buitenlicht.
                              Je snapt wel wat ik bedoel

*ben alles aan 't lezen over die Nikon D7000
                              > zoeker (view finder) van 100% spreekt me erg aan.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

JohanVonC - Sony hier vernoemen, nu gaan we allebei naar de "fotografie - hel"

Tja - als een Canon of Nikon aanhanger spreekt - dan mag de rest vooral niets in de weg leggen van de heilige mannen... Het lijkt wel of we aan de oevers van de Ganges zitten - in de greep van een wurgslang.

Comment

Working...
                                X