Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe reflex voor beginner

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe reflex voor beginner

Zit nu al een week thuis omwille van rugpijn en ben dan maar even op zoek gegaan naar een reflex camera. Ik zou iets degelijk willen kopen om te beginnen en hiermee naar workshops gaan om het onder de knie te krijgen. Ook omdat ik in september naar New York ga en toch een paar toffe herinneren wil overhouden.

Ik ben eens naar dpreview gaan kijken en vergelijken en heb er deze uitgehaald:

Sony heeft wel handige features maar ik wil puur naar de performance kijken. Een gps of wifi is niet van belang. Vooral scherpe foto's en misschien HD video is belangrijk voor mij. De lenzen zijn belangrijker dan het apparaat zelf heb ik begrepen dus zal ik maar enkel de body kopen en uitkijken naar lenzen nadien.
    Uit de vergelijking maak ik uit dat de nieuwere modellen niet altijd de betere zijn maar ik weet ook wel dat de tests niet geupdated worden zodat de score overeenstemt met wat tegenwoordig gemaakt wordt vandaar mijn vraagtopic.

Re: Nieuwe reflex voor beginner

Waarom zou je een reflex kiezen een geen systeem à la Sony NEX? Als je last hebt van je rug wil je toch geen zware camera meesleuren?

Comment

De beste uit deze lijst zijn de Nikon D7100 en de Pentax K-5 IIs als je het totaalpakket bekijkt.
      Ik zou eerder voor de Nikon D7100 kiezen omdat deze toch nog wat scherpere beelden geeft met de juiste lens en er veel meer lenzen voor beschikbaar zijn.
      Veel Nikonlenzen zijn ook geschikt voor fullframe, Pentax heeft zelfs geen fullframe camera en de lenzen zijn dus allemaal voor crop-frame.
      Canon 7D heeft dezelfde autofocussnelheid als de D7100, maar heeft geen goede beeldkwaliteit ivm de anderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        Ik zou eerder voor de Nikon D7100 kiezen omdat deze toch nog wat scherpere beelden geeft met de juiste lens en er veel meer lenzen voor beschikbaar zijn.
        Veel Nikonlenzen zijn ook geschikt voor fullframe, Pentax heeft zelfs geen fullframe camera en de lenzen zijn dus allemaal voor crop-frame.
        Dit heeft een zeer hoog Nikon fanboy gehalte.

@stellair: Neem de beslissing als je al een paar merken hebt vastgenomen in de winkel. Ik zou deze beslissing niet nemen zonder hands-on ervaring met de body annex software.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohanVonC Bekijk bericht
          Waarom zou je een reflex kiezen een geen systeem à la Sony NEX? Als je last hebt van je rug wil je toch geen zware camera meesleuren?
          De keuze wordt niet bepaald voor mijn rugpijn, die is er maar tijdelijk

Comment

@stellair: Neem de beslissing als je al een paar merken hebt vastgenomen in de winkel. Ik zou deze beslissing niet nemen zonder hands-on ervaring met de body annex software.
            Ik zal dan eens in de winkel binnenspringen en gaan voelen .

Comment

?
              Zin allemaal feiten hoor... Met meer megapixels kan je scherpere beelden maken met scherpe lenzen. De D7100 heeft ook geen AA-filter wat ook al zorgt voor scherpere beelden (De K5 IIs heeft ook geen AA-filter, wat ook scherpere beelden geeft).
              Er zijn meer lenzen voor Nikon beschikbaar (honderden) dan voor Pentax. Is gewoon een feit.
              En veel Nikon lenzen zijn geschikt voor fullframe (feit), en heb jij een Pentax DSLR met een fullframe sensor, bestaat gewoon niet.

Comment

denk eraan wil je goede en scherpe fotos ligt het voor 90% aan jezelf en niet aan het materiaal dat je aankoopt ,en verder ga naar de winkel en pak een paar
                toestellen vast en neem het toestel dat voor jou handen het beste ligt ,verder is er een groot verschil tussen nikon menu en canon menu of pentax .
                Wat ik persoonlijk fijn vindt aan mijn Nikon d 90 en nikon d 200 is dat deze zowel met de nieuwere lenzen als met de nog oude anologe lenzen werken.
                Ik keur geen enkel merk af of doe verder geen uitspraken ,de boven bevindingen zijn puur omdat ik dit zelf heb ondervonden .
                Veel plezier met kiezen van een toestel en verder heel veel fotoplezier toegewenst met je aankomende aankoop .
                Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

?
                  Zin allemaal feiten hoor...
                  Ja, ik zeg ook niet dat je ongelijk hebt. Maar lees je post nog maar eens. Met de juiste lens kan elke camera scherpe beelden maken en de kwantiteit van het lensaanbod van Nikon zegt niets over de kwaliteit (het zullen wel niet stuk voor stuk pareltjes zijn). Ten slotte heeft enkel Pentax geen fullframe, dat is juist maar er staan nog andere camera merken in de lijst die dit wel hebben en trouwens, dit wordt ook helemaal niet gevraagd aangezien dit een crop lijstje is.

Ik ben ook ooit zo gaan kijken naar Nikon omdat die op papier en d.m.v. propaganda als beste keuze uit de hoek kwam, maar het gaat er vooral om dat jij en je camera een perfecte match zijn. Heb je dat gevoel niet bij Nikon, dan kies je iets anders.

Comment

Ik ben ook ooit zo gaan kijken naar Nikon omdat die op papier en d.m.v. propaganda als beste keuze uit de hoek kwam, maar het gaat er vooral om dat jij en je camera een perfecte match zijn. Heb je dat gevoel niet bij Nikon, dan kies je iets anders.
                    Volledig gelijk hierover.
                    Maar tussen die lijst, lijkt de Nikon D7100 en de Pentax K5 II mij het interessantst. De andere camera's lopen allemaal wat achter tov deze 2. Met de Sony a77 heb ik geen ervaring, dus ik ga me daar niet over uitspreken. NEX-7 heeft volgens wat ik er al mee heb gedaan geen voordeel (voor mij) tov de anderen.

Comment

Zijn eigenlik geen reflexen voor beginner, zoals de titel van de thread aangeeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BrutalEnemy Bekijk bericht
                        Zijn eigenlik geen reflexen voor beginner, zoals de titel van de thread aangeeft.
                        Het is wel wat hij zelf voorstelt, dus zijn budget zal wel in deze regio liggen.
                        Ik ken iemand die als eerste reflex een D700 gekocht heeft en nog steeds een beginner is.
                        Toen ik begon met fotografie, heb ik me ook een D80 gekocht (de huidige D7100).
                        Soms is het beter om met een goed toestel te beginnen, zodat je na enkele maanden niet opnieuw een nieuw wil kopen omdat de autofocus niet snel genoeg is, of omdat je meer control op je body zelf wil.

Comment

De beste uit deze lijst zijn de Nikon D7100 en de Pentax K-5 IIs als je het totaalpakket bekijkt.
                          Canon 7D heeft dezelfde autofocussnelheid als de D7100, maar heeft geen goede beeldkwaliteit ivm de anderen.
                          In vergelijking met de rest is de beeldkwaliteit van de 7D iets minder ja, maar lenzen gaan belangrijker zijn voor het eindresultaat. Verder is dit verschil in beeldkwaliteit niet in elke situatie (goed) merkbaar. Slechte spiegelreflexen worden al jaren niet meer gemaakt. Met elke spiegelreflex zal je heel mooie foto's kunnen maken.

I.v.m. de AF stelling ga ik niet akkoord. De AF snelheid is van verschillende zaken afhankelijk o.a. de lens, de shutter lag en het AF systeem zelf. Qua shutter lag is de 7D serieus in het voordeel t.o.v. de D7100 (131ms vs 251ms) en de 7D heeft 19 crosstype AF punten (van de 19 AF punten in totaal) die mooi verspreid liggen, terwijl de D7100 er 15 heeft (van de 51 AF punten in totaal) die knal in het midden liggen. Verder heeft de 7D ook nog 2 FPS meer dan de D7100 (8 FPS vs 6 FPS). Voor sportfotografie bij voldoende licht zou ik zonder enige twijfel voor de 7D opteren.
                          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Kan de image stabilisation van de Pentax doorslaggevend zijn? Is het zo dat je dan minder snel een statief nodig hebt als je zoomlenzen gebruikt?

Comment

Ja de prijsklasse is rond de 1000€ en zoals playerofwar zegt, ik heb geen goesting om de 6 maanden te veranderen van toestel omdat er 1pixel bijkomen of 1 AF punt...

Als jullie betere toestellen in gedachte hebben dat deze hierboven, laat maar weten want ik heb enkel diegene opgesomd die mij de beste leken in die prijsklasse.

Comment

Working...
                              X