Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe reflex voor beginner

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe reflex voor beginner

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
    I.v.m. de AF stelling ga ik niet akkoord. De AF snelheid is van verschillende zaken afhankelijk o.a. de lens, de shutter lag en het AF systeem zelf. Qua shutter lag is de 7D serieus in het voordeel t.o.v. de D7100 (131ms vs 251ms) en de 7D heeft 19 crosstype AF punten (van de 19 AF punten in totaal) die mooi verspreid liggen, terwijl de D7100 er 15 heeft (van de 51 AF punten in totaal) die knal in het midden liggen. Verder heeft de 7D ook nog 2 FPS meer dan de D7100 (8 FPS vs 6 FPS). Voor sportfotografie bij voldoende licht zou ik zonder enige twijfel voor de 7D opteren.
    De specs opnoemen van camera's is niet moeilijk hé...
    Shutter lag is bij beide onmerkbaar, zelfs naast elkaar zou je het verschil niet merken.
    De autofocuspunten van de D7100 komen bijna tot aan de rand van je zoeker, bij de 7D liggen deze veel meer gecentreerd.
    D7100 heeft 7fps bij de 1.3cropmode waardoor je focuspunten hebt tot in het uiterste hoekje.
    Er is ook een groot verschil tussen non-crosstype punten op de 7D en een D7100. Waar die van de 7D pas bruikbaar zijn bij veel licht, kan je die van de D7100 perfect gebruiken bij weinig licht, het voordeel van cross-type merk je pas goed wanneer je op 1/200, iso 6400 en f/2.8 zit.
    Voor sportfotografie liggen ze nek aan nek hoor... 7D heeft 1 fps meer, D7100 heeft 1-1.5 stop betere iso-prestaties.

Neem het toestel dat u het best in de hand ligt en dat je zelf het aangenaamst werken vindt. Vergeet niet vergelijkbare lenzen te gebruiken als je de verschillende toestellen test.
    (7D met 18-135 is veel minder goed dan een D3200 met 17-55)

Comment

Ik zou trouwens ook eens (eenmaal in de winkel) de Sony's even testen, zo ervaar je eens wat het is om met een EVF te werken. Zeker voor beginners is dit aangenaam omdat je meteen het resultaat van je instellingen ziet zonder eerst een foto te moeten nemen. De A65 is momenteel gunstig geprijsd.

Comment

Wat is er mis met bv n 2e hands Canon 500D ? 7D is ms wat duur om mee te beginnen, hoewel, ik weet niet welk budget je hebt.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Tenzij je snelle actie gaat fotograferen is 7D / D7100 een beetje overkill. Zou je niet beter voor een D5200 oid. gaan en zo wat meer geld overhouden voor betere lenzen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            De specs opnoemen van camera's is niet moeilijk hé...
            Nikon altijd ophemelen en Canon altijd afbreken is ook niet moeilijk hé...

Shutter lag is bij beide onmerkbaar, zelfs naast elkaar zou je het verschil niet merken.
            Het is niet omdat jij dit niet merkt, dat het niet merkbaar is. Mijn 550D heeft een shutter lag van 252ms en ik voel het verschil met een 7D wel.

De autofocuspunten van de D7100 komen bijna tot aan de rand van je zoeker, bij de 7D liggen deze veel meer gecentreerd.
            D7100 heeft 7fps bij de 1.3cropmode waardoor je focuspunten hebt tot in het uiterste hoekje.
            Maar dan verlies je een deel van je cropfactor. Niet iedereen ziet dit zitten... De AF punten van de 7D liggen mooi verspreid en je hebt crosstype AF punten op de juiste plaatsen zodat je de rule-of-thirds prima kan toepassen.

Er is ook een groot verschil tussen non-crosstype punten op de 7D en een D7100. Waar die van de 7D pas bruikbaar zijn bij veel licht, kan je die van de D7100 perfect gebruiken bij weinig licht, het voordeel van cross-type merk je pas goed wanneer je op 1/200, iso 6400 en f/2.8 zit.
            Duidelijk dat jij de camera specificaties niet zo goed kent. De 7D heeft alleen maar crosstype AF punten (het middelste AF punt is zelfs dual crosstype dacht ik). En hoe je het ook draait of keert, (dual) crosstype AF punten zijn superieur aan non-crosstype AF punten. En niet alleen bij sportfotografie of weinig licht. Non-crosstype AF punten herkennen contrastpratronen maar in één richting (horizontaal of vertikaal). Loopt het contrastpatroon net in de verkeerde richting, dan kan je naar een focuslock fluiten met zo'n non-crosstype AF punt. Ik spreek uit ervaring want heb het zelf al meegemaakt.

Voor sportfotografie liggen ze nek aan nek hoor... 7D heeft 1 fps meer, D7100 heeft 1-1.5 stop betere iso-prestaties.
            Jij komt altijd zo graag af met cijfertjes van DXOMark, wel bij deze... (*Klik*)

ISO Score 7D: 854
            ISO Score D7100: 1256

Dat is bij mijn weten nog altijd maar een halve stop...

Neem het toestel dat u het best in de hand ligt en dat je zelf het aangenaamst werken vindt. Vergeet niet vergelijkbare lenzen te gebruiken als je de verschillende toestellen test.
            (7D met 18-135 is veel minder goed dan een D3200 met 17-55)
            Hier ben ik het mee eens. Dat is ook iets wat ik al langer zeg. Je moet het totaalpakket bekijken en niet enkel de sensor van een camera. Lenzen, accessoires en ergonomie van een camera horen daar dus ook bij. Het heeft geen zin om een camera te hebben met 586 stops dynamisch bereik als die camera bij wijze van spreken maar 1 lens heeft die je aanstaat of als die camera bvb niet goed in je hand ligt. Het totaalpakket is hetgene wat telt. Daarom dat alles ook begint met het vastnemen van een camera om te zien hoe deze in je hand ligt (aangezien dit iets heel persoonlijk is).
            Last edited by jocau; 13 juni 2013, 13:44.
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohanVonC Bekijk bericht
              Dit heeft een zeer hoog Nikon fanboy gehalte.

.
              Weer zo'n dooddoender waar je in geen enkele discussie wat aan hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BrutalEnemy Bekijk bericht
                Zijn eigenlik geen reflexen voor beginner, zoals de titel van de thread aangeeft.
                Ik vind de zogenaamde beginners toestellen ingewikkelder als mijn D700: scene sanden(welke kiezen voor een dammer binnen: sport?) en je moet voor alles het menu in,
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

De beste uit deze lijst zijn de Nikon D7100 en de Pentax K-5 IIs als je het totaalpakket bekijkt.
                  Ik zou eerder voor de Nikon D7100 kiezen omdat deze toch nog wat scherpere beelden geeft met de juiste lens en er veel meer lenzen voor beschikbaar zijn.
                  Veel Nikonlenzen zijn ook geschikt voor fullframe, Pentax heeft zelfs geen fullframe camera en de lenzen zijn dus allemaal voor crop-frame.
                  Canon 7D heeft dezelfde autofocussnelheid als de D7100, maar heeft geen goede beeldkwaliteit ivm de anderen.
                  Scherpere beelden met een Nikon? Hoe komen we daarbij?
                  Pentax heeft inderdaad geen fullframe, maar er zou nu toch echt wel werk van gemaakt worden. TC heeft NU ook geen behoefte aan FF
                  Bovendien, Pentax maakt wel objectieven die ff-compatibel zouden zijn hoor, waaronder de superieure FA 31. Soit
                  Waar de Nikons wel in het voordeel zijn volgens mij, is hun veel betere AF, en dan voornamelijk bij actie... Dus als TC sportfoto's wil gaan maken, zou ik toch eerder naar Nikon kijken. Eerlijk is eerlijk.

Ik heb voor Pentax gekozen omwille van de compactheid. Niet alleen hun body's, maar ook de prachtige limitedreeks En die k-5 is zo robuust gebouwd!
                  Als het hoofddoel van je fotografie reizen is, zou ik eerder naar P kijken. Ze bieden ook weersbestendige lenzen aan voor een aantrekkelijke prijs.
                  Alé, nog veel succes ermee!

Comment

Stop met zeveren kinderen Kodak misschien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeKevin Bekijk bericht
                      Scherpere beelden met een Nikon? Hoe komen we daarbij?
                      Meer megapixels en geen AA-filter KUNNEN scherpere beelden geven.
                      Druk eens een dezelfde foto van beide af op een A2 (met dezelfde lens) en je zal zien dat het zo is. Dat heeft niets te maken met Nikon hoor...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohanVonC Bekijk bericht
                        Dit heeft een zeer hoog Nikon fanboy gehalte.

@stellair: Neem de beslissing als je al een paar merken hebt vastgenomen in de winkel. Ik zou deze beslissing niet nemen zonder hands-on ervaring met de body annex software.
                        Zoals altijd
                        het is nu wachten op onze sony fan.

Ga naar een winkel neem alles vast en kies wat jouw het beste ligt.
                        Wat reviews betreft ik zou een en ander met een grove zoutkorrel nemen.
                        Kijk bv ook eens naar de fuji X serie is wel geen spiegelreflex maar toch de moeite volgens mij maar daarom niet voor een ander
                        Last edited by stefan.d; 13 juni 2013, 19:48.

Comment

Er worden geen slechte camera's meer gemaakt, koop wat je echt nodig hebt maar geef geen overtollig geld
                          uit aan toestellen. Geef liever iets meer uit aan een degelijke lens. Die is veel bepalender voor de kwaliteit van
                          je foto.
                          IK heb heel bewust een D3200 gekocht en geen D7100. Waarom ? Omdat ik 90 % van de tijd maar één scherpstelpunt
                          gebruik, wat ben ik dan met 51 scherpstelpunten ? Ik ga nooit boven ISO 800, waarom dan een camera die ISO 12000 aankan ?
                          Ik wil wel perfecte kleurweergave en een hoog aantal megapixels, die geven me ruimte voor aanpassingen in RAW.
                          Vandaar.
                          fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                            Zoals altijd
                            het is nu wachten op onze sony fan.
                            Zeer opbouwend, zoals we van jou gewoon zijn. Moest je de thread en reacties (lees: bevestiging) van anderen hierop begrijpen zou je merken dat die reactie -al dan niet ludiek- hier wel van toepassing was. Ik raad u aan samen met confrater Eenbes een cursus begrijpend lezen te volgen.

Comment

Misschien best een totaalpakket zoeken. De reactie van elsan is wel interessant.

Het doel van mijn aankoop is vooral gebruiken op reizen. Dit weekends naar buurlanden, een week naar culturele landen,... 2j geleden ben ik 1 maand naar Sicilië gegaan en had serieus spijt dat ik geen relfex had maar mijn 'simpele' Canon 120...
                              Vandaar dat ik er nu werk wil van maken en iets deftig te kopen. Neem nu de kit van de D3200 met Objektiv AF-S VR DX 18-55mm en AF-S VR DX 55-300mm, zou dit volstaan om direct te gebruiken en naar een cursus fotografie te gaan? Waar moet ik op letten als ik één of 2 deftige lenzen wil kopen? Of gewoon de body kopen en zelf op zoek gaan naar lenzen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stellair Bekijk bericht
                                Neem nu de kit van de D3200 met Objektiv AF-S VR DX 18-55mm en AF-S VR DX 55-300mm, zou dit volstaan om direct te gebruiken en naar een cursus fotografie te gaan?
                                Volgens mij wel. Kitlenzen zijn heus niet zo slecht en trouwens worden er -alleszins toch bij fotografie clubs- lenzen uitgewisseld, dus dan kan je alles eens proberen. Maar vooraleer je je op een specifieke tak in de fotografie smijt kan je best verder met zo'n kitlens. Zeker als beginner, laat je niet gek maken door ervaren fotografen.

Comment

Working...
                                X