Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Terug starten van nul na diefstal van het grootste deel van mijn materiaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Hallo,

Vandaar dat de Sony RX100 meestal mee op vakantie gaat. Heel goede foto's en toch in de pocket ...

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht

De meeste cameradieven weten waar ze op uit zijn hoor.
    Ze weten ook veel beter dan ons alle prijzen van de camera's en weten dus ook dat ze evenveel verdienen als ze een OM-D stelen of dat ze een D7100 stelen. Beide hebben evenveel kans om gestolen te worden...
    En camera uit uw handen rukken terwijl je in een openbare plaats bent gebeurt ook niet vaak. Het gaat meestal om een tas dat je op de grond zet.
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Re: Terug starten van nul na diefstal van het grootste deel van mijn materiaal

Na 2 diefstallen, gelukkig maar de eerste keer één lens, nadien een nex+uitrusting en alle kaarten - heb ik 't geleerd om me te bewapenen.

Als ik dan toch met de dslr op stap moet - dan gaat ie constant aan de ketting (slot onderaan de camera), staalkabel rond de lende, incl. de tas (a.s.adventure).

Voor de nex is 't iets minder erg - pacsafe strap en dan gewoon kettingetje aan een chinese stalen vijs onderaan de camera. Een paar euro bij Dx.com - en pacsafe sloten (as adventure e.a.).

Indien nodig heb ik ook een stalen opvouwbaar net dat ik over de tas kan trekken tegen doorsnijden - ook van pacsafe. (die zijn rijk geworden van mij!)

Nu zit er ook nog een gps-tracker in de tas (made in china - voor 40€ in de tas - simkaart bij Scarlet kost me 5€ per 6 maand) - sms sturen, en je krijgt de lambert-coordinaten (via een google url terug) - meer info: www.dx.com en aanverwanten. Ik zou van merk switchen als er camera's uitkomen met beveiligingssystemen/tracking ingebouwd, en ik ben vermoedelijk niet de enige. Men zou vb. via fotocentrales die nummers kunnen opsporen - want zit dat niet in de Exif?

Tijd om dat via de EU te forceren, nietwaar? Onze privacy gaat voor vanalles op de schopstoel, maar niet voor bescherming van onze eigendom! (zie prism)

Naar't schijnt mag je wel een busje deodorant op zak hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
        Na 2 diefstallen, gelukkig maar de eerste keer één lens, nadien een nex+uitrusting en alle kaarten - heb ik 't geleerd om me te bewapenen.

Als ik dan toch met de dslr op stap moet - dan gaat ie constant aan de ketting (slot onderaan de camera), staalkabel rond de lende, incl. de tas (a.s.adventure).

Voor de nex is 't iets minder erg - pacsafe strap en dan gewoon kettingetje aan een chinese stalen vijs onderaan de camera. Een paar euro bij Dx.com - en pacsafe sloten (as adventure e.a.).

Indien nodig heb ik ook een stalen opvouwbaar net dat ik over de tas kan trekken tegen doorsnijden - ook van pacsafe. (die zijn rijk geworden van mij!)

Nu zit er ook nog een gps-tracker in de tas (made in china - voor 40€ in de tas - simkaart bij Scarlet kost me 5€ per 6 maand) - sms sturen, en je krijgt de lambert-coordinaten (via een google url terug) - meer info: www.dx.com en aanverwanten. Ik zou van merk switchen als er camera's uitkomen met beveiligingssystemen/tracking ingebouwd, en ik ben vermoedelijk niet de enige. Men zou vb. via fotocentrales die nummers kunnen opsporen - want zit dat niet in de Exif?

Tijd om dat via de EU te forceren, nietwaar? Onze privacy gaat voor vanalles op de schopstoel, maar niet voor bescherming van onze eigendom! (zie prism)

Naar't schijnt mag je wel een busje deodorant op zak hebben...
        Ik vrees dat gestolen apparatuur opduikt buiten de eu.Een code voor zelfvernietiging( moet niet exploderen ) via satteliet of gsm zou ook niet slecht zijn.

Comment

Ik blijf altijd zoveel mogelijk fysiek contact houden met mijn fototas, deze blijft als het kan op mijn rug of schouder en ga ik op een terras zitten dan de tas voor me op de tafel waar ik aan zit. In bus of trein ligt hij op mijn schoot.
          Ook nooit kostbaarheden in de auto achterlaten. Wanneer je kostbare spullen in de kofferbak legt doe dat dan nooit op de plaats waar je parkeert maar een paar straten daarvoor, want die dieven zitten op parkeerterreinen daarop te loeren en als je maar twee minuten de auto onbeheerd achter laat zijn je spullen weg.

Comment

Als je een gsm op afstand kunt blokkeren & tracen moet dat met een fototoestel in de toekomst ook mogelijk zijn. In compact toestellen van 120 euro zit er soms af wifi in. Een ingebouwde gsm tracker zou dus inderdaag geen overbodige luxe zijn.Hopelijk zit dat reeds in de 70D.
            mvdhome - Canon 60D - Canon 500D - Canon 35mm F2, Canon 50mm F1.4 - Canon 24-105mm IS F4 - Canon 70-200 L IS F4 - Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM spiegelda.mvdhome.be

Comment

Dag Rudy

Mag ik vragen waar je je laat verzekeren? Ik ben op zoek naar een goede verzekering.
              Canon D50 + 400D - Tamron 17-50mm f/2.8 - Sigma 50-150mm f/2.8 - Sigma 150/500 f/5,0 - 6,3 - Canon EF 50 f/1.8
              Speedlight 580EX II

Comment

Bij het lezen was ik net hetzelfde aan het denken.
                Heb ook nogal wat spulletjes die ik niet wil missen en indien ze weg zijn zouden kunnen gerecupereerd worden via een verzekering.
                Het zou een soort geruststelling voor me zijn.
                Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MayVee Bekijk bericht
                  Dag Rudy

Mag ik vragen waar je je laat verzekeren? Ik ben op zoek naar een goede verzekering.
                  Ik ben verzekerd via een locale makelaar, maar de verzekering zelf is van AG Insurance.

Bij het contract staat vermeld: Verzekering Alle Risico's.

Met dit contract ben ik verzekerd voor Diefstal, verlies en defecten. (Ook voor eventuele eigen fouten ben ik verzekerd.)

1ste jaar voor 100%
                  2de voor 90%
                  3de voor 75%
                  4de tot 7de voor 60%
                  en vanaf het 8ste jaar tegen de verkoopwaarde van het onderwerp.

Ik heb ook de optie genomen voor het buitenland, maar dit enkel voor een periode van 1 tot 6 maanden. (Er zijn wel enkele landen waar ze je niet verzekeren, en enkele uitzonderingen. Oa. oorlogsschade wordt niet vergoed.)

De facturen worden gebruikt om de verzekeringswaarde van het materiaal te bepalen. Dus koop je iets in promotie, ben je enkel voor die promotie prijs verzekerd.

De verzekering is wel voor niet professioneel gebruik. Ik vermoed dat de professionele fotografen wel meer moeten betalen.

De premie die ik betaal is iets minder dan 7% van het verzekerd bedrag. Koop je onder het jaar nieuw materiaal, dan kan je je contract laten aanpassen en betaal je het verschil voor het lopende jaar gewoon bij. Dus je hoeft niet te wachten tot je verzekerd jaar is afgelopen.

Dit doet mij er trouwens aan denken dat ik mijn Sigma lens nog moet gaan verzekeren. Vrijdag eens in orde gaan brengen.
                  Mvg,
                  Rudy Mas
                  Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Voor een eventuele verzekering kun je ook eens kijken naar apparatuurverzekering.nl (onderdeel van DSV), ik weet overigens niet zeker of deze alleen in Nederland is af te sluiten.

Voordeel is dat je kunt verzekeren tegen vervangingswaarde (25 jaar oud objectief kan nu meer waard zijn dan toen de nieuwwaarde) tegen een relatief gering bedrag. Ik heb een verzekering afgesloten voor een vervangingswaarde van zo'n € 5.000 voor mijn apparatuur en betaal zo'n € 115 per jaar. Tevens is het onder voorwaarden mogelijk tweedehands apparatuur te verzekeren, dus zonder aankoopfactuur.

Nadeel van de verzekering is een eigen risico van € 200 (€ 250 bij valschade), van de andere kant, je apparatuur is kostbaar genoeg.

Tot slot, bij het verzekeren van je camera apparatuur mag je tevens een laptop of tablet meeverzekeren!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reinier79 Bekijk bericht
                      Voor een eventuele verzekering kun je ook eens kijken naar apparatuurverzekering.nl (onderdeel van DSV), ik weet overigens niet zeker of deze alleen in Nederland is af te sluiten.

Voordeel is dat je kunt verzekeren tegen vervangingswaarde (25 jaar oud objectief kan nu meer waard zijn dan toen de nieuwwaarde) tegen een relatief gering bedrag. Ik heb een verzekering afgesloten voor een vervangingswaarde van zo'n € 5.000 voor mijn apparatuur en betaal zo'n € 115 per jaar. Tevens is het onder voorwaarden mogelijk tweedehands apparatuur te verzekeren, dus zonder aankoopfactuur.

Nadeel van de verzekering is een eigen risico van € 200 (€ 250 bij valschade), van de andere kant, je apparatuur is kostbaar genoeg.

Tot slot, bij het verzekeren van je camera apparatuur mag je tevens een laptop of tablet meeverzekeren!
                      Én zakelijk gebruik is mee te verzekeren Ik heb mijn apparatuur daarom ook via deze polis verzekerd. Premie bedraagt nog geen 2% van het verzekerde bedrag, en dat voor Europadekking!
                      www.indetailfotografie.nl

Comment

Working...
                      X