Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700 (zeven honderd): nog de moeite?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D700 (zeven honderd): nog de moeite?

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    En waar plaats je een D600 dan ?
    Naast de D7100...

Comment

Nog een laatste reactie ivm de D800 in dit D700 topic
      Heb dus mijn kozijn de raad gegeven het toestel samen met zijn lenzen al dan niet via zijn dealer binnen te brengen bij procirep voor kalibratie. Ikzelf heb getest met vier lenzen en allemaal backfocus.
      Want niet leuk als 't er naast zit... klik (volledige resolutie, exif zit er in)
      (en blijkbaar ook last van moiré op het raam? )
      Hier zat de scherpte juist... klik
      Prachtig toestel in de studio (en waarschijnlijk ook voor landschap) maar ga het toch nog even bij mijn D700 houden in de hoop...
      Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
        Nog een laatste reactie ivm de D800 in dit D700 topic
        Heb dus mijn kozijn de raad gegeven het toestel samen met zijn lenzen al dan niet via zijn dealer binnen te brengen bij procirep voor kalibratie. Ikzelf heb getest met vier lenzen en allemaal backfocus.
        Want niet leuk als 't er naast zit... klik (volledige resolutie, exif zit er in)
        (en blijkbaar ook last van moiré op het raam? )
        Hier zat de scherpte juist... klik
        Prachtig toestel in de studio (en waarschijnlijk ook voor landschap) maar ga het toch nog even bij mijn D700 houden in de hoop...
        Wat je ziet is geen moiré maar lichtbreking in de spectrale kleuren door het spiegelende raam tegenover het meisje. Ja als je neef inderdaad heeft scherpgesteld op dat linkeroog en zo zijn camera is blijven houden ( dus niet scherp gesteld met AF-ON en dan geherkadreerd ), dan is er een probleem. Toch is het zo dat de 800 in alle omstandigheden een prachtcamera is hoor, tenzij misschien als bergbeklimmer, daar kan hij als zovele dikke dslr's wel eens te zwaar en lomp zijn.

Walter
        D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          Wat je ziet is geen moiré maar lichtbreking in de spectrale kleuren door het spiegelende raam tegenover het meisje. Ja als je neef inderdaad heeft scherpgesteld op dat linkeroog en zo zijn camera is blijven houden ( dus niet scherp gesteld met AF-ON en dan geherkadreerd ), dan is er een probleem.

Walter
          Bedankt voor de uitleg ivm de moiré. En de foto's zijn door mij genomen en dus niet geherkadreerd. Groeten
          Flickr

Comment

Ik heb nog steeds mijn D700 naast de D3S/D4 en D800E. En toch vind ik de D700 nog altijd een heel goed toestel, ik heb er nu 287000 clicks met gemaakt. Nooit een probleem gehad met heel goede beelden.
            Dus voor mij is dat nog steeds een heel goede camera, ja ok het dynamisch bereik is wel niet zoals de D800E maar wanneer heb je dat nodig.
            Ruis zit ook goed op de D700 , dus waarom zou je die niet aanschaffen (wel voor een redelijke prijs). En even de clicks nakijken , 300K clicks is zowat de max voor het spiegel opklapsysteem. De mijn begint nu wel wat meer lawaai te maken.
            Een revisie is ongeveer 350 euro als ik me niet vergis.

De keuze tussen de D700 en D800. Tja, dat hangt allemaal wat af van het budget en wat je wil gaan doen. Eigenlijk is het geen vergelijk, dubbele hoeveelheid pixels, nieuwe sensor, 3-4 tops extra dynamisch bereik...etc....
            Het is zowat een Audi A4 vergelijken met een A7, alle twee goede bakken maar andere prestaties....
            Last edited by flashsplash; 6 juni 2013, 18:33.
            Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Ondertussen een D700 aangekocht.
              Wat me opvalt is dat de focuspunten in de zoeker niet oplichten. Bij mijn D90 was dat wel zo. Ik heb er nog geen beeld met geschoten, wil eerst de handleiding grondig doornemen.
              Weet er bij toeval direct wat dat zou kunnen zijn die focuspunten?

dank voor de mooie topic trouwens ,-)
              Running is a way of living..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Runnerken Bekijk bericht
                Wat me opvalt is dat de focuspunten in de zoeker niet oplichten. Bij mijn D90 was dat wel zo. Ik heb er nog geen beeld met geschoten, wil eerst de handleiding grondig doornemen.
                Weet er bij toeval direct wat dat zou kunnen zijn die focuspunten?
                Kijk eens bij setting a6 (AF point illumination) of dit niet op Off staat.

Ook: bij Auto-area AF in combinatie met AF-C zie je geen AF punten oplichten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                  Kijk eens bij setting a6 (AF point illumination) of dit niet op Off staat.

Ook: bij Auto-area AF in combinatie met AF-C zie je geen AF punten oplichten.
                  je kan dat idd afzetten. Camera stelt toch scherp? je moet dat allemaal op je gemak eens bekijken
                  My Website : http://www.ineedair.org
                  Music / Painting / Motion Graphics / Image
                  Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

AF--C is de stand die ik het meest zal gebruiken voor sportfotografie. Zal wennen worden...

Comment

AF--C is de stand die ik het meest zal gebruiken voor sportfotografie. Zal wennen worden...
                      Misschien AF-ON techniek eens proberen, is namelijk ZEER handig voor sport.

Comment

Daar wil ik alles over horen

Comment

The internet is your friend . Staat ook in uw handleiding.
                          Er is zelfs een topic over hier op BD, maar vind dit niet direct.
                          Heeft wel niets te maken met oplichten van punten .

Comment

Zolang je geen Auto-area AF kiest zie je bij AF-C wel de focuspunten oplichten. Ik denk niet dat je bij sportfotografie Auto-area AF wil kiezen.

Comment

Comment

Working...
                              X