Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700 (zeven honderd): nog de moeite?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D700 (zeven honderd): nog de moeite?

Hoofdzakelijk gebruik van je camera?
    Wat is belangrijk dus: landschappen, sport, natuurfotografie,...
    Grote afdrukken (groter dan A3)?

Comment

Sport, portret, stad en vliegers spotten

Geen afdrukken gewenst.

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      Hoofdzakelijk gebruik van je camera?
      Wat is belangrijk dus: landschappen, sport, natuurfotografie,...
      Grote afdrukken (groter dan A3)?
      Running is a way of living..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        HIER! Ik ga zelfs de huidige D600-D800 generatie overslaan.
        Oei Frank, let op mijn woorden, ga je vroeg of laat toch nog opgezadeld zitten met een 56MP D900!

Walter
        D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door potloodslijper Bekijk bericht
          Zucht. Leer lezen he man. Ik noemde het leeg, niet fout. Leeg impliceert dat het moet aangevuld worden.
          Uw antwoord: ja
          Mijn antwoord: ja, indien ...

En tip: niet selectief quoten. Dat verdraait de waarheid en komt dom over.

Hier ga ik het bij laten, anders krijgen we weer kleuterdiscussies waar de TS niks aan heeft.
          Vaak is een zin voldoende om te vertellen waar het omgaat zonder allerlei maaren en mitsen en dat heeft putor op een goede wijze gedaan.
          Daar naast kan u als u wenst aanvullingen geven bij zijn antwoord: dat lijkt mij iets respectvoller dan iemands antwoord leeg te noemen
          Wat de D700 betreft: ik heb dat voordat ik de D800 kocht ook overwogen om voor D700 te gaan die bij zijn introductie ook hier de hemel in werd geprezen en die nog vele jaren mee kan.
          Ik had al goed glas dus ik hoefde niet op de body te bezuinigen. Moet je dat wel steek je budget in het glas en wat minder in de body.
          Last edited by Eenbes; 30 mei 2013, 09:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Runnerken Bekijk bericht
            Sport, portret, stad en vliegers spotten

Geen afdrukken gewenst.
            De D700 is breed inzetbaar en bovendien stevig gebouwd.
            Ondanks zijn 'schamele' 12 Mpix levert hij scherpe, zuivere beelden af en zijn zijn Iso-prestaties uitermate goed.
            Is echt een no-nonse camera die zijn werk naar behoren doet, vandaar dat hij zo geliefd is/was.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              De D700 is breed inzetbaar en bovendien stevig gebouwd.
              Ondanks zijn 'schamele' 12 Mpix levert hij scherpe, zuivere beelden af en zijn zijn Iso-prestaties uitermate goed.
              Is echt een no-nonse camera die zijn werk naar behoren doet, vandaar dat hij zo geliefd is/was.
              tja... allemaal goed en wel, maar het blijft wel een Nikon)(.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                tja... allemaal goed en wel, maar het blijft wel een Nikon)(.
                Dat is ook de reden dat die zo goed is......
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Dat is ook de reden dat die zo goed is......
                  ga mee met de uitspraak van flitske:
                  als je ziet wat voor een mooie foto's dat Canon-gebruikers uit zo'n pruts-toestellen en -lenzen kunnen toveren, dan moet je wel toegeven dat Canon-fotografen stukken meer talent moeten hebben dan Nikon-gebruikers
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Koop gerust die D700 en plak Nikon af en hang er een plakkertje van Canon op. Dan heb je een zeer goed toestel en denken sommige forumleden dat je veel talent hebt

Nee, serieus nu: D700 is ideaal als je niet moet kunnen filmen en als je genoeg hebt aan 12mp (de meesten en tot een paar jaar geleden ook alle professionele DSLR fotografen). Ik gebruik mijn D700 nog altijd meer dan mijn D800.

Comment

Dijk van een toestel
                      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Het groot pixel geweld van de D800(E) was de reden waarvoor ik twijfelde met de D4. Qua prijs is dit natuurlijk appels met peren vergelijken, maar aangezien ik het toestel professioneel niet gebruik ben ik wijselijk bij de D800E gebleven. Met het verschil in prijs kan ik dan misschien nog iets aan mijn PC doen. Maar hoe dan ook, 36Mp blijft een zware belasting van je randapparatuur. Een D700 in tweedhands kan zich dan opdringen, als je die hogere ISO's ook niet nodig hebt.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                          Oei Frank, let op mijn woorden, ga je vroeg of laat toch nog opgezadeld zitten met een 56MP D900!

Walter
                          Als de FPS hoog genoeg zijn, overweeg ik die misschien Dat vind ik momenteel het zwakste punt van de D800. De D600 heeft dan weer geen aparte AF-ON knop.

Comment

De AF-L knop kan je instellen op AF-ON, werkt ook goed hoor, heb het zo een lange tijd gedaan op mijn D7000.

Comment

Hier ook super tevreden gebruiker van de D700 maar... zou er graag een tweede body bij hebben. Dus twijfel over de D800 (D4 buiten budget)
                              Heb hier nu de D800 van mijn kozijn liggen om er voor hem de nieuwe firmware op te zetten. Ondertussen (nog niet veel tijd gehad) enkele foto's genomen met 24-70, 70-200 en 85mm f/1.8... eerste indruk is alvast niet positief. Focus zit er steeds naast, backfocus, en op +20 blijft het probleem bestaan
                              Flickr

Comment

Jep Dik tevreden nog over mijn D700.
                                Ik heb hem nu 2 1/2 jaar samen met een set goed glas wat inderdaad heel belangrijk is.
                                De stevige body, handige handligging, enz. geven deze camera vertrouwen op reportage.
                                De lokroep van een D800 of D4 is nog lang niet groot genoeg om ongelukkig te zijn.
                                Al ben ik zeker dat dit goede camera's zijn met een eigen doelgroep.
                                Ook ik zou eigenlijk willen proberen om deze lichting over te slagen en hoop op een combi D800/D4 model.
                                Misschien wishful thinking maar toch.
                                Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

Comment

Working...
                                X