Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700 (zeven honderd): nog de moeite?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D700 (zeven honderd): nog de moeite?

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
    De AF-L knop kan je instellen op AF-ON, werkt ook goed hoor, heb het zo een lange tijd gedaan op mijn D7000.
    Voor welk probleem is dit de oplossing?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

AF ON button is continu scherpstellen onafhankelijk zetten van de ontspan knop.
      Je blijft met je duim scherpstellen op je wellicht bewegend onderwerp terwijl je dan gecontroleerd één enkele of meerdere shots kunt maken.
      Handig maar ik moet toegeven dat ik het ook niet veel gebruik.
      Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
        Je blijft met je duim scherpstellen op je wellicht bewegend onderwerp terwijl je dan gecontroleerd één enkele of meerdere shots kunt maken.
        Hier wordt dit ook niet zoveel gebruikt alhoewel ingesteld. De gewoonte dit met de rechter wijsvinger te doen zit er nog te diep in.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Voor welk probleem is dit de oplossing?
          Zie #27

Ik gebruik het echt uitsluitend, sinds ik deze handige functie ontdekte destijds op mijn D200 wil ik niet meer anders, ook voor stilstaande onderwerpen.

Walter
          D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
            Heb hier nu de D800 van mijn kozijn liggen om er voor hem de nieuwe firmware op te zetten. Ondertussen (nog niet veel tijd gehad) enkele foto's genomen met 24-70, 70-200 en 85mm f/1.8... eerste indruk is alvast niet positief. Focus zit er steeds naast, backfocus, en op +20 blijft het probleem bestaan
            Moeilijk te geloven, hier de D800E en er nog niet naast gezeten. Zou me trouwens verwonderen dat je er met 3 objectieven naast zit.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Moeilijk te geloven, hier de D800E en er nog niet naast gezeten. Zou me trouwens verwonderen dat je er met 3 objectieven naast zit.
              Hier alvast een testje, al weet ik niet of dit de goede manier is? Scherp gesteld op de 30, alles op statief en timer.
              Foto 1 85mm f/1.8 fijnafstelling 0 klik
              Foto 2 85mm f/1.8 fijnafstelling -20 klik
              Foto 3 70-200 f/2.8 fijnafstelling 0 klik
              Foto 4 70-200 f/2.8 fijnafstelling -20 klik
              Aan TS, geeft het dat ik het hier over de D800 heb, sorry, anders begin ik eventueel een nieuw topic.
              Ben dus een overtuigd D700 gebruiker en nog steeds niet volledig overtuigd om voor de D800 te gaan, maar wat is het alternatief? De D4? €€€
              Flickr

Comment

Doe maar gerust verder. Ik leer bij
                Running is a way of living..

Comment

Hier alvast een testje, al weet ik niet of dit de goede manier is? Scherp gesteld op de 30, alles op statief en timer.
                  Aan TS, geeft het dat ik het hier over de D800 heb, sorry, anders begin ik eventueel een nieuw topic.
                  Ben dus een overtuigd D700 gebruiker en nog steeds niet volledig overtuigd om voor de D800 te gaan, maar wat is het alternatief? De D4? €€€
                  70-200 is toch loeischerp? Dus alleen de 85mm binnenbrengen, eventueel samen met de camera, om te calibreren. Overigens mag dit geen reden zijn om geen D800 te kopen natuurlijk. Alsof de D800 in werkelijkheid een camera zou zijn waar niet mee te focussen zou zijn, dat zal je zelf ook begrijpen dat dat niet zo is.

Walter
                  D850

Comment

Ik heb al eens sterk overwogen om de mijne in te ruilen voor een d600 of een d600..maar kon het echt niet over mijn hart krijgen.
                    Er is eigenlijk niets dat ik mis aan de d700,integendeel, en als ik dan eens wil pixelpeepen tot meer dan 100% op Retina-display..da's ook fenomenaal scherp hoor!

Comment

Ja, dat ziet er inderdaad niet goed uit. Beste is dus binnen doen bij Procirep. Ik vermoed dat indien nog in garantie, die hier toch zal kunnen voor gebruikt worden.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Jep Dik tevreden nog over mijn D700.
                        De lokroep van een D800 of D4 is nog lang niet groot genoeg om ongelukkig te zijn.
                        Al ben ik zeker dat dit goede camera's zijn met een eigen doelgroep.
                        Ook ik zou eigenlijk willen proberen om deze lichting over te slagen en hoop op een combi D800/D4 model.
                        Misschien wishful thinking maar toch.
                        beetje hoop? klik
                        Dt stuk: The second body Nikon will launch in 2013 will be a great surprise and I bet that it will be sold in a very large number, surpassing the success of D800. I’m not sure if this will be called D700s, D800s or D900 (or even D400)… but this new camera will be the real upgrade for most D300 and D700 users. It will be the perfect camera for wedding, sport, wildlife, event and action photographers that can not afford a D4 but need a pro grade body, with speed and great ergonomics. This camera will feature an FX 24MP sensor, with several crop options (like D800), a rugged magnesium alloy body, weather sealing, and great controls. Most probably it will offer 6fps w/o grip and 9-10 fps with the grip. ISO will be in the same league with D600 (probably using the same sensor) in order to not cannibalize D4 sales. The price tag will be in the same area with D800… it will be a quite affordable camera for professional photographers. This camera will help more people from other camps to jump into the dark side.
                        Flickr

Comment

ik ben hoopvol
                          Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

Comment

Die komt er niet voor eind 2014. Zelfs zo'n body zou de D4 verkopen laten zakken... Tenzij dit een DX body is, dan zal het wel een zeer interessante body zijn. Misschien de perfecte aanvulling tot een D800E (maar ik denk dat de D7100 dit op dit moment ook is, enkel het verschil in body tussen de D800 en de D7100, buttonlayout hoofdzakelijk, maakt het een beetje meh...).
                            Maar een D800 body met 24mp, 9fps zou inderdaad veel fotografen overhalen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                              Die komt er niet voor eind 2014. Zelfs zo'n body zou de D4 verkopen laten zakken... Tenzij dit een DX body is, dan zal het wel een zeer interessante body zijn. Misschien de perfecte aanvulling tot een D800E (maar ik denk dat de D7100 dit op dit moment ook is, enkel het verschil in body tussen de D800 en de D7100, buttonlayout hoofdzakelijk, maakt het een beetje meh...).
                              Maar een D800 body met 24mp, 9fps zou inderdaad veel fotografen overhalen .
                              En waar plaats je een D600 dan ?
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

heb een D600 en ben daar toch zeer tevreden van.
                                goe scherp, gaat goed voor sport, landschap, portret, ...
                                kom van een D90 en 't verschil is best opmerkelijk.

voorlopig wegene tijdsgebrek nog veel te weinig foto's mee gemaakt.
                                nikon stuff

Comment

Working...
                                X