Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Wat voor leeg antwoord is dat nu weer. Net zoals alle technologie, kennen ook digitale camera's 'inflatie'. Op zich worden ze niet slechter, verhoudingsgewijs wel. Op dit moment kan je veel goedkopere camera's kopen die qua beeldkwaliteit de behoeften van de topicstarter meer zouden bevredigen. Maar een camera is meer dan dat.
Kijk naar wat je zoekt in beeldkwaliteit (aantal mp, iso, soort sensor, ...), schrijf enkele modellen op. Stel je vereisten voor een body op (ergonomie, ingebouwde flitser, micropoorten, ...) en schrijf de passende modellen op. Is er een overlapping, dan is dat je camera. En is die camera de D700, koop dan de D700. Is nog altijd een fantastisch toestel naar het schijnt en heeft nog altijd z'n plaats.
Dank Saintlambert voor de link. Hieruit blijkt dat dit een zeer onderschatte kodak blijkt en die de D600 tevens finaal afbreekt... (fot what it's worth)
Putor en potloodslijper, ook dank voor jullie input. Ongeacht de (leerrijke) discussie heb ik er wel wat aan gehad.
D700- eigenaars: where are you
Oorspronkelijk geplaatst door saintlambertBekijk bericht
Een zeer tevreden d700 gebruiker, vorig jaar tweedehands gekocht. Ik denk dat het een interessant toestel is voor iemand die de d800 momenteel te duur vindt. De prijzen tweedehands zijn heel acceptabel.
Ik heb de D3 gehad (zelfde sensor als de D700) en die vond ik héél goed, zelfs lange tijd gedacht dat er weinig verbeterd kon worden.
Nu heb ik de D800 en er kon dus nog wél wat verbeterd worden....
Dynamisch bereik is echt groter o.a.
Maar ik kan alleen maar beamen wat er hier al gezegd werd, de D700 is nog steeds een goede camera en is een flinke stap vooruit t.o.v. je D90 (ik heb ook een D300 gehad)
Comment