Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadloos flitsen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Draadloos flitsen

Hallo,
    Ben in het bezit van een Canon 60D en een losse flits 50AF-1 van Metz. Beiden kunnen draadloos samenwerken. Volgens de handleiding van het toestel en een tutorial op You Tube, kan de ingebouwde flits van de camera de speedlight van Metz draadloos activeren. Dit lukt ook perfect, maar dit zou ook moeten kunnen zonder dat de ingebouwde flits van de camera ook mee afgaat. Dit lukt bij mij echter niet, de ingebouwde flits gaat steeds mee af. Kan er iemand helpen?
    Alvast bedankt,
    Tigor
    Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

Re: Draadloos flitsen

dit staat in het verkeerde subforum dus vragen aan een van de mods om dit te verhuizen

in de handleiding zal ook wel vermeld staan ergens dat je de instellingen op je toestel moet aanpassen

maar maak je gebruik van de tegenhanger van canon van het nikon cls systeem of staat je metz op slave?
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigor Bekijk bericht
      Dit lukt ook perfect, maar dit zou ook moeten kunnen zonder dat de ingebouwde flits van de camera ook mee afgaat. Dit lukt bij mij echter niet, de ingebouwde flits gaat steeds mee af.
      de ingebouwde flits MOET altijd afgaan, anders kan hij de externe flits niet aansturen.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Heb dit ook al moeten vaststellen met mijn 7D. Blijkbaar niet mogelijk zonder interne flits te sturen.
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Heb nochtans een filmpje gevonden op You tube waarin ze uitleggen dat het mogelijk is en volgens de handleiding van mijn toestel zou het ook moeten gaan... vond het ook al raar. Waarom zeggen ze dan dat het gaat?
          Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

Comment

maken ze dan geen gebrruik van radiosturing?

er zal altijd een flitssignaal afgaan maar afhankelijk van de instelling zal deze invloed ook hebben op de belichting van je foto
            Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigor Bekijk bericht
              Heb nochtans een filmpje gevonden op You tube waarin ze uitleggen dat het mogelijk is en volgens de handleiding van mijn toestel zou het ook moeten gaan... vond het ook al raar. Waarom zeggen ze dan dat het gaat?
              Ze bedoelen natuurlijk helemaal iets anders, namelijk dat de flits niet meeflitst voor de belichting en zelfs dat is niet mogelijk! Er is altijd een flits, hoe licht ook...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Er bestaan toch opzetstukjes die het visuele licht van je flits blokkeren en enkel het IR doorlaten voor de aansturing in commander mode.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gandalf Bekijk bericht
                  Er bestaan toch opzetstukjes die het visuele licht van je flits blokkeren en enkel het IR doorlaten voor de aansturing in commander mode.
                  SG3 IR van Nikon aanschaffen en je bent van de flits afet ding heeft een Nikon onwaardige prijs.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                  X