Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji x100s of X-E1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fuji x100s of X-E1

Oorspronkelijk geplaatst door Picha Bekijk bericht
    Zou het bijna vergeten, inderdaad ... een aantal, voor mij, ZEER belangrijke pluspunten van de X100(s) zijn:

De leaf shutter, syncen op 1/4000ste is zelfs mogelijk mits de juiste "randapparatuur" ( zoals bvb een flitscord).

Absoluut geruisloos fotograferen !!

Ingebouwde ND filter ( 3 stops) ( dacht niet dat ie op de X-E1 zit !?)

Nauwelijk risico op sensordust
    Toch wel een paar zeer goede punten die je aanhaalt
    Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

hopelijk ook in BE/NL
      http://www.fujirumors.com/time-to-sw...ns-offers-too/
      Fuji X-E1 - 18-55mm
      facebook

Comment

Na heel wat meelezen hier en op reviewsites, etc is bij mij de kogel door de kerk. De keuze is op de X_E1 gevallen en ze staat hier sinds vandaag naast mij.
        De eerste indrukken en beelden zijn zeer OK. Het toestel nodigt echt uit om er aan te beginnen.

Na 7 jaar D200 was ik stilaan ...aan een wissel toe. Opnieuw een DSLR (D7100 fo D600) en wellicht 2 nieuwe lenzen ? Of het over een andere boeg gooien?
        Vroeger deed ik nogal wat indoor sport en concertfotografie. Nu niet meer. Wel straat, typische locaties, mensen, portret en occasioneel vakantie en natuur zal het worden.
        Geen sport en geen macro. Dus geen extreme situaties en meer klemtoon op keuze van onderwerp, kwaliteit, kleur en licht, compositie enz..

Mijn grootste twijfel was de overstap van OVF naar EVF. Maar na een paar tests en het peilen naar ervaringen van anderen was ik snel overtuigd.
        De luxe van een OVF is ook maar verslavend als het een echte goede VF is zoals van de betere DSLR.

Algemeen wou ik toch de vrijheid van verschillende lensopties houden vandaar de keuze voor de X_E1 ipv de X100S.
        De X100S zal hier en daar wel op een paar puntjes beter of extra scoren maar zo'n overstap naar 1 vaste lens zie (nog) niet zitten.
        De X-E1 dus omwille van de verwisselbare lenzen, maar hier toch een stuk draagbaarder dan DSLR.

Uiteraard is dit allemaal heel persoonlijk en is niet iedereen gediend met hetzelfde. For each boy a toy. I'm happy with mine.
        Fuji XT2 - XF 10-24 f/4 - XF18-55 f2,8- f4 XF 55-200 f3,5-4,8
        + b.u. Fuji X-E1

Comment

bij mij is ook de kogel door de kerk maar ik ga niet voor de x-e1. Ik wil mijn compactje overal meenemen zonder gesleur van lenzen dus het zal de x100s worden. Dat met maar 1 lens werkt, maar daar heb ik geen problemen mee vermits ik steeds op mijn 5DII ook maar met 1 lens werk in de meeste gevallen.
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Ik heb recentelijk ook besloten om van reflex naar compact over te stappen.
            Na zoeken en overwegen staat mijn keuze ook voor 99% op de x100s...
            Nu hem nog ergens vinden zal een andere zaak zijn, iemand enig idee van levertijden over het algemeen?

Comment

Working...
            X