Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji x100s of X-E1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fuji x100s of X-E1

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    Beeldkwaliteit van alle toestellen licht zeer dicht bij elkaar.
    Ik dacht eerder donker?

Comment

Beeldkwaliteit van alle toestellen licht zeer dicht bij elkaar, verschillende instapmodellen gebruiken zelfde sensor als de hogere en duurdere modellen, toestellen zijn uiteraard niet gelijk en verschillen kunnen vrij groot zijn.
      Verschillen zitten hem vooral in de gebruiksmogelijkheden en de E1 scoort op dat gebied vrij zwak.
      Als je onder 'gebruiksmogelijkheden' een hoop kinderachtige filters verstaat en andere onzin die je nodig hebt omdat je te stom bent om hetzelfde (en beter) in LR4 of PS te doen, ja dan is een NEX tof. Maar dan is ook elke compact tof. En dan zijn een Nikon D4 en een Phase One rommel.

Net in het gebruik scoren de Fuji's enorm hoog. Allee ja, toch voor fotografen. Niet voor puerte's.

Comment

de lenzenwissel hoeft voor mij niet, ik denk daarom ook meer te neigen naar de x100s. waarom enkel fuji ? wel ik heb een x10 hier liggen, en damn dat ding werkt goed, ik hou van de stijl, de looks, de menu's en de compactheid. Alles aan die toestelletjes is goed doordacht ( ook dit is weer een eigen mening, sommigen zullen dit ding haten net zoals er vw en bmw liefhebbers zijn ).
        UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

een heel goede raad, negeer elke uitspraak van puerte

Comment

Inderdaad, zeer wijze raad

En als een lenzenwissel niet hoeft, zou ik voor de X100s kiezen.

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
            een heel goede raad, negeer elke uitspraak van puerte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
              ik stop met de dslr en wil toch kwalitatief deftige foto's blijven nemen. Waarom mijn DSLR weg gaat is omdat ik er de laatste tijd te weinig gebruik van maak en ik meer op stap ben met met huidige fuji x10 door de compactheid van dit toestel. Nu zoek ik toch nog een klasse hoger dan de X10 of X20 en dacht ik aan de X100S. Maar nu lees ik ook ongelooflijk veel goed over de X-E1. Als ik dan zie naar de prijs komt een X100S op hetzelfde als een X-E1 met een 18mm lens. Later kan dit dan nog uitgebreid worden ook.

Wat ik zoek:
              - compact
              - overal inzetbaar
              - iso goede prestaties
              - kwalitatieve beelden

wat ik niet nodig heb
              - een baksteen van een body
              - een ander merk dan Fujifilm

wat zouden jullie aanraden en wat zijn jullie bevindingen? Is er nog een ander model dat aan deze eisen kan voldoen?

alvast dank

Oli
              Echt wel moeilijk om in iemand anders zijn plaats een beslissing te maken
              Op basis van hetgeen je wil hier even doorlopen

Compact = de X100S is compacter
              overal inzetbaar = de X-E1 is veel meer inzetbaar en flexibeler
              High iso = quasi gelijk
              kwalitatieve beelden = quasi gelijk

een baksteen van een Body = is hetzelfde als compactheid .. dus voordeel X100S
              een ander merk = heeft van geen belang hier (voor u dan)

Een punt van jou die terugkomt is dat je meer geneigd bent om naar de X100S te gaan .. dus laat je hart spreken .. fotografie is niet altijd rationeel maar eerder passioneel.

Voor jou denk ik dat het schoentje wringt tussen compactheid en inzetbaarheid.

Alhoewel de X-E1 geen grote camera is is het toch een aanzienlijk verschil met de X100S (dat weet je zelf ook wel dacht ik)
              Blijft er dan nog de inzetbaarheid... persoonlijk denk ik dat je nu eenmaal gemakkelijker die kleinere camera zal nemen voor éénder wat.. daar waar je de E-X1 al gemakkelijker zal laten liggen.
              De X100S is meer een "pak op en wegwezen camera" ... en ook dat zijn punten voor inzetbaarheid !

Hier nog even als geheugensteuntje (Prime lens nog niet beschikbaar op deze site) http://camerasize.com/compact/#371.359,395,ha,t
              Last edited by Franciskine; 26 mei 2013, 15:27.
              Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Ik heb beide toestellen al kunnen vergelijken, als je echt moet kiezen tussen beiden is de X-E1 de meest logische keuze, er is niks wat de X100S kan wat de X-E1 niet zou kunnen, omgekeerd is het natuurlijk anders. Maar de x100S is zo verdomd handig en compact, om nog maar te zwijgen over de keuze die je kan maken tussen een OVF of een EVF.... de X-E1 is misschien inzetbaar voor meerdere doeleinden dan de X100S....
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

E1 is niet zulk een denderend toestel zit eerder bij de zwakste binnen de systeemcamera's, maar is geweldig veel hype rond gecreëerd.

X100s daarentegen is een top toestel dat mee kan met de rest, natuurlijk een nadeel is de vaste lens of dit voor jou een nadeel is moet je zelf bepalen, persoonlijk gebruik ik het meeste 24mm op APS met dit type toestellen. Je hebt wel niet de mogelijkheid om een lens van betere kwaliteit te gebruiken als je dit zou wensen, maar de ingebouwde lens voldoet ruimschoots en kun je vergelijken met een betere mid-class objectiev.

Als vaste lens geen obstakel is zou ik zonder de minste twijfel voor de x100s gaan en anders wachten op de opvolger, of deftige upgrade van de x-pr01 of de E1.
                  Verwacht, maar dat is met de natte vinger, dat deze zomer een nieuw model op de markt komt , waarschijnlijk opvolger x-pro1, mogelijk dat er dan degelijke firmware upgrade komt voor E1
                  Wat een nonsens, X-E1 niet gebruiksvriendelijk. Zo noem je even een heel stel beroepsfotografen idioten: http://www.luminous-landscape.com/re...haracter.shtml

Quote: My waxing rhapsodic over the X-Pro 1 may simply have come about because I spent the previous four months in Mexico doing thousands of frames of street shooting primarily with a Sony NEX-7; a camera with the personality of a toaster oven (and one that occasionally burns the toast). To be sure, it's a fine camera in terms of image quality, and with most of the features that one might want, but one that is simply not engaging as a craftsman's tool. (The Sony RX1 on the other hand exudes character along with performance. Shows how one company can get it so wrong and also so right).

Zo stilaan koopt niemand nog een Sony, gewoon op basis van 1 persoon op dit forum. Ik hoop voor Sony dat je niet voor hen werkt...
                  Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
                  Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

Comment

wat heeft NEX hier nu te maken, het gaat hier over de E1 en de 100s maar als je het toch wil weten

je moet eens trachten manueel te focussen met de E1 of pro, raad je niet aan van M-lenzen te gebruiken op die toestellen zou tot veel frustraties leiden.
                    je moet snelheid en nauwkeurigheid AF is vergelijken met recente systeemcamera's
                    je moet eens proberen van een onderwerp te tracken met de e1 of pro
                    je moet de fuji ISO waardes is vergelijken met de reële ISO waardes, ga je vlug meer dan 1 stop verschil meten, het is te zeggen ISO 3600 op fuji komt in realiteit overeen met nog geen 1600 ISO !
                    je moet RAW beelden is verwerken en vergelijken met andere toestellen en ook eens nagaan welke RAW-converters fuji-x ondersteunen
                    je moet video eens uit proberen met de E1 en vergelijken met andere
                    je moet de afmetingen e1 en pro is vergelijken met andere toestellen of met DSLR/SLT, waarom nog systeemcamera grote voordeel, nml compactheid, wordt grotendeels tenietgedaan !
                    je moet de EVF van de E1 is vergelijken met de deze van de betere toestellen, nochtans is het gebruikte EVF element hetzelfde als van toestellen welke veel beter resultaat geven.
                    je moet de lijst van mogelijkheden eens vergelijken met die van andere toestellen
                    etc..

dan spreek ik nog niet over flexibiliteit

met de 100s heeft men een gelukkig een aantal van die onvolkomenheden opgelost, gewoon de specs is vergelijken
                    100s is een toestel dat af is, dat op niveau zit en op punten beter is dan de concurrentie.

als je toestel gebruikt om te fotograferen, niet om in de vitrine kast te zetten, en dit in zoveel mogelijk in verschillende omstandigheden en situaties is de 100s een aanrader.

Comment

Het is dat er geen virtuele kogels bestaan, of je had er van mij al eentje tussen de ogen gekregen. Man toch, blijf buiten met uwe zever en tover niet elk topic om in een NEX-discussie. En ga al zeker geen onwaarheden verkondigen.
                      Volgens uw redenering - als dat woord gepast is - zou een Leica M dan inferieur zijn t.o.v. eender welke compact.

Sony NEX is een tof toestel, technisch knap, maar heeft inderdaad de charme van een broodrooster. De eenvoud, looks en beelden van een Fuji zijn fantastisch en trekken veel mensen aan. Laat die mensen dan toch doen. Moest Sony met de NEX-lijn nu objectief gezien (pun intended) écht beter zijn dan de rest, dan kon ik uw eindeloos gezaag nog voor 10% aanvaarden. Maar nu ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door potloodslijper Bekijk bericht
                        Het is dat er geen virtuele kogels bestaan, of je had er van mij al eentje tussen de ogen gekregen.
                        Gewoon niet op reageren lijkt mij een betere oplossing ,denk dat er velen op het forum gewoon zijn reactie,s niet lezen ik ook niet trouwens is slecht voor mijn bloeddruk annex hartslag.
                        Laat hem gewoon zijn eindeloos verhaal neerpennen en lees er overheen .

Comment

wat heeft NEX hier nu te maken, het gaat hier over de E1 en de 100s maar als je het toch wil weten

je moet eens trachten manueel te focussen met de E1 of pro, raad je niet aan van M-lenzen te gebruiken op die toestellen zou tot veel frustraties leiden.
                          je moet snelheid en nauwkeurigheid AF is vergelijken met recente systeemcamera's
                          je moet de fuji ISO waardes is vergelijken met de reële ISO waardes, ga je vlug meer dan 1 stop verschil meten, het is te zeggen ISO 3600 op fuji komt in realiteit overeen met nog geen 1600 ISO !
                          je moet RAW beelden is verwerken en vergelijken met andere toestellen en ook eens nagaan welke RAW-converters fuji-x ondersteunen
                          je moet de afmetingen e1 en pro is vergelijken met andere toestellen of met DSLR/SLT, waarom nog systeemcamera grote voordeel, nml compactheid, wordt grotendeels tenietgedaan !
                          je moet de EVF van de E1 is vergelijken met de deze van de betere toestellen, nochtans is het gebruikte EVF element hetzelfde als van toestellen welke veel beter resultaat geven.
                          je moet de lijst van mogelijkheden eens vergelijken met die van andere toestellen
                          etc..

met de 100s heeft men een gelukkig een aantal van die onvolkomenheden opgelost, gewoon de specs is vergelijken
                          100s is een toestel dat af is, dat op niveau zit en op punten beter is dan de concurrentie.

als je toestel gebruikt om te fotograferen, niet om in de vitrine kast te zetten, en dit in zoveel mogelijk in verschillende omstandigheden en situaties is de 100s een aanrader.

Misschien toch even in het jaar 2013 komen kijken en de toestellen eens gebruiken met de laaste firmware. Want wat jij schrijft is echt pure nonsens.
                          Iemand die op jouw wijze schrijft heeft duidelijk blijkbaar 1 slechte ervaring of niet het geduld(en of tijd) gehad om met een nieuw systeem te leren werken.

Trouwens , wat zijn die toestellen met veel beter resultaat dan ? Laat het ons gerust weten dan kunnen we ons allemaal de kop in slaan dat we niet aan die types/merken gedacht hebben.
                          O ja wel VEEL beter en niet zomer een beetje anders
                          www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

etc..

Het lukt mij aardig om foto's te nemen met de X-E1, ben ik nu uw held?
                            Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
                            Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

Comment

etc..

.
                              je moet vooral eens een paar van uw geweldige foto's posten die je hebt gemaakt met uwe fanboy materiaal
                              anders gewoon uwe idiote commentaar bij u houden ipv elk nuttig topic te verzieken met uw trol/fanboy gedrag
                              dus post eens een van uw 151116113121141321611349 geweldige extreem goede foto's die je met al dat materiaal hebt gemaakt waarover je zo vol lof bent
                              ....

Comment

[MOD] Iedereen eens diep inademen, rustig terug uitademen en dan terug 'on topic'.

In deze specifieke discussie is Puerte nu eens niet als eerste over Nex systeemcamera's begonnen. Hij heeft zelfs aangegeven de discussie te willen beperken tot de twee Fuji's. Laat ons dat inderdaad zo houden en over de topicstarter's vraag verdergaan!
                                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Working...
                                X