Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Firmware update voor Nikon D700.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Firmware update voor Nikon D700.

Heb een probleem met het updaten van de nieuwe firmware vandaag aangeboden door Nikon voor de D700.
    Alles stap voor stap opgevolgd, en de update naar de geheugenkaart gekopieërd.
    Deze kaart in het toestel, naar firmware-versie via set-up menu.
    Dat lukt allemaal, maar de optie update komt niet op het lcd-venster, alleen de functie 'gereed' en 'OK'.
    De huidige versie is A:1.02 - B: 1.02.

Ik moet er wel bijvermelden dat ik dit toestel pas enkele maanden (tweedehands) aangekocht heb,
    en er heel tevreden over ben.

Zie ik iets over het hoofd?

Grtn Marcel
    Last edited by BaseLine; 22 mei 2013, 11:02. Reden: Extra info
    Nikon D750, Nikon: AFS 50mm 1:1.4 - 16-35mmG ED - 24-70mmG 2.8 ED - 70-200mmG 2.8 ED - 105mm 2.8VR-IF - .
    Nikon D90, Nikon 18-200mm VRII - SB600. Sigma: 17-70 1:2.8 - 150-500mm OS.

Re: Firmware update voor Nikon D700.

Even op een rijtje 1) zeker een zo goed als volle batt. anders lukt het niet.2) kaart formateren in de camera zie menu.3) Een map make op uw bureaublad met de naam D700update.4) bestand downloaden en opslaan als( geen naam geven) in deze map.5) map openen het pakket uitvoeren, en het bin bestand kopiëren naar de geheugenkaart die je met de camera af uit de camera genomen hebt. Dan via een kaartlezer het bin bestand laden.6) veilig verwijderen en kaart terug in de camera. 7) Camera aanzetten en instructies op het scherm volgen, dit kan enkele min. duren, te zien aan de vooruitgang balk op het schermpje. Zet de camera niet uit, tot na de vermelding " voltooid" Zet de camera uit en verwijder de kaart.8) Zet de camera terug aan en controleer de update getallen A 1.04 & B 1.03.
    9) Zet de camera terug uit en plaats de geheugen kaart. 10) Zet de camera terug aan en formatteer de geheugenkaart. Zo zou het moeten lukken
    https://ggpics.be/

Comment

Let er ook op dat je de Bin bestanden niet toevallig in één of ander mapje van je CF of SD kaartje laadt. De bestanden moeten onmiddellijk zichtbaar zijn bij het aanclicken van de kaart in 'deze computer' of 'finder' in Mac. Je moet ook de beide Bin-files na elkaar aanduiden via het menu. (A:1.02 vervangen door ...) Er wordt door de camera telkens maar eentje geüpdate. Nadien opnieuw, maar dan B:1.02 vervangen door....
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Is niet helemaal correct de update gebeurd gelijktijdig het zit in één bin bestand zie tweede regel Nikon grt.

Comment

Hallo Guido,

heb alles exact gedaan zoals je geschreven hebt, en het is gelukt.
          Maar niet met de download van gisteren, die als toepassing in mijn map kwam, maar wel één van 9 mei, die als bin bestand automatisch in de map 'D700Update' werd geplaatst.
          En zoals je in je volgende reactie schreef, met één bestand de twee, A en B ge-update.

Heel erg bedankt voor je reactie, groeten Marcel
          Nikon D750, Nikon: AFS 50mm 1:1.4 - 16-35mmG ED - 24-70mmG 2.8 ED - 70-200mmG 2.8 ED - 105mm 2.8VR-IF - .
          Nikon D90, Nikon 18-200mm VRII - SB600. Sigma: 17-70 1:2.8 - 150-500mm OS.

Comment

Bedankt dat je het laat weten, sommige kijken niet meer om ! grt Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
              Is niet helemaal correct de update gebeurd gelijktijdig het zit in één bin bestand zie tweede regel Nikon grt.
              Ik heb mijn D300 ook geupdate, en de eerste keer nam ie enkel de B. Ik moest de camera nadien dwingen om ook de A te updaten. Maar het zou inderdaad wel kunnen dat ik dit één bin bestand onoplettend geopend heb in mijn downloadmapje.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
              X