Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D600 Stof?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D600 Stof?

Foto Nelissen in Mechelen. Als je hier je toestel koopt doen ze het reinigen nadien gratis.

Toch wel wat gevallen van vuil op sensor tegen gekomen hoor.
    www.jasperjacobs.be

Slowly watch the fast

Comment

Hier nog enkele adresjes waar je nog een goede uitleg krijgt.

2012 © Foto Rembrandt n.v.

Bredabaan 747 - B-2170 Merksem ~ BTW: BE 0423.189.323

03/646.62.17

Comment

Hier nog enkele adresjes waar je nog wel goede uitleg krijgt.

Kamera Express Superstore Antwerpen
        Boomsesteenweg 81, 2610 Wilrijk

Maandag tot en met vrijdag: 09.30 tot 18.00 uur
        Zaterdag: 09.00 tot 17.00 uur
        Zondags gesloten.

Foto Rembrandt

Bredabaan 535 B-2170 Merksem

Tel.: +32 (0) 3 646 62 17 Fax.: +32 (0) 3 646 44 19

Voor alle algemene informatie vragen, gelieve onderstaand e-mail adres te gebruiken

info@fotorembrandt.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
          En toch heeft coolblue een goede service.
          I
          Coolbleu heeft geen service!
          Zij hebben 'Carry-in-garantie' dat betekend dat u er zelf en op eigen kosten voor moet zorgen dat het product bij de fabrikant terecht komt voor reparatie.
          Zij zijn ook geen dealer van Nikon ze importeren zelf de camera. Coolbleu is niets meer dan een dozenschuiver zonder enige productkennis.
          Voor de prijs hoef je daar ook niet te komen: ze zijn voor een Nikon D600 nauwelijks of niets voordeliger ten opzichte van de vakhandel, behalve Konijnenberg die behoort in NL tot de duurste.

Comment

Nikon D600 Stof?

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            Zeker niet, er zijn nog vele andere winkels met goede service hoor, ik koop af en toe ook iets bij coolblue, maar merk dat ze mij nooit kunnen helpen bij vragen. Service met fotokonijn is bij mij gemiddeld, snelle levering en zo, maar ook mindere service de laatste jaren. Foto rubens en de fotozaak in Geel (kan niet op de naam komen) hebben ook enorm goede service volgens velen, maar ik heb met hen geen ervaring. Cameratools in nederland is ook een uitstekende winkel.
            En qua cameramerken werkt Nikon voor mij gewoon het best, is persoonlijk. Fuji, Olympus en Pentax maken ook allemaal toestellen die me echt interesseren, maar ik heb al een systeem dat fantastisch werkt. Sommige andere merken werken gewoon niet verantwoord of lopen gewoon achter... Of ik heb er geen ervaring mee (panasonic, samsung nx bv)
            Foto Rubens en Studio73 zijn failliet...

Bron: *Klik*
            Last edited by jocau; 16 mei 2013, 05:08.
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom V Bekijk bericht
              Heb zelf de combinatie D600 met 24-120 en ik moet zeggen

Wat ik ook moet vermelden. Ik heb veel stof/olieproblemen gehad. Gelukkig heb ik mijn toestel in een deftige fotozaak gekocht. Toestel is tweemaal opgestuurd na reeds enkele malen in de winkel gereinigd te zijn. De verkoper heeft het slechts bij 1 D600 tegengekomen, en dat was de mijne.

Nieuwe reeksen zouden er geen last meer van hebben (mijne was in december aangekocht)
              En mocht je in het slechtste geval toch problemen hebben, wordt dit kosteloos in orde gebracht door Nikon. Maar tis wel niet leuk natuurlijk.

Dit weekend de 16-35 F4 bijgekocht Maar nog niet mee op pad kunnen gaan.

In ieder geval een goeie keuze waar je geen spijt van krijgt.
              Ik heb mijn D600 een maand geleden tweede hands gekocht. Er zaten een paar spatjes op de sensor en die heb ik dus laten reinigen. Hij is nog steeds heel schoon.
              Ik heb een 24-120 F4 en een 16-35 F4. Voor mij, inclusief de heel fijne overlap in het lensbereik, een bijzonder prettige combinatie. Beide lenzen hebben bovendien dezelfde coating, zelfde filtermaat, en geven nagenoeg exact dezelfde kleuren.
              http://www.smuttynose.nl

Comment

Ik blijf twijfelen, Nikon/Canon. Ben vandaag nog maar eens de 600d en 800d eens goed gaan vergelijken en toen zag ik de 5dmkIII staan, uit nieuwsgierigheid deze dan toch maar eens vastgenomen. Deze past perfect in mijn grote handen, wat ik een beetje bij de nikon 600d had (met mijn vingers tegen de lens zitten ook bij de 800d) heb ik niet bij de 5dmkIII. Het minpunt is dat de 5D maar 22.3Mp heeft en de 800d 36Mp deze is een 500€ goedkoper. Maar dan nog voor mij persoonlijk heb ik de 36Mp niet nodig voor wat ik doe. Ook als Canon gebruiker, miss. de stap maar naar de duurdere 5dmkIII wagen. Ga er eens een nachtje over slapen.
                canon D400- 17-85 IS USM.

Comment

Een camera die niet goed in de hand ligt, is er eentje die minder vaak uit de cameratas komt... Het AF systeem van de 5D3 is alvast een droom (41 crosstype AF punten van de 61 AF punten in totaal en deftig verspreid in de zoeker).
                  Last edited by jocau; 16 mei 2013, 18:30.
                  550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                    Een camera die niet goed in de hand ligt, is er eentje die minder vaak uit de cameratas komt... Het AF systeem van de 5D3 is alvast een droom (41 crosstype AF punten van de 61 AF punten in totaal en deftig verspreid in de zoeker).
                    De AF van een D800 ook hoor... Als je met beide een vergelijkbare lens gebruikt is de snelheid en accuraatheid gelijk.
                    Maar inderdaad, als je de ene camera veel beter in de hand ligt, is dit makkelijker om langere tijd te hanteren. Als je natuurlijk aan natuur, product of familliefotografie doet, is de vorm van de body veel minder belangrijk (denk maar aan mediumformaat en grootformaatcamera's, die liggen meestal niet goed in de hand als je ze puur gebruikt). Als je daarentegen grote events moet fotograferen voor meerdere uren met lange lenzen, merk je het verschil in body's. Dat is ook 1 van de hoofdredenen waarom de meeste full-time pro's kiezen voor een D4/1Dx boven een 5D3, D800/700.
                    Je moet ze dus beide een tijdje vasthouden nogvoor je weet wat beter in je hand ligt. De D600 voelde onmiddellijk herkenbaar in m'n hand (kwam van een D7000), maar na enkele uren met beide heb ik toch voor de D800 gekozen omdat deze veel beter hanteerde (voor mij) nadat ik gewoon was aan de grotere grip. De 5D3 wringt nog steeds in mijn hand telkens als ik hem hanteer.
                    Maar beide de D4 en 1Dx liggen echt prachtig in de hand, deze voelen gewoon ... juist... alsof ze gemaakt zijn voor mijn handen . Dus als er een D4x uitkomt met D800e sensor en D4 body, weet ik waarvoor ik zal sparen . Maar dat komt na de 200mm f/2.0 VRII en 14-24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                      De AF van een D800 ook hoor... Als je met beide een vergelijkbare lens gebruikt is de snelheid en accuraatheid gelijk.
                      Maar inderdaad, als je de ene camera veel beter in de hand ligt, is dit makkelijker om langere tijd te hanteren. Als je natuurlijk aan natuur, product of familliefotografie doet, is de vorm van de body veel minder belangrijk (denk maar aan mediumformaat en grootformaatcamera's, die liggen meestal niet goed in de hand als je ze puur gebruikt). Als je daarentegen grote events moet fotograferen voor meerdere uren met lange lenzen, merk je het verschil in body's. Dat is ook 1 van de hoofdredenen waarom de meeste full-time pro's kiezen voor een D4/1Dx boven een 5D3, D800/700.
                      Je moet ze dus beide een tijdje vasthouden nogvoor je weet wat beter in je hand ligt. De D600 voelde onmiddellijk herkenbaar in m'n hand (kwam van een D7000), maar na enkele uren met beide heb ik toch voor de D800 gekozen omdat deze veel beter hanteerde (voor mij) nadat ik gewoon was aan de grotere grip. De 5D3 wringt nog steeds in mijn hand telkens als ik hem hanteer.
                      Maar beide de D4 en 1Dx liggen echt prachtig in de hand, deze voelen gewoon ... juist... alsof ze gemaakt zijn voor mijn handen . Dus als er een D4x uitkomt met D800e sensor en D4 body, weet ik waarvoor ik zal sparen . Maar dat komt na de 200mm f/2.0 VRII en 14-24.
                      Zeggen dat de snelheid en accuraatheid gelijk is, is hetzelfde als zeggen dat de 5D3 op ISO100 een even groot dynamisch bereik heeft als de D800. Fanboy onzin dus. In perfect licht en als het contrastpatroon niet in de verkeerde richting loopt misschien ja. In moeilijke omstandigheden is het AF systeem van de 5D3 gewoonweg superieur (41 crosstype AF punten vs 15 crosstype AF punten, end of story). Bij DigitalRev bevestigen ze dit ook. Dat is ook geen schande, de D800 heeft andere punten waarop hij superieur is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                        Zeggen dat de snelheid en accuraatheid gelijk is, is hetzelfde als zeggen dat de 5D3 op ISO100 een even groot dynamisch bereik heeft als de D800. Fanboy onzin dus. In perfect licht en als het contrastpatroon niet in de verkeerde richting loopt misschien ja. In moeilijke omstandigheden is het AF systeem van de 5D3 gewoonweg superieur (41 crosstype AF punten vs 15 crosstype AF punten, end of story). Bij DigitalRev bevestigen ze dit ook. Dat is ook geen schande, de D800 heeft andere punten waarop hij superieur is.
                        In moeilijke omstandigheden gebruik ik ook nooit meerdere punten, daar heeft elke camera (inclusief 5D3) het moeilijker. Bij semi-donkere omstandigheden in af-c, geselecteerd op de crosstype AF-punten is de 5D3 beter, maar niet zo goed als middelste af-punt en dat is bij beide even goed in gelijk welk licht (zou een kleine voorsprong zelfs durven geven aan de D800, maar dan wordt ik weer een fanboy).
                        En in moeilijke situaties kan de D800 focussen waar je niet eens moet beginnen met de 5D3. Als je met beide hebt gewerkt weet je wat ik bedoel...
                        En sorry hoor, maar Kai is geen fotograaf... Ik weet zeker dat hij niets aan de instellingen in de D800 heeft veranderd, net als bijna ALLE reviewers van deze camera's.
                        En de belangrijkste instelling is de vertraging op de AF-C, dat staat standaard op 3, zet dat op off (daarmee mag je nooit onderwerpen trekken dat ook naar voor en achter bewegen), en de D800 is met gemak sneller dan de 5D3 in AF-C (snappier noemen ze dat zeker). Ja, belachelijk dat dit standaard aan staat, maar dat is voor de man die liever de camera slim laat zijn dat zelf slim te zijn (de nonkel bob die de beste cam wil kopen en zou klagen mocht deze onmiddellijk naar de voorgrond gaan als het onderwerp achter een paal verdwijnt; want dat is namelijk de grootste klant van cameraproducenten).
                        AF-ON is ook een betere methode voor dingen als boxen (of af-L als je dat gewoon bent), maar daar maken ze ook geen gebruik van.

Damn, stop met je telkens te baseren op "deze reviewer" om je oordeel te vellen over camera's, merken en al de rest. Mocht Canon de D800e gemaakt hebben, precies zoals hij is, inclusief de lenzen (EN DE PRIJZEN), zou ik voor de Canon gekozen hebben.

Comment

Een D800/5D3 koop je niet om enkel het middelste AF punt te gebruiken (en zelfs als je dat zou doen betwijfel ik ten zeerste of de D800 beter is aangezien de 5D3 dual crosstype is in het centrum). Dan koop je beter een 6D die voor het middelste punt tot -3 EV gaat en daarmee beter doet in het donker dan eender welke andere Canon of Nikon camera. Meer nog, zelfs op mijn 550D gebruik ik zelden tot nooit het middelste AF punt (dat levert enkel maar saaie composities op of verplicht mij om achteraf te croppen waardoor ik minder groot kan printen). Rule-of-thirds all the way. En hoe je het ook draait of keert, crosstype AF punten zijn beter dan non-crosstype AF punten en al helemaal als je ook nog eens crosstype AF punten aan de zijkant hebt en niet enkel centraal. Het AF systeem van de 5D3 is op dat vlak enorm veelzijdig en is ook volledig aan te passen. Enkel de 1Dx doet nog beter. Andy Rouse (Nikonian, lees dit maar eens) vindt het AF systeem van de 1Dx het beste dat hij ooit gebruikt heeft en wederom het AF systeem van de 5D3 is daarop gebaseerd en verschilt er niet zo héél veel van. Kay is volgens jou geen fotograaf, bijna alle andere reviewers kennen er niks van, maar jij hebt wel alle wijsheid in pacht. Jij moet wel de nieuwe Ansel Adams zijn dan...
                          Last edited by jocau; 16 mei 2013, 23:27.

Comment

En jij hebt precies wel veel met beide gewerkt... Alle wijsheid is zever, maar al zeker meer wijsheid in het totaal over beide dan u als je reageert met fancy begrippen als dual-af, meer cross-type, -3EV.
                            Focus, recompose... Dat werkt gewoon het prettigst en snelst ongeacht welke camera voor mij. En met de AF-ON techniek is dit nog vele malen makkelijker. (ik zit constant in AF-C op deze manier)
                            Enkel als ik sport doe wijk ik af van dat middelste punt. Maar sport is meestal in redelijke condities (f/2.8, 1/500 of meer en iso 6400) hierin focussen beide zeer goed met inderdaad een voordeel voor de 5D3 als je alle focuspunten wil gebruiken.
                            Ik heb al die instellingen ook pas na enkele weken ontdekt hoe ze het best staan, de meeste reviewers hebben niet enkele weken mee kunnen werken om de optimale settings te vinden.
                            Meestal gooien ze die reviewers (sommigen zeer goede fotografen) de camera in de handen met de opdracht ze die avond of volgende dag terug te bezorgen. Ik heb het ook pas gemerkt toen ik onderwerpen fotografeerde die naar me toe kwamen, autofocus wilde het NIET spot-on krijgen op de D800, even in menu gezocht, die setting afzetten en autofocus was perfect.
                            Ja, de 1Dx is beter qua autofocus, maar een 5D3 echt niet hoor en er is wel een groot verschil in af tussen die 2. Het is hetzelfde als dat de autofocus uit de D600 gebaseerd is op dat uit de D7000, maar ze zijn niet te vergelijken (enorm verschil).
                            Maar heb het al gezegd, in low light kan een D800 focussen waar een 6D, 5D3 en 1Dx niet kan beginnen. En nee, het is belachelijk om features dat gemaakt zijn voor deze problemen af te zetten om "eerlijk te kunnen vergelijken", dat is zever.

Comment

Na een een nachtje wakker gelegen te hebben (letterlijk dan) ga ik voor de 5dMKIII gaan, gewoon om het feit dat deze toch wel prettig aanvoelde en ik heb ook al heel wat reviews gelezen en gezien. En heb ook een paar pro's gesproken. De ene zegt dat de d800 beter is en de andere de 5dMKIII er waren er zelfs bij die de d600 beter vonden, prijs/kwaliteit. Dus hier ook geen doorslag voor mij. Nu neem ik van alles wat ik mooi en de moeite vindt en foto, dus ik wil een echte allround camera en daar denk ik voor mij persoonlijk dat de 5DMKIII beter is. De 800d/600d zijn ook zeer mooie toestellen maar de 5dMKIII past perfect. En ja 500€ is misschien weggesmeten geld, maar mijn buikgevoel zegt de 5d.
                              Dus bij deze is de knoop doorgehakt en ga ik terug voor Canon.

Philip.
                              canon D400- 17-85 IS USM.

Comment

Veel succes ermee!

Comment

Working...
                                X