Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D600 Stof?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikon D600 Stof?

    Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
    Veel succes ermee!

    Mercie.
    canon D400- 17-85 IS USM.

    Comment


    • #32
      Re: Nikon D600 Stof?

      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      En jij hebt precies wel veel met beide gewerkt... Alle wijsheid is zever, maar al zeker meer wijsheid in het totaal over beide dan u als je reageert met fancy begrippen als dual-af, meer cross-type, -3EV.
      Focus, recompose... Dat werkt gewoon het prettigst en snelst ongeacht welke camera voor mij. En met de AF-ON techniek is dit nog vele malen makkelijker. (ik zit constant in AF-C op deze manier)
      Enkel als ik sport doe wijk ik af van dat middelste punt. Maar sport is meestal in redelijke condities (f/2.8, 1/500 of meer en iso 6400) hierin focussen beide zeer goed met inderdaad een voordeel voor de 5D3 als je alle focuspunten wil gebruiken.
      Ik heb al die instellingen ook pas na enkele weken ontdekt hoe ze het best staan, de meeste reviewers hebben niet enkele weken mee kunnen werken om de optimale settings te vinden.
      Meestal gooien ze die reviewers (sommigen zeer goede fotografen) de camera in de handen met de opdracht ze die avond of volgende dag terug te bezorgen. Ik heb het ook pas gemerkt toen ik onderwerpen fotografeerde die naar me toe kwamen, autofocus wilde het NIET spot-on krijgen op de D800, even in menu gezocht, die setting afzetten en autofocus was perfect.
      Ja, de 1Dx is beter qua autofocus, maar een 5D3 echt niet hoor en er is wel een groot verschil in af tussen die 2. Het is hetzelfde als dat de autofocus uit de D600 gebaseerd is op dat uit de D7000, maar ze zijn niet te vergelijken (enorm verschil).
      Maar heb het al gezegd, in low light kan een D800 focussen waar een 6D, 5D3 en 1Dx niet kan beginnen. En nee, het is belachelijk om features dat gemaakt zijn voor deze problemen af te zetten om "eerlijk te kunnen vergelijken", dat is zever.
      Focus & Recompose is een techniek die teveel nadelen heeft. Ten eerste is de techniek niet geschikt voor actiefotografie en ten tweede zorgt het voor backfocus/frontfocus door de focal plane shift die plaatsvindt als je Focus & Recompose gebruikt (zeker als je grote diafragma's gebruikt en dicht bij je onderwerp staat). Ik dacht wel dat Hasselblad hier iets op gevonden had (het herberekenen van de focal plane wanneer je Focus & Recompose toepast of zoiets). Ik vind het alleszins zonde van het geld als je voor 90% enkel het middelste AF punt gebruikt op een D800/5D3, maar iedereen doet natuurlijk wat hij/zij wil met zijn/haar geld.

      Het verschil in AF tussen de 5D3 en 1Dx is alleszins niet gigantisch. De basis is hetzelfde zijnde: hetzelfde aantal AF punten, dezelfde positionering van de AF punten en hetzelfde type van AF punten. De 1Dx heeft wel nog EOS iTR AF (Intelligent Tracking and Recognition AF including facial recognition) en focust iets sneller dankzij het krachtige batterijpak. Maar een wereld van verschil is er alvast niet tussen beide.

      Ik snap nog altijd niet waarom je zegt dat de D800 beter kan focussen dan de 5D3 als je enkel het middelste AF punt gebruikt. Ik kan enkel maar bedenken dat je het over de AF Assist Beam functie hebt. Dit is niet 'beter focussen', maar wel 'cheaten'. Een AF Assist Beam is trouwens vaak ongewenst en heeft een klein bereik. Je kan trouwens hetzelfde bereiken door een Speedlite op de 5D3 te zetten of door een simpele LED zaklamp te gebruiken. Ik ben trouwens iemand die zo'n AF Assist Beam enorm storend vind.
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

      Comment


      • #33
        Re: Nikon D600 Stof?

        Oorspronkelijk geplaatst door mudder Bekijk bericht
        Na een een nachtje wakker gelegen te hebben (letterlijk dan) ga ik voor de 5dMKIII gaan, gewoon om het feit dat deze toch wel prettig aanvoelde en ik heb ook al heel wat reviews gelezen en gezien. En heb ook een paar pro's gesproken. De ene zegt dat de d800 beter is en de andere de 5dMKIII er waren er zelfs bij die de d600 beter vonden, prijs/kwaliteit. Dus hier ook geen doorslag voor mij. Nu neem ik van alles wat ik mooi en de moeite vindt en foto, dus ik wil een echte allround camera en daar denk ik voor mij persoonlijk dat de 5DMKIII beter is. De 800d/600d zijn ook zeer mooie toestellen maar de 5dMKIII past perfect. En ja 500€ is misschien weggesmeten geld, maar mijn buikgevoel zegt de 5d.
        Dus bij deze is de knoop doorgehakt en ga ik terug voor Canon.


        Philip.
        Proficiat met je keuze/aankoop. Je drukt het mooi uit. Dankzij zijn enorm veelzijdige AF kan de 5D3 op veel fronten ingezet worden.
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

        Comment


        • #34
          Re: Nikon D600 Stof?

          Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
          Proficiat met je keuze/aankoop. Je drukt het mooi uit. Dankzij zijn enorm veelzijdige AF kan de 5D3 op veel fronten ingezet worden.
          Mercie.
          canon D400- 17-85 IS USM.

          Comment


          • #35
            Re: Nikon D600 Stof?

            Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
            Ik snap nog altijd niet waarom je zegt dat de D800 beter kan focussen dan de 5D3 als je enkel het middelste AF punt gebruikt. Ik kan enkel maar bedenken dat je het over de AF Assist Beam functie hebt. Dit is niet 'beter focussen', maar wel 'cheaten'. Een AF Assist Beam is trouwens vaak ongewenst en heeft een klein bereik. Je kan trouwens hetzelfde bereiken door een Speedlite op de 5D3 te zetten of door een simpele LED zaklamp te gebruiken. Ik ben trouwens iemand die zo'n AF Assist Beam enorm storend vind.
            Situaties waarin je een AF-beam nodig hebt op de D800 zijn situaties waarbij je geen personen fotografeert. Want voor personen zou ik toch niet lager gaan dan 1/15, iso 6400 en f/2.8 en in zo'n situaties is de autofocus uit mijn D800 met alle autofocuspunten nog steeds zeer goed. Het is pas wanneer je met exposures van 1 seconde of langer zit dat je een af-beam nodig hebt. Voor het off-camera flitsen bijvoorbeeld in de avond. Dan mag je blij zijn dat je een af-beam hebt en geen zaklamp moet meesleuren om een foto te kunnen nemen. Uiteraard is het plaatsen van een professionele flitser op beide toestel voldoende om in ELKE situatie te kunnen focussen. AF-assist beam is ook iets dat je moet aanzetten als je het echt NODIG hebt, niet constant zoals sommigen het doen. Dan is dat inderdaad storend.

            En je hebt nog steeds niet gezegd hoelang je al met een D800 en 5D3 in real-life gewerkt hebt...

            Comment


            • #36
              Re: Nikon D600 Stof?

              Zijn er mensen die recent een D600 hebben gekocht?
              Onder vinden deze nog altijd de stof problemen?


              Alvast bedankt,
              Sam
              www.samdetaey.be

              Comment


              • #37
                Re: Nikon D600 Stof?

                Oorspronkelijk geplaatst door sam_detaey Bekijk bericht
                Zijn er mensen die recent een D600 hebben gekocht?
                Onder vinden deze nog altijd de stof problemen?


                Alvast bedankt,
                Sam
                Ik heb de mijne gekocht rond april dacht ik en heb hem toch al moeten binnensturen wegens oliespotjes op de sensor..Kreeg hem terug en was alles behalve proper. Heb dan maar zelf een sensorcleaning gedaan,en heb tot nu toe slechts 1 spotje..Er zit dus beterschap in.. Vroeg of laat moet dit probleem automatisch stoppen volgens mij..

                Comment


                • #38
                  Re: Nikon D600 Stof?

                  http://nikonrumors.com/2012/11/21/ti...-problem.aspx/

                  Ben benieuwd of het opgelost zal zijn bij de D610... klik klik
                  Flickr

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nikon D600 Stof?

                    Mij niet gelaten allemaal..Nikon is er een beetje een zootje van aan het maken..exact hetgeen mij ervan weerhoudt om een D600, D800 of godbetert een D610 te kopen.
                    Meer genieten van het (betrouwbaar) materiaal dat ik heb, zonder te denken aan het nieuwste speelgoed op de markt, het heeft ook wel iets :-)

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nikon D600 Stof?

                      Dag iedereen,

                      Ik dacht ook om d600 aan te kopen, tweedehands weliswaar. Tot ik het probleem met stof las. Spijtig.. Zouden er nu nog problemen zijn? En mocht er zich een probleem voordoen, zou Nikon dit verhelpen? Ook al koop je deze tweedehands?

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nikon D600 Stof?

                        Ik zou mij niet teveel zorgen maken over dat stof/olieprobleem, dat is serieus overroepen als je het mij vraagt. Ja ik heb er ook last van gehad maar na de eerste keer deftig reinigen was het al veeeeeel beter. En om op de vraag van aselvi te antwoorden..Nikon lost dit op ja. Ook al had ik zo goed als geen last meer van spatjes, heb ik mijn toestel binnengedaan en ze hebben netjes onder garantie een nieuwe sluiter gezet. Nice!

                        Comment

                        Working...
                        X