Dames en heren,
Ik ben een complete nieuweling in digitale fotografie, het interesseert me echter al jaren en wil nu ook effectief de stap gaan zetten door de aanschaf van een eerste camera. Omdat ik nog niet goed weet hoe mijn ervaringen zullen zijn, wil ik het budget voor de 1e camera beperkt houden en zien of het echt aanslaat alvorens wat meer centen op tafel te leggen.
Ik heb momenteel 2 "sets" op het oog en wou even jullie mening over welke set het interessantste is:
Canon 450D
Body met alle originele accessoires, 30000 kliks en héél klein krasje in hoek op LCD scherm
18-55mm IS II lens (gloednieuw)
Tamron AF 55-200
8 GB Kingston kaartje
250 euro.
Canon 400D
400D Body (kliks, historie redelijk onbekend)
18-55 lens
18-200 lens (meer weet ik van beide niet, waarschijnlijk geen IS versies)
3 batterijen en 2 laders
Originele doos
Opbergtas
statief
extra lenskapjes
200 euro
De 400D is iets goedkoper en heeft meer accessoires., maar persoonlijk denk ik dat de 450D de beste keus is:
- nieuwer model
- nieuwere, betere lens (18-55 IS II)
Ik vraag me echter af of 30000 kliks niet enorm veel is en of ik iets over het hoofd zie?
Graag jullie mening :-)
Ik ben een complete nieuweling in digitale fotografie, het interesseert me echter al jaren en wil nu ook effectief de stap gaan zetten door de aanschaf van een eerste camera. Omdat ik nog niet goed weet hoe mijn ervaringen zullen zijn, wil ik het budget voor de 1e camera beperkt houden en zien of het echt aanslaat alvorens wat meer centen op tafel te leggen.
Ik heb momenteel 2 "sets" op het oog en wou even jullie mening over welke set het interessantste is:
Canon 450D
Body met alle originele accessoires, 30000 kliks en héél klein krasje in hoek op LCD scherm
18-55mm IS II lens (gloednieuw)
Tamron AF 55-200
8 GB Kingston kaartje
250 euro.
Canon 400D
400D Body (kliks, historie redelijk onbekend)
18-55 lens
18-200 lens (meer weet ik van beide niet, waarschijnlijk geen IS versies)
3 batterijen en 2 laders
Originele doos
Opbergtas
statief
extra lenskapjes
200 euro
De 400D is iets goedkoper en heeft meer accessoires., maar persoonlijk denk ik dat de 450D de beste keus is:
- nieuwer model
- nieuwere, betere lens (18-55 IS II)
Ik vraag me echter af of 30000 kliks niet enorm veel is en of ik iets over het hoofd zie?
Graag jullie mening :-)
Comment