Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compacte budget camera voor huis-, tuin-, en keukenfoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• compacte budget camera voor huis-, tuin-, en keukenfoto's

Hallo allemaal

ik heb op het forum zitten rondneuzen, maar geen bevredigend antwoord gevonden omdat er toch snel naar de te dure compacte camera's wordt verwezen.

Voor komende moederdag wil ik mijn vriendin en tevens kersverse moeder (3 april) verrassen met een compacte camera.
    Ikzelf heb een DSLR (Canon EOS D40) maar die vindt ze veel te zwaar en ingewikkeld om foto's van onze zoon te maken.

Gezien er een bouw in de aantocht is, kunnen we er ook geen massa's geld tegenaan smijten. Ik ben dus op zoek naar een makkelijk camera van rond de 250 euro. Beeldkwaliteit is minder belangrijk, want daar kan ik de dslr voor bovenhalen. De camera op de smartphone voldoet net niet...

Iemand suggesties want de keuze is wel erg groot momenteel?

Alvast bedankt!
    Canon 40D + Canon EF 70-200mm f2.8 IS USM L + Canon EF-S 17-55mm f2.8 IS UMS + Sigma 17-50mm f2.8 EX DC OS HSM + Manfrotto statief mét "Heavy Duty Grip Ball Head"

Re: compacte budget camera voor huis-, tuin-, en keukenfoto's

Deze misschien.
    Last edited by alex606; 9 mei 2013, 10:42.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Casio Exilim EX-ZS150 - Zwart. De EX-ZS150 is een technisch hoogstandje in een elegant jasje: met een beeldresolutie van 16,1 megapixels en de...

Jan

Comment

Ik heb op Coolblue enkele toestellen vergeleken. Ik zie bv de Canon Coolpix S9300 (169 euro) en de Canon Coolpix P7100 (369 euro).
        De S9300 heeft meer megapixels (16 tov 10,1) , hogere HD videokwaliteit (1080 tov 720), meer optische zoom (18 tov 7,1), groter lensbereik, langere batterijduur en ingebouwde gps (al weet ik niet wat daar het nut van is...). De P7100 heeft lagere diafragma waarde (2.8-5.6 tov. 3.5 - 5.9) en een veel hogere iso waarde (12.800 tov 3200).

Het prijsverschil is meer dan het dubbel...is dat te verantwoorden met deze specs voor een huis-, tuin- en keuken toestel?
        Canon 40D + Canon EF 70-200mm f2.8 IS USM L + Canon EF-S 17-55mm f2.8 IS UMS + Sigma 17-50mm f2.8 EX DC OS HSM + Manfrotto statief mét "Heavy Duty Grip Ball Head"

Comment

Ik heb nog even met de vriendin overlegt. Aangezien we ook al voor én een nieuwe bril en zonnebril gaan, wil ze er geen 250 aan uitgeven. Budget werd dus verder omlaag geschroefd. Na wat googelen kwam ik uit bij de Canon Powershot SX260HS, Panasonic Lumix DMC TZ30 en de Nikon Coolpix S9300.
          Alle drie worden in reviews echter omschreven als 'travelzoom' camera's. Als er iets is wat met dit toestel niet moet gedaan worden is het zoomen en travelen.
          Waardoor ik wat verveeld zit met wat ik best zou aankopen...zucht. Ik had minder moeite om mijn DSLR te kiezen...

Comment

Working...
          X