Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 1 tegenover de Canon 500D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon 1 tegenover de Canon 500D

Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
    wel, de TS heeft nu een 500D die dus nog niet helemaal verouderd is en m.i. toch betere beeldkwaliteit heeft dan 1-serie of eender welke andere kleine sensor camera.... met vb een D7100 is er al helemaal geen vergelijk mogelijk qua IQ
    Beeldkwaliteit is relatief natuurlijk, met een APS heb je betere Dof controle .. tenminste als je dat wenst.
    De 1 serie heeft mooie scherpe beelden, is klein, snel en licht en is stevig gebouwd.
    Video is veel beter dan een 500D.

Wat kleine sensor camera betreft, de laatste generatie Olympus body's zijn uitgerust met een betere (kleinere) sensor dan gelijk welke Canon APS body.
    Puur technisch dus. Maakt voor mij niet uit eigenlijk. Feit is dat je met een veel kleiner lichter systeem op stap bent zonder in te boeten op beeldkwaliteit. (buiten DOF die iets groter is maar heb ik geen bezwaar tegen)

De Nikon's zijn technisch de betere (Aps) maar ook dat maak voor mij weinig uit. Ik wil gewoonweg niet meer rond zeulen met een DSLR.. mijn eigen 5D2 gebruik ik steeds minder.
    Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oké super bedankt allemaal voor jullie reacties!
      Ik ga nu 100% zeker voor de Nikon 1 J 3 !
      Voor de geďnteresseerden, mijne canon 500D met vanalles bij staat nu te koop!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
        Oké super bedankt allemaal voor jullie reacties!
        Ik ga nu 100% zeker voor de Nikon 1 J 3 !
        Voor de geďnteresseerden, mijne canon 500D met vanalles bij staat nu te koop!
        Tip...
        De V1 is ook interessant maar nog moeilijk te vinden.
        Ik heb ze aan 299 geweten maar das voorbij.
        Nog één promotie gezien dit weekend
        voor 375 met 10-30 bij MMarkt.
        Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Ja idd maar die is alweer wat robuuster en mijn bedoel is terug zo compact mogelijk te gaan voor hetgeen dat ik hem gebruik

Comment

mocht je toch interesse hebben :

Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Working...
            X