Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 1 tegenover de Canon 500D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 1 tegenover de Canon 500D

Beste!
    Ik heb even een vraagje,
    Ik heb nu de Canon 500D, een super toestel ben er heel tevreden mee, alleen een enorm
    nadeel vind ik dat hij zo zwaar is en vooral groot. Ik gebruik hem voor af en toe eens een concert te fotograferen (waar ik er dan ook nog mee binnenmag)
    en voor de rest, thuis op vakantie enzo...

Nu Was mijn vraag, dit is dus alweer een wat ouder model van canon en aangezien onze technologie zo verbeterd dacht ik
    de nieuwe nikon 1 camera's zouden die evengoede foto's geven dan mijn canon ? Aangezien deze nog duurder zijn ...

Maar ik wil wel de mooie kleuren van mijn foto's blijven behouden, niet zoals sommige compacts dat die in de donker niks anders doen als ruis ruis en nog eens ruis... :P Want overdag maken vele camera's mooie foto's maar als het wat donker is laten die het allemaal afweten!

Wat is jullie mening,
    inruilen voor een nikon 1 (of misschien hebben jullie een ander idee?) of canon houden?

Re: Nikon 1 tegenover de Canon 500D

Qua ruis is de 1 serie uitstekend, kleuren zijn zeer mooi en het dynamisch bereik is zeer groot. Qua belichting en autofocus zit deze altijd juist gewoon. Qua beeldkwaliteit recht uit de camera is de 1-serie zeer moeilijk te verslaan. En deze camera is ook gewoon enorm snel, om die snelheid te evenaren kost mijn combo van lens en camera zo'n 4500 euro. Ik ben nu ook aan het sparen voor een Nikon 1 naast mijn fullframe met zware lenzen. Heb er al regelmatig mee gewerkt en eerlijkgezegd zou ik al mijn vrijetijdsfotografie kunnen doen met een 1, van sport tot macro en familiefoto's.
    Het is inderdaad ook een camera dat overal kan meenemen en dus zal je meer fotograferen, enkel hiervoor zou ik deze al kopen.

Comment

Oké super klinkt al zeer goed!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        Qua ruis is de 1 serie uitstekend, kleuren zijn zeer mooi en het dynamisch bereik is zeer groot. Qua belichting en autofocus zit deze altijd juist gewoon. Qua beeldkwaliteit recht uit de camera is de 1-serie zeer moeilijk te verslaan. En deze camera is ook gewoon enorm snel, om die snelheid te evenaren kost mijn combo van lens en camera zo'n 4500 euro. Ik ben nu ook aan het sparen voor een Nikon 1 naast mijn fullframe met zware lenzen. Heb er al regelmatig mee gewerkt en eerlijkgezegd zou ik al mijn vrijetijdsfotografie kunnen doen met een 1, van sport tot macro en familiefoto's.
        Het is inderdaad ook een camera dat overal kan meenemen en dus zal je meer fotograferen, enkel hiervoor zou ik deze al kopen.
        Nog een vraagje,
        Hier kan je toch ook alles manueel instellen he?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
          Nog een vraagje,
          Hier kan je toch ook alles manueel instellen he?
          Geen enkel probleem. Al blijft het een compact en zal je af en toe het menu
          moeten induiken. Ik had een Canon 50D met een 35 en 85 mm prime, maar
          nu doe ik alles met de 1. Ben daar zeer tevreden van. En reviews lees ik so-
          wieso nooit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            Geen enkel probleem. Al blijft het een compact en zal je af en toe het menu
            moeten induiken. Ik had een Canon 50D met een 35 en 85 mm prime, maar
            nu doe ik alles met de 1. Ben daar zeer tevreden van. En reviews lees ik so-
            wieso nooit.
            Nog een vraagje,
            Welk model heb je dan?
            Want je hebt de S de V en J collectie?

Alvast bedankt!

Comment

Nog een vraagje,
              Welk model heb je dan?
              Want je hebt de S de V en J collectie?

Alvast bedankt!
              De J 1. Omdat dit de kleinste is. Past perfect in een jaszak. Dat was een van de
              voorwaarden. Om gewoon iedere dag en altijd mee te kunnen nemen. Maar het
              ding is zo goed dat ik het altijd en overal meeneem. En deze maand komt er een
              85 mm 1.8 prime lensje bij.

Comment

Beste!
                Ik heb even een vraagje,
                Ik heb nu de Canon 500D, een super toestel ben er heel tevreden mee, alleen een enorm
                nadeel vind ik dat hij zo zwaar is en vooral groot. Ik gebruik hem voor af en toe eens een concert te fotograferen (waar ik er dan ook nog mee binnenmag)
                en voor de rest, thuis op vakantie enzo...

Nu Was mijn vraag, dit is dus alweer een wat ouder model van canon en aangezien onze technologie zo verbeterd dacht ik
                de nieuwe nikon 1 camera's zouden die evengoede foto's geven dan mijn canon ? Aangezien deze nog duurder zijn ...

Maar ik wil wel de mooie kleuren van mijn foto's blijven behouden, niet zoals sommige compacts dat die in de donker niks anders doen als ruis ruis en nog eens ruis... :P Want overdag maken vele camera's mooie foto's maar als het wat donker is laten die het allemaal afweten!

Wat is jullie mening,
                inruilen voor een nikon 1 (of misschien hebben jullie een ander idee?) of canon houden?
                M43 is een betere keuze dan de 1serie van Nikon.
                Snelheid van AF is vergelijkbaar.
                Je hebt nog relatief goede controle over DOF door een hiervoor een aantal geschikte lenzen.
                Het Objectieven aanbod is veel groter, daar vind je altijd iets tussen dat bij je past, ook macro en telelenzen.
                Er zitten er een paar excellente prime lenzen tussen (bijna allemaal) en accessoires aanbod is enorm.
                Voor mij is het grootste belang of voordeel van M43, het compromis tussen beeldkwaliteit gewicht en afmetingen. Dynamic range is ook groter en ruis is lager en zeker bij de nieuwste generatie m43.
                De Body's zijn klein en er zitten er een paar heel kleine Pancake lenzen tussen waardoor je een set krijgt die niet groter is dan de 1serie Nikon met lens.
                Hier een voorbeeld tussen Nikon's kleinste en Olympus kleinste set. (Panasonic heeft nog kleinere GF body's)
                http://camerasize.com/compact/#402.364,163.5,ha,t (EPM 2 body zat er nog niet tussen hier)

Het is niet mijn bedoeling de 1serie af te breken.
                Dat kan een goede keuze zijn ....als de controle over DOF minder belang heeft...
                als er de nodige lenzen tussen zitten die bij je passen.
                Maar als volledig systeem en als je denkt uit te breiden later dan is M43 de beste keuze.

Mijn Canon 5d2 is een echt monster in vergelijking met mijn OMD. Zelfs een 550D met 16-85 is een enorm groot toestel in vergelijking terwijl de beeldkwaliteit van de OMD beter is dan de 550.
                OMD is één van de grotere body's. EPL en Epm zijn veel kleiner.
                GF serie van Panasonic zijn ook zeer compact.
                Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Compare unlimited number of cameras with lenses, see how compact or bulky a camera is and sort by height, width, depth and weight.

Dat is een betere vergelijking qua lensgroote.
                  En de autofocus van M43 komt niet eens dicht bij dat van een Nikon 1. De OM-D is de enige dat ik vind van alle M43 met een degelijke autofocus (en dan nog is tracking hierop niet veel waard).
                  De 1 serie heeft ook de meest belangrijke lenzen, een wide-angle zoom, standaard zoom, mini standaard zoom (11.5-27.5), 10mm pancake, 50mm prime, 85 1.2, superzoom, telezoom, macro en er volgen nog vele.
                  Een OM-D is het enige wat ik zou gelijkschakelen met een 1.

Comment

Dat is idd een betere vergelijking kwa lensgrootte.. ik wou niet perse de kleinste maar gewoon een min of meer vergelijking en aan tonen dat dit min of meer overeenkomt. Ik heb vroeger al eens geschreven dat M43 nauwelijks groter is dan de 1 serie. Zoals deze http://camerasize.com/compact/#402.364,163.30,ha,t of deze http://camerasize.com/compact/#402.358,163.335,ha,t
                    Dat de OMD de enige degelijke autofocus heeft is niet correct. Ik heb naast de OMD ook nog de EPL3 (als back-up) en die doet nauwelijks onder voor de OMD.
                    De Panasonic camera's hebben eveneens razendsnelle autofocus. Ik denk niet dat dit een punt van kritiek is tussen beide systemen.. verwaarloosbaar.

Dat de 1 serie de meest belangrijkste lenzen heeft is nogal subjectief. Macro ? lange telezoom (300-600 FF EQ)? snelle zoomlenzen ? fisheye ?
                    Er zijn idd nog lenzen in aantocht voor de 1 serie en ook voor M43.. maar zolang die er niet zijn heb je der niks aan.

Buiten Af speed is een 1 serie geen match voor een OMD..
                    Een 1 serie komt op ruis prestatie in de buurt van de oude generatie M43, maar niet de EPM1, EPL3, OMD, GH2, GH3, GX1, G5 ....
                    De nieuwe V2 zou zelfs minder goed presteren (andere vlakken) dan de oude. (DXO)

versta me niet mis.. ik vind de 1 serie zeker interessant .. maar voor mij persoonlijk komt M43 me beter uit voor bovengenoemde redenen.
                    Last edited by Funcky; 5 mei 2013, 11:22.
                    Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      De J 1. Omdat dit de kleinste is. Past perfect in een jaszak. Dat was een van de
                      voorwaarden. Om gewoon iedere dag en altijd mee te kunnen nemen. Maar het
                      ding is zo goed dat ik het altijd en overal meeneem. En deze maand komt er een
                      85 mm 1.8 prime lensje bij.
                      Ik denk dat je de 1.2 bedoeld niet ?
                      Dit is een heel interessant objectief voor de 1 serie.
                      Portretten, straatfotografie, indoor sport...

Comment

ook al is technologie beter, je gaat niet zelfde iq hebben als je reflex ... verschil in sensors is te groot m.i.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
                          ook al is technologie beter, je gaat niet zelfde iq hebben als je reflex ... verschil in sensors is te groot m.i.
                          Wat bedoel je ? welke camera vergelijk je met welke reflex ???

Comment

ik heb zowel een 5D mark 2, een OM-D en een V1 en een J1, ik wete het zwaar overdreven, maar voor elk toestel heb ik wel een functie, maar van alle toestellen is de V1 toch de leukste, enige nadeel is dat er geen flitser in zit, dit in tegenstelling tot de J1, alleen hier weer geen zoeker, kortom heb ze dus beide.
                            De Om-D is zeker een klasse beter, maar niet leuker dan de 1 serie, kleuren en dynamisch bereik zijn erg goed, ruisprestatie's buitengewoon goed. Echt een toestel om overal en altijd bij je te hebben, snel, volldeig instelbaar, HD filmfunctie erg goed, mooi kompacte lensjes enz..

Ik heb een paar maand geleden de V1 vor 265,- nieuw gekocht, absoluut koopje gezien de beelden die eruit rollen, mocht je er nog eentje kunnen scoren zou ik dit zonder nadenken gelijk doen.
                            Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                              Wat bedoel je ? welke camera vergelijk je met welke reflex ???
                              wel, de TS heeft nu een 500D die dus nog niet helemaal verouderd is en m.i. toch betere beeldkwaliteit heeft dan 1-serie of eender welke andere kleine sensor camera.... met vb een D7100 is er al helemaal geen vergelijk mogelijk qua IQ

Comment

Working...
                              X