Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wel of niet een "oude" canon d1 mark 2 kopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wel of niet een "oude" canon d1 mark 2 kopen

Hoi forum

Nadat ik een tijd fotos aan het maken ben met mijn canon d450 zoek ik een opvolger. Als ik geld had dan wist ik het wel denk ik maar ik zoek eeen niet al te dure oplossing.

Ik maak veel schaatsfotos, dat is dus vaak slecht licht en ik kom met mijn 450 binnen niet goed uit. De hoogste iso geeft veeel te veel ruis en hij maakt te weinig fotos achter elkaar, bij schaatsen zit er al snel een hand voor een gezicht of net niet de mooie houding dus is een snelle serie belangrijk om te doen.

Nu zie ik heeel betaalbare 2e hands canon d1s te koop voor 400 euro, 8 fotos per seconde, en een iets hogere iso dan mijn amateur bakkie. Ik vraag me dus af of ik er echt op vooruit ga, qua snelheid wel lees ik, ik geloof dat de autofocus snel is, ik twijfel dus alleeen nog denk ik of deze niet ook teveel ruis gaat geven als er slechte lichtomstandigheden zijn.
    ik fotografeer veel met prime lenzen ik heb een 50 mm 1.4 85mm 2.0 en een 100mm 2.0. Als ik ooit eens geld heb koop ik de 70 - 200 mm 2.8

wie weet zijn er cameras die doen wat ik wil maar toch moderner zijn en ook niet zo duur, ik liep gewoon tegen deze d1 mark 2 aan las de recencie en vraag me dus af of, hoe öud" die ook is, het best wel eens wat voor me kan zijn.

jeroen

Re: Wel of niet een "oude" canon d1 mark 2 kopen

Er is een verschil tussen een 1D II en een 1Ds II. Eerste is een croptoestel maar met factor 1.3. Tweede is een Full Frame.

Beide toestellen zijn al iets ouder maar blijven wel degelijk. Ik heb een vriend die actief is in sportfotografie (wielrennen/cyclocross/MTB) en nog steeds volkomen tevreden is met zijn 1D mark II. Hij heeft er een aantal rond zijn nek hangen met verschillende objectieven en levert steeds goede foto's af. Ondanks dat de lichtkwaliteit in de winter minder is (cyclocross) zijn zijn foto's steeds scherp en zuiver.
    Aangezien een 1D II zeer stevig gemaakt is kan hij er nog een tijdje mee werken.
    Negatief is dat het vinden van nieuwe batterijen begint problematisch te worden dus hij moet compatibele accu's via 'buitenlandse sites' aankopen. Het scherm achteraan is ook van iets mindere kwaliteit dan de hedendaagse exemplaren, maar daar valt best mee te leven.
    Qua snelheid is een 7D ook goed, maar je kunt met ISO toch niet overdreven hoog gaan. Een 1Dx is natuurlijk ideaal: hoge ISO, hoge snelheid... maar dan is er het prijskaartje
    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Op deze pagina vind je allicht het antwoord op je vraag: http://www.dxomark.com/index.php/Cam...usecase_sports

Ik vind persoonlijk deze iso-scores vrij correct.
      Last edited by Leopard; 3 mei 2013, 08:55.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Dank voor jullie reacties, dat helpt bij mijn beslissing, 0ok de 2e reactie met de verwijzing naar rating overzicht!

Goed om te weten hoe die vriend er nog steeds tevreden mee is, het zal voor mij zo ie zo een vooruitgang zijn!, ik zie op marktplaats nog wel wat aanbieders van de batterijen.

Jeroen

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        Op deze pagina vind je allicht het antwoord op je vraag: http://www.dxomark.com/index.php/Cam...usecase_sports

Ik vind persoonlijk deze iso-scores vrij correct.
        Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
        Er is een verschil tussen een 1D II en een 1Ds II. Eerste is een croptoestel maar met factor 1.3. Tweede is een Full Frame.

Beide toestellen zijn al iets ouder maar blijven wel degelijk. Ik heb een vriend die actief is in sportfotografie (wielrennen/cyclocross/MTB) en nog steeds volkomen tevreden is met zijn 1D mark II. Hij heeft er een aantal rond zijn nek hangen met verschillende objectieven en levert steeds goede foto's af. Ondanks dat de lichtkwaliteit in de winter minder is (cyclocross) zijn zijn foto's steeds scherp en zuiver.
        Aangezien een 1D II zeer stevig gemaakt is kan hij er nog een tijdje mee werken.
        Negatief is dat het vinden van nieuwe batterijen begint problematisch te worden dus hij moet compatibele accu's via 'buitenlandse sites' aankopen. Het scherm achteraan is ook van iets mindere kwaliteit dan de hedendaagse exemplaren, maar daar valt best mee te leven.
        Qua snelheid is een 7D ook goed, maar je kunt met ISO toch niet overdreven hoog gaan. Een 1Dx is natuurlijk ideaal: hoge ISO, hoge snelheid... maar dan is er het prijskaartje
        Last edited by jeroenbo; 3 mei 2013, 12:25.

Comment

Working...
        X