Een paar jaar geleden heb ik mijn D40 ingeruild voor een compactje (olympus XZ1), enerzijds omdat ik niet altijd wilde zeulen met dat zware ding. Anderzijds omdat ik als student nog niet het geld kon(/wilde) spenderen aan deftige lenzen. Nu, dat kleine compactje presteert echt ruim boven verwachting en ik heb alles behalve klagen. Toch, het kriebelt weer om terug een DSLR te kopen, naast de compact dan wel.
Omdat het toch nogaltijd een hobby blijft, wil ik er ook geen stukken van mensen aan geven. Plan is om de body voor een wat lager budget (of toch alleszins lager dan nieuw) tweedehands te kopen, om dan wat meer geld vrij te hebben voor lenzen.
Goed, 2dehands.be heeft veel te bieden, maar ik zie het bos door de bomen niet meer. Tussen de "nieuwe" reeksen kan ik nog wel uitmaken welke de "betere" zijn en welke de instappers, maar als je tweedehands gaat zit je ook natuurlijk met de wat oudere modellen (geen probleem voor mij trouwens).
Dus, iemand die het mij kan uitleggen?
D80 / D50 / D3000 / D300 / D5100 / D200 /...
Het heeft iets te maken met het aantal nullen?
En de hoger het getal, de beter (80 = beter dan 50?), of is het omgekeerd, of helemaal niet?
Als iemand goeie voorstellen heeft, hoor ik ze ook zeker graag.
Omdat het toch nogaltijd een hobby blijft, wil ik er ook geen stukken van mensen aan geven. Plan is om de body voor een wat lager budget (of toch alleszins lager dan nieuw) tweedehands te kopen, om dan wat meer geld vrij te hebben voor lenzen.
Goed, 2dehands.be heeft veel te bieden, maar ik zie het bos door de bomen niet meer. Tussen de "nieuwe" reeksen kan ik nog wel uitmaken welke de "betere" zijn en welke de instappers, maar als je tweedehands gaat zit je ook natuurlijk met de wat oudere modellen (geen probleem voor mij trouwens).
Dus, iemand die het mij kan uitleggen?
D80 / D50 / D3000 / D300 / D5100 / D200 /...
Het heeft iets te maken met het aantal nullen?
En de hoger het getal, de beter (80 = beter dan 50?), of is het omgekeerd, of helemaal niet?
Als iemand goeie voorstellen heeft, hoor ik ze ook zeker graag.
Comment