Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 500D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon eos 500D

Hallo,

Ik ben nog een beginner. Weet helemaal nix van fotografie en ik heb onlangs een 2dehandse canon gekocht om ermee te oefenen.
    Maar omdat ik er niet veel over fotografie weet, begin nu over te twijfelen om het door te verkopen en gewoon een nieuwe kopen.

Ik begin een beetje te twijfelen aan de camera. Is het een goeie camera om mee te beginnen of koop ik toch gewoon gelijk een nieuwe?
    Ik wou een canon 1100d kopen.

Ik heb mijn camera zonder lenskap gekocht, gewoon met lader en draagriem. Het is nu zo dat ik al een koper heb gevonden die het wilt overkopen,
    maar ben zelf aan het twijfelen of dat het een goeie camera is.

Kan iemand me hier tips geven om te zien of ik wel een goeie koop heb gedaan?
    Is het goed om er gewoon mee te oefenen of koop ik gewoon gelijk een nieuwe?

Alvast bedankt voor jullie begrip en hulp

Alyssa

Re: Canon eos 500

Ik denk niet dat je er met een 1100D op vooruit zal gaan, in tegendeel. Het is zeker geen slecht toestel, wel al een paar jaartjes ouder. Mijn advies: meer oefenen en minder twijfelen aan je materiaal.

Comment

Re: Canon eos 500D

Die Canon 500D is zeker goed genoeg om te leren fotograferen. Je hebt echt geen ander toestel nodig.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Bedankt Jefzor en Dleemans.

Ik ga hem denk ik toch behouden en blijven oefenen.
        Ik was vooral aan het twijfelen omdat er af en toe op mijn scherm zwarte plekken komen als ik een foto neem.
        Ik weet niet wat het is, maar het stoort me niet echt.
        Van stofdeeltjes weet ik ook niets.

Comment

Bedoel je dat er zwarte vlekjes op je foto zitten? Vooral tegenover een egale achtergrond zoals lucht of een witte muur? Waarschijnlijk stof op je sensor, dat kan je bij de meeste fotoboeren laten reinigen.

Comment

Op mijn foto merk ik er nix van, eerder op mijn scherm. Vooral bij lichte achtergronden.
            Thanx voor de tip, zal hem wel laten reinigen voor het geval dat er toch wel stof op zit.

Comment

Als het niet te zien is op je foto's dan is het niet nodig om je sensor te laten reinigen.

Comment

kan dit de melding van overbelichte delen zijn? Dan is dit een instelling dat je kan uitzetten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spice Bekijk bericht
                  kan dit de melding van overbelichte delen zijn? Dan is dit een instelling dat je kan uitzetten
                  Die knippert bij mij, dus denk het niet

Comment

Working...
                  X