Ik heb een probleem met de Nikon D7000 bulb met afstandsbediening. Normaal duw je op de knop om de camera een foto te nemen in bulb en door een tweede keer erop te klikken stop de camera. Mijn D7000 doet dit niet. Wanneer ik op het knopje duw van mijn afstandsbediening, dan neemt hij gewoon een foto, terwijl via ontspanknop op toestel het lukt. Wat is er gaande?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nikon D7000 bulb met afstandsbediening.
Collapse
X
-
Nikon D7000 bulb met afstandsbediening.
Ieperboog Verbeeldt: Portfolio van de Ieperboog. Alle tips zijn welkom!Labels: Geen
-
-
Re: Nikon D7000 bulb met afstandsbediening.
Ik kreeg hem samen met mijn battery grip
Ieperboog Verbeeldt: Portfolio van de Ieperboog. Alle tips zijn welkom!
Comment
-
Mijn D7000 doet dat ook niet hoor,zolang je de knop ingedrukt houdt blijft hij een foto nemen.Zo staat het toch ook in de handleiding?
mvg
mvgLast edited by maltje1962; 21 april 2013, 12:19.Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
schitterende maltwhisky op de kast
Comment
-
Toch ff geprobeerd,met afstandsbediening werkt het hier dus wel:1druk foto word genomen,nog een druk foto nemen stopt.
Zonder afstandsbediening:1druk foto wordt genomen zolang knop ingedrukt wordt.
Dat is dus blijk anders dan wij jij zegt.
Raar.
Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk berichtMijn D7000 doet dat ook niet hoor,zolang je de knop ingedrukt houdt blijft hij een foto nemen.Zo staat het toch ook in de handleiding?
mvg
mvgFuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
Comment
-
Toch ff geprobeerd,met afstandsbediening werkt het hier dus wel:1druk foto word genomen,nog een druk foto nemen stopt.
Zonder afstandsbediening:1druk foto wordt genomen zolang knop ingedrukt wordt.
Dat is dus blijk anders dan wij jij zegt.
Raar.
Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk berichtMijn D7000 doet dat ook niet hoor,zolang je de knop ingedrukt houdt blijft hij een foto nemen.Zo staat het toch ook in de handleiding?
mvg
mvgFuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
Comment
-
-
Net nagekeken, zonder remote één keer duwen om de opname te starten, een tweede keer om te stoppen. Ik weet niet (meer) of dit ergens in te stellen is. Het lijkt me logisch dat je 2x duwt, een half uur met je vinger op de knop is niet comfortabel. Ook de batterij van je IR remote zou dit niet leuk vinden.
Met IR remote (zoals die van jou) idem, 2x drukken.
Met de RF Remote van Hähnel (lapsus daarstraks) heb je een instelling voor remote bulb, waarbij er een timer gaat lopen op de afstandsbediening, wat erg makkelijk is. Op die stand is het ook 2x duwen.
Check de instellingen in het menu en de handleiding, wellicht is het daar aan te passen. Als ik dat gedaan heb, dan zal dat de eerste dag geweest zijn en sindsdien niet meer aangekomen.
Hou ons op de hoogte.D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen
Comment
-
Ja, het werkt! Bedankt iedereen!Ieperboog Verbeeldt: Portfolio van de Ieperboog. Alle tips zijn welkom!
Comment
Comment