Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

60D of 6D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 60D of 6D

ben aan het twijfelen welke van beide mijn 350D zou opvolgen.
    de 6D is blijkbaar een fullframe net zoals de 5D.

meeste wat ik ermee doe is natuurfotografie, macro heel af en toe voor markeringen te fotograferen.
    alle lenzen die ik tot nu heb zijn ef-s lenzen , dus niet voor full frame geschikt.

graag hoorde ik jullie mening erover.

Re: 60D of 6D

De 6D is inderdaad een full-frame, en daardoor is de beeldkwaliteit merkbaar beter dan die van een 60D.
    Maar als je alleen maar EF-S lenzen hebt, dan sta je toch voor een flinke meerkost als je een 6D koopt in plaats van een 60D.

Hou er ook rekening mee dat je langere lenzen nodig hebt om met een full-frame camera hetzelfde onderwerp vanaf dezelfde afstand even groot op de foto te krijgen.
    Voor natuurfotografie met een eerder beperkt budget is een 1,6x crop camera dus in het voordeel.
    Ook voor macrofotografie heb je niet zo snel de langere macrolenzen nodig met een crop camera (het is zelfs iets gemakkelijker, want je krijgt wat meer scherptediepte met een crop camera).

Aan beide systemen zijn voordelen en nadelen, het voordeel van de full-frame is dus de betere beeldkwaliteit, maar daar staat tegenover dat de lenzen (en de camera) een stuk duurder zijn dan voor een vergelijkbaar setje met een crop camera.

Het te besteden budget zal waarschijnlijk de factor zijn waarmee je rekening moet houden bij de aankoop van een compleet nieuwe set (je hebt alleen EF-S lenzen, dan moet je dus alles vervangen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

zou inderdaad al mijn lezen nutteloos maken.
      best de 60D dus

Comment

Of wachten op de 70D? Die zou binnenkort aangekondigd worden.
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Working...
        X