Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke body en lens kopen voor observatie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke body en lens kopen voor observatie?

Ik heb de hulp nodig van enkele experts/kenners voor de aankoop van een toestel met lens geschikt voor het uitvoeren van observaties.

Het toestel moet scherpe en duidelijke foto's maken bij weinig licht (schemering), van bewegende en stilstaande personen en voertuigen.
    Het moet mogelijk zijn om van zowel dichtbij (enkele meters) tot veraf (50 tot 80 meter) foto's te maken zonder te wisselen van lens.

Ik heb een persoonlijke voorkeur voor Nikon. Is de D800 hiervoor geschikt of raden jullie een ander toestel aan.

Alvast bedankt.

Re: Welke body en lens kopen voor observatie?

Na wat zoekwerk kom ik op volgende lens: SIGMA 50-500MM F/4.5-6.3 DG APO OS HSM NIKON

Is deze geschikt, ja of nee? en waarom wel of niet?

Comment

Vreemde vraag... In welke context en voor welke doeleinden heb je die foto's nodig?
      Werk je vanop statief?

Comment

Wordt niet gewerkt met statief. Steeds uit de hand vanuit een voertuig of gebouw/plaats.

Comment

Voor observatie werk gebruik ik mijn 70-200, soms is deze wel aan de korte kant. Ik zou ook naar een langer bereik kijken. Doe je speurwerk of zoiets?
          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
          flickr

Comment

Kijk eens naar http://www.verrekijker-expert.be/spotting-scopes
            in combinatie met een DSLR heb ik zelf heel wat foto's kunnen maken die voldoende waren voor informatieve doeleinden.

Comment

De nieuwe nikon 80-400 is stukken beter dan de 50-500 sigma, dat verschil zal je zeker zien op een D800. Is wel een stuk duurder. Ik raad zeker ook aan om een standaardzoom te kopen zoals de Nikon 24-70 of 24-85 (fullframe kitlens). Een 1.4 teleconverter kan je ook nog gebruiken als je bereik tekort komt. Een monopod is ook altijd handig voor het hanteren van een telelens bij weinig licht.

Comment

Heb die scopes eens bekeken maar dat is volgens mij niet echt handig bij een dynamische observatie. Dan moet er vaak heel snel foto gemaakt worden, vaak is dan zowel de fotograaf als het doelwit in beweging. Ook moet de afstand soms snel aangepast worden als bijvoorbeeld het doelwit in uw richting beweegt. De foto's moeten dienen als staving van gerechtelijk dossiers.

Comment

Monopod lijkt me inderdaad een goed idee. Bedoeling is wel om maar met één lens te werken om te vermijden dat men lenzen moet wisselen op het terrein op cruciale momenten.

Comment

Nikon 28-300 is dan misschien de beste optie? Waarvoor wil je deze setup nog gebruiken? Meestal weet je op voorhand al als je een telelens of een normale lens nodig hebt, maar je enkel limiteren tot een telelens lijkt me op lange termijn zeer irritant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Andy01 Bekijk bericht
                      Ik heb de hulp nodig van enkele experts/kenners voor de aankoop van een toestel met lens geschikt voor het uitvoeren van observaties.

Het toestel moet scherpe en duidelijke foto's maken bij weinig licht (schemering), van bewegende en stilstaande personen en voertuigen.
                      Het moet mogelijk zijn om van zowel dichtbij (enkele meters) tot veraf (50 tot 80 meter) foto's te maken zonder te wisselen van lens.

Ik heb een persoonlijke voorkeur voor Nikon. Is de D800 hiervoor geschikt of raden jullie een ander toestel aan.

Alvast bedankt.

Dit soort fotografie noemt als bijverdienste mensen betrappen op ........ in opdracht van een notaris. Beroeps hebben al hun materiaal en scholing van Justitie.
                      Voor experts/kenners kunt u zich wenden tot het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) dat workshops verzorgt (295 euro) voor professionals in samenwerking met de Politieacademie.
                      Hopelijk komt u nooit een snugger iemand tegen die u eerder observeert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sweetly Bekijk bericht
                        Dit soort fotografie noemt als bijverdienste mensen betrappen op ........ in opdracht van een notaris. Beroeps hebben al hun materiaal en scholing van Justitie.
                        Voor experts/kenners kunt u zich wenden tot het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) dat workshops verzorgt (295 euro) voor professionals in samenwerking met de Politieacademie.
                        Hopelijk komt u nooit een snugger iemand tegen die u eerder observeert.
                        WOW, zo had ik het zelfs nog niet gelezen! Ik lees deze topics echt te snel... Dit vind ik ook niet echt OK hoor (als je bedoeling is wat sweetly hier aanhaalt).
                        Maar misschien volgt deze man wel deze opleiding? Hij zal het zelf wel kopen zeggen zeker .

Comment

Ik denk dat je zowat het zelfde wil als de papperazi en dan lijkt mij een D4 of een D3s (meer fps) met een 3tal lenzen 24-70 f2.8, 70-200 f2.8 en een 100-400 f4 of zo iets wat je nodig hebt.

Comment

Sweetly, volledig naast de kwestie en ook volledig fout. Ik wend mij hier tot de mensen dewelke materiaalkennis hebben. Wat ik juist doe is eigenlijk ook niet van belang maar als je het dan toch echt wil weten het gaat over politie-observaties.

Nog een vraag. Heeft er iemand ervaring met nachtkijkers dewelke tussen de body en de lens gemonteerd worden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Andy01 Bekijk bericht
                              Sweetly, volledig naast de kwestie en ook volledig fout. Ik wend mij hier tot de mensen dewelke materiaalkennis hebben. Wat ik juist doe is eigenlijk ook niet van belang maar als je het dan toch echt wil weten het gaat over politie-observaties.
                              Vreemd dat je dan geen info bij diezelfde politiediensten kan krijgen.

Comment

Working...
                              X