Hallo allemaal.
Even kort schetsen welk materiaal ik gebruik:
Canon 550D + Tamron 17.55 2.8 + sigma 50/150 2.8 + speedlite 430exII
Ik werk meestal in de stand AV (diafragmavoorkeuze).
Het probleem:
Gisteren was ik op een receptie foto's aan het nemen, alles ging prima, totdat de camera ineens de gekste sluitertijden begon te kiezen.
Ik werkte in stand Av met de speedlite en mijn tamron lens. Ik had de camera constant in mijn hand. De zaal was goed verlicht.
De camera ging naar sluitertijden van 1/30 tot 1/2. De camera volledig uitzetten wou niet helpen.
Ik ben toen overgeschakeld naar mijn 50/150 lens en die had het probleem niet.
Het is niet de eerste keer dat ik dit aan de hand heb. De vorige keer was op een fuif waar de temperatuur redelijk hoog lag in de zaal, maar gisteren was dat zeker niet zo.
Toen dacht ik dat de camera oververhit geraakt was.
Heeft iemand dit probleem ook al ervaren??
Kan het dat de camera te warm is geworden? of de lens??? De lens lijkt me raar, ik had er nog maar een 20 tal foto's mee gemaakt.
Hopelijk weet iemand hier aan wat het ligt, want ik wil ik het ten alle koste vermijden. Niets zo vervelend als apparatuur die niet werkt.
Alvast bedankt!!
Groetjes Stefan
Even kort schetsen welk materiaal ik gebruik:
Canon 550D + Tamron 17.55 2.8 + sigma 50/150 2.8 + speedlite 430exII
Ik werk meestal in de stand AV (diafragmavoorkeuze).
Het probleem:
Gisteren was ik op een receptie foto's aan het nemen, alles ging prima, totdat de camera ineens de gekste sluitertijden begon te kiezen.
Ik werkte in stand Av met de speedlite en mijn tamron lens. Ik had de camera constant in mijn hand. De zaal was goed verlicht.
De camera ging naar sluitertijden van 1/30 tot 1/2. De camera volledig uitzetten wou niet helpen.
Ik ben toen overgeschakeld naar mijn 50/150 lens en die had het probleem niet.
Het is niet de eerste keer dat ik dit aan de hand heb. De vorige keer was op een fuif waar de temperatuur redelijk hoog lag in de zaal, maar gisteren was dat zeker niet zo.
Toen dacht ik dat de camera oververhit geraakt was.
Heeft iemand dit probleem ook al ervaren??
Kan het dat de camera te warm is geworden? of de lens??? De lens lijkt me raar, ik had er nog maar een 20 tal foto's mee gemaakt.
Hopelijk weet iemand hier aan wat het ligt, want ik wil ik het ten alle koste vermijden. Niets zo vervelend als apparatuur die niet werkt.
Alvast bedankt!!
Groetjes Stefan
Comment