Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem wieltje A550

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem wieltje A550

Hallo,

Sinds een week ongeveer geeft mijn camera problemen, namelijk:
    Als ik mijn sluitertijd wil verlengen naar bv 1 seconde dan draai ik het wieltje naar beneden maar dan beslist mijn camera zomaar om terug naar 1/4000ste te springen, idem als ik het diafragma wil instellen. Hij springt altijd naar het grootste getal en het is zo goed als onmogelijk geworden om hem in te stellen.

Aan mijn lens ligt het niet want hij doet het bij elke.

Iemand een idee wat het probleem is en wat ik er kan tegen doen?

Mvg, Guillaume
    Meer foto's op mijn Flickr account!
    Sony Alfa 550 - Sigma 17-70 F2.4-4

Re: Probleem wieltje A550

Ik meen dat probleem ook op dyxum gelezen te hebben met de a700. Een defect wieltje zou tot de mogelijkheden kunnen behoren. Zoek eens op dyxum.com?

Comment

Ik heb iets heel gelijkaardig gehad met mijn Sony A200. Hij sprong niet noodzakelijk naar de hoogste of kleinste waarde, maar hij versprong wel hard in plaats van telkens één stapje te veranderen. Hij had het probleem ook niet altijd, maar het kwam wel hoe langer hoe vaker voor.

Ik heb de camera toen binnengebracht in een Sony Center en daar hebben ze hem opgestuurd voor reparatie. Het bleek inderdaad aan het wieltje of iets dat met dat wieltje te maken heeft (sensor ofzo) te liggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guillaume Bhl Bekijk bericht
        Hallo
        Als ik mijn sluitertijd wil verlengen naar bv 1 seconde dan draai ik het wieltje naar beneden maar dan beslist mijn camera zomaar om terug naar 1/4000ste te springen....
        en op welke stand..?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Gehad met zowel mijn A100 als A580. In beide gevallen een slecht contct in het instelwieltje... Zwak punt van Sony...
          Nikon D700, wat glas en Sony RX100
          BD2424BE
          Klik voor meer!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door diabolix Bekijk bericht
            Gehad met zowel mijn A100 als A580. In beide gevallen een slecht contact in het instelwieltje... Zwak punt van Sony...
            Had je nog garantie op uw camera? Of hoeveel zou dat kosten om het te laten repareren?
            Meer foto's op mijn Flickr account!
            Sony Alfa 550 - Sigma 17-70 F2.4-4

Comment

heb dit probleem ook met mijn a100. Weet iemand wat dit kost of is het de moeite niet om dit nog te laten maken?
              Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

Comment

Zoek eens op dyxum - daar heb ik al een artikel gelezen over hoe je dat kan zelf herstellen - let wel men gebruikt daarvoor een spray - die behoorlijk aggressief is - als u dat niet durft - dan zou ik horen wat 't kost om dat wieltje te vervangen. Staat ook vanalles op dyxum over. En er zijn herstelcentra in Bergen Op zoom en Deinze voor Sony. Via Sony.be zelf gaat het je een serieuze bonk geld kosten - die werken nl. met vaste tarieven per klasse herstelling. Zo'n herstelcentra zijn erkend door Sony en werken eerder op bestek.
                En een keer mailen of bellen - zegt vaak al iets.
                Misschien is het wel zinvol dat er reacties komen mbt. de service van die centra.

Comment

Net deze thread op dyxum gezien - men heeft een aantal gevaarlijke en minder gevaarlijke clean-methodes voor dat wieltje. U kan dat proberen - maar op eigen risico - uiteraard!

Comment

Wat wel helpt bij mij (dit weekend ontdekt omdat ik mijn a100 nog eens van onder het stof gehaald heb):
                    iets harder duwen op het instelwieltje en ook niet te snel, dan verspringt het niet maar verplaatst het zich zoals het moet.

Wat is het adres in Bergen op Zoom? Ik ga daar regelmatig eens winkelen (van moetes met mijn vrouw)

Comment

Waar ik de url heb meegegeven - bel desnoods die mensen eens, dan weet je of 't iets is voor u of niet. (en moeten van uw vrouw - zoek dan een dure fotostore en 't moet ineens niet meer - voor alles is er een oplossing!).

De url staat in onderstaande thread: (ook de tip van het herstelcentrum in Deinze)

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Comment

bedankt voor de links: zal misschien ooit van pas komen.
                        Moet wel met mijn vrouw goed blijven staan want zij beheert de financien.

Comment

Working...
                        X