Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

g1x of g15 of x20?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• g1x of g15 of x20?

Na lang vergelijke zie ik het bos niet meer:
    Canon g1x of G15 of Fuji x20?
    Wat ik ondertussen heb opgestoken:
    G1x grote sensor maar nogal traag en geen macro
    G15 kleine sensor maar betere diafragma
    X20 kleinere sensor dan de G1x
    graag jullie mening.

Re: g1x of g15 of x20?

Bedankt voor jullie talrijke opinies. Ik heb op jullie advies de Fuji x20 gekocht

Comment

Geen slechte keuze afgaande op de reviews.

Je hebt geen reacties gehad, jammer maar het gebeurt..onduidelijk waarom op het ene topic veel reacties en op het andere geen of bijna geen.
      Anderzijds had je ook al veel info onder de rubriek "Camera's" kunnen vinden, ook over je drie vermelde toestellen.

Comment

Rik, ik heb hetzelfde dilemma; ik heb al uren gesurfd en revieuws gelezen, en kom ook bij deze drie uit, soms passeert ook de Sony RX100 de revue. Ik ben er dus ook nog steeds niet uit, sommigen zeggen dat je ipv een G1X beter voor hetzelfde geld een echte reflex koopt, anderen beweren dat de G15 te duur is tov de G12, en niet zoveel beter; de X20 wordt dan weer ergens geprezen als de beste voor all-round gebruik.
        Hoe zijn op dit moment uw bevindingen over de X20, zijn er kanttekeningen te maken, zou je het opnieuw overdoen, of raad je één van de anderen aan (momenteel hou ik enkel nog de G1X in overweging) ?
        Last edited by noppenrijder; 23 april 2013, 19:39.

Comment

Ik heb ook zitten twijfelen, maar de Canon G15 voelde het best aan en zijn lichtsterk lenske 1.8 - 2.8 deed me deze aankopen en
          ben er meer dan tevreden over, ik wist niet dat een compact zo'n kwalitatieve foto's kon maken. De G1X voelde veel te zwaar aan, de X20(599) lag wel goed in de hand maar vond deze dan weer veel te duur
          voor een compact en 150 euro prijsverschil tegenover de G15(449) is toch al wat als je weet dat er nog een geheugenkaart en een fototas moet aangekocht worden.
          De instellingen zijn een makkie als je al een tijdje met een 5D MKII aan het werk bent, want op die G15 heb je alle mogelijke instellingen zoals op een spiegelreflex.
          Maar zoals gewoonlijk zal iedereen twijfelen als je in een fotozaak komt en al die modellen ziet liggen, de G15 is een aanrader, zeker weten
          Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Working...
          X