Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D5100 of D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D5100 of D90

Beste,

Ik ben aan het twijfelen tussen een nieuwe body te kopen. Mijn voorkeur gaat naar de nikon D5100, maar de D90 is ook een optie.

Iemand die me kan overtuigen?

Olivier

Re: Nikon D5100 of D90

Het grootste voordeel dat ik hier nog zie voor de D90 is de ingebouwde AF motor waardoor je ook AF-D lensen kan gebruiken.
    Als dat voor jou geen argument is, zou ik de D5100 kiezen (in camera HDR, 16MPix vs 12Mpix -> crop mogelijkheden, betere beeldkwaliteit, ...).
    D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
      Het grootste voordeel dat ik hier nog zie voor de D90 is de ingebouwde AF motor waardoor je ook AF-D lensen kan gebruiken.
      Als dat voor jou geen argument is, zou ik de D5100 kiezen (in camera HDR, 16MPix vs 12Mpix -> crop mogelijkheden, betere beeldkwaliteit, ...).
      Het gebruiksgemak van de D90 met het 2de instel wiel vind ik anders ook wel een groot voordeel.

Comment

De 5100 is behoorlijk wat nieuwer, maar ik vind de D90 toch 'handiger'. De bodymotor geeft je meer lens-mogelijkheden, en het 2e instelwiel is ook erg handig. Denk eens over wat je ermee wil gaan doen...Dit kan misschien doorslaggevend zijn.

Comment

Ik heb de Nikon D5100 en was destijds ook aan het twijfelen voor de Nikon D90, ook nu twijfel ik nog steeds of ik de D90 zou kopen of niet.

Waar zou ik deze dan het beste kopen? Want de D90 is niet overal meer verkrijgbaar.

Ik had voor de Nikon D5100 de Nikon D60 en ik heb de Nikon D5100 aangekocht omdat deze in promotie stond en deze had een betere beeldkwaliteit als de Nikon D90.

Comment

Working...
          X