Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem Canon 60D - Error 70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • probleem Canon 60D - Error 70

    Goeieavond iedereen!

    Ik ben net terug thuis van een sessie urban nachtfotografie Heb me weer vermaakt maar eindigde de sessie in mineur met een vervelende errormelding op mijn Canon 60D (5 maand oud nu).

    "Err 70. Shooting is not possible due to an error. Turn the camera off and on again or re-install the battery."

    Mijn batterij stond wel nog maar meer op 1 streepje, dus bijna leeg en ik gebruikte de bulb stand tot 50sec - 1min. Ik kreeg dan de melding nadat de foto verwerkt was en vervolgens kreeg ik dan geen foto maar die error.

    Ben nu terug mijn batterij volledig aan het volladen. Wie maakte dit nog mee? Wat is het?

    Alvast bedankt!

    David
    mijn website met meer foto's: www.daviddeman.be

  • #2
    Re: probleem Canon 60D - Error 70

    Moderator Note: Verplaatst van Algemeen naar Camera's.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

    Comment


    • #3
      Re: probleem Canon 60D - Error 70

      Bij nachtfotografie maak je gewoonlijk foto's met een lange sluitertijd, dan verbruikt de camera veel meer stroom per gemaakte foto.
      De laatste tijd is het s' nachts vrij koud, een koude accu presteert veel minder goed, zeker als ze bijna leeg is.

      Zorg voor een 100% geladen accu (of meerdere) voor je op stap gaat voor nachtfotografie (zeker als het erg koud is).

      Het is best mogelijk dat het probleem opgelost is door de accu te laden.
      De camera gaat waarschijnlijk op tijd "in veiligheid" om te voorkomen dat er iets mis loopt als er plots geen stroom meer is terwijl je een foto aan het maken bent.


      Denk er ook aan dat een lithium-ion accu veel minder lang meegaat als je ze elke keer leeg (of bijna leeg) maakt.
      Je kan ze dus best elke keer laden vooralleer je vertrekt voor de volgende fotoshoot, ook al geeft het display aan dat de accu nog bijna vol is.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: probleem Canon 60D - Error 70

        Oké bedankt voor de info Black bandit!
        mijn website met meer foto's: www.daviddeman.be

        Comment

        Working...
        X