Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk type canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk type canon

    Hallo,

    Ik ben nieuw hier, en de reden waarom ik me lid gemaakt heb is omdat ik weet dat hier zeer gepassioneerde fotografen zijn met HEEL veel KENNIS !

    Nu heb ik een vraag namelijk,

    Ik zoek een nieuw fototoestel , merk canon,
    Ik heb nu een canon eos 400D maar die is al enkele keren binnen geweest voor te laten kuisen en na te kijken enzo, maar bij "sport" trekt die onzuivere fotos bij bewegende beelden;

    Nu zou ik een nieuwe canon kopen door die redenen (ook omdat mijn ouders de 400D willen gebruiken voor gewoon familiefotos te maken )


    Wat ik vooral trek van foto's:
    Buiten: -bewegende beelden, zowel hondensport, agility, flyball, als wielrennen (wat ik zelf beoefen en mijn vriendin dan fotos van mij wil trekken)
    Binnen; Ook bewegende beelden tijdens hondenshow, puppy's die we zelf kweken en verkopen enzo(heb wel een canon speedlite 430 ex ii flitser)

    Dus nu is mijn vraag aan de experts onder jullie,

    Welk soort type van Canon past het best bij mij? Ikzelf dacht aan een 60D of 1100D ???

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: welk type canon

    Als die camera op de sport stand niet de foto's maakt zoals jij ze zou willen, dan ligt dat waarschijnlijk niet aan de camera...
    Een nieuwe (duurdere) camera zal dat probleem niet voor jou oplossen.

    De automatische standen van een camera werken gewoonlijk redelijk zolang er maar voldoende licht is, als er niet voldoende licht is, dan hang je vast aan wat de fabrikant heeft voorgeprogrammeerd.

    Om het maximum uit je camera te halen, zeker bij actiefotografie, is het nodig dat je zelf weet waarmee je bezig bent.
    Als de omstandigheden minder goed zijn, dan zal het dus met de automatische standen niet lukken, dan moet jij zelf kunnen beslissen welke instellingen de beste zijn om toch nog aanvaardbare foto's te krijgen.

    Je moet dus al minstens de basisbegrippen kennen (sluitertijd, diafragma, iso, scherptediepte, witbalans...) aan de hand van die parameters moet je dan zelf beslissen wat de meest optimale instellingen zijn voor een bepaalde foto.
    Zonder die kennis zal je met een duurdere camera ook geen betere foto's maken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: welk type canon

      beste,

      wat ik er vergeten bijzeggen heb, (wat eigenlijk wel belangrijk is ) dat is gekomen, die onzuivere fotos, na dat mijn Ma die laten vallen heeft, de camera, dus volgens mij zit er binnenin iets niet normaal.

      Comment

      Working...
      X