Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D5200 VS Canon EOS 60D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nikon D5200 VS Canon EOS 60D

mss een stomme vraag ..
    maar is een filter, buiten bescherming geven belangrijk?
    Ik bedoel maakt het heel veel uit welke filter je neemt voor je toestel?
    Gaat dat heel veel invloed hebben op je foto's ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
      Er is ook een Canon variant en die is blijkbaar een stukje goedkoper dan de Nikon variant. Of er een kwaliteitsverschil is tussen beide filters, weet ik echter niet.
      De canon filter zou ik niet kopen. Lees je niet zo veel goeds over. Ik heb een tiffen neutral hd ultra clear en een B&W (exacte typeaanduiding weet ik niet uit het hoofd) en ben er zeer tevreden over. Goede raad zoals iets hierboven, neem neutrale filters en geen UV-brol die je zeker niet nodig hebt.
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SandyB Bekijk bericht
        mss een stomme vraag ..
        maar is een filter, buiten bescherming geven belangrijk?
        Ik bedoel maakt het heel veel uit welke filter je neemt voor je toestel?
        Gaat dat heel veel invloed hebben op je foto's ?
        Vroeger waren UV-filters belangrijk omdat film (je weet wel dat lichtgevoelig materiaal ) hier wel gevoelig voor was.
        Digitale sensor's hebben hier geen last van. Dus filters zijn eigelijk nutteloos buiten bescherming bieden.
        Ik ben persoonlijk geen voorstander meer van het gebruik van filters. Voor goedkope objectieven is het belachelijk om dit te kopen en voor dudere is het zonde dit ervoor te zetten (als je niet voor de beste gaat). Dan is er ook nog de factor van welke kans er is dat je uw objectief beschadigd aan het frontelement. En als je het al beschadigd (een krasje) dan heb je 99.9% kans dat dit onzichtbaar is. Ik heb hier een objectief dat professioneel gebruikt is, en vele krassen bevat (wel niet op het frontelement) en zelfs een beetje stof vanbinnen heeft. En ik heb van deze lens nog nooit zo'n scherp exemplaar gebruikt.
        Een klap dat je filter volledig stukslaat, raakt waarschijnlijk ook uw frontelement. Als je moet rekenen op ongever 100€ per lens dat ik zeer vaak gebruik, kom ik op zo'n 400€. Terwijl mocht ik het frontelement van 1 van mijn lenzen beschadigen, dit gemiddeld zo'n 250€ kost om te vervangen voor de professionele lenzen.

Dat is hoe ik het zie hé, sommige mensen voelen zich beter verzekerd met een filter en dat begrijp ik ook perfect.
        De Nikon is gemaakt uit hetzelfde glas waaruit de lenselementen van de Nikon 600mm f/4 worden gemaakt, dus echt zeer hoge kwaliteit, maar de prijs is er ook naar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          Vroeger waren UV-filters belangrijk omdat film (je weet wel dat lichtgevoelig materiaal ) hier wel gevoelig voor was.
          Digitale sensor's hebben hier geen last van. Dus filters zijn eigelijk nutteloos buiten bescherming bieden.
          Ik ben persoonlijk geen voorstander meer van het gebruik van filters. Voor goedkope objectieven is het belachelijk om dit te kopen en voor dudere is het zonde dit ervoor te zetten (als je niet voor de beste gaat). Dan is er ook nog de factor van welke kans er is dat je uw objectief beschadigd aan het frontelement. En als je het al beschadigd (een krasje) dan heb je 99.9% kans dat dit onzichtbaar is. Ik heb hier een objectief dat professioneel gebruikt is, en vele krassen bevat (wel niet op het frontelement) en zelfs een beetje stof vanbinnen heeft. En ik heb van deze lens nog nooit zo'n scherp exemplaar gebruikt.
          Een klap dat je filter volledig stukslaat, raakt waarschijnlijk ook uw frontelement. Als je moet rekenen op ongever 100€ per lens dat ik zeer vaak gebruik, kom ik op zo'n 400€. Terwijl mocht ik het frontelement van 1 van mijn lenzen beschadigen, dit gemiddeld zo'n 250€ kost om te vervangen voor de professionele lenzen.

Dat is hoe ik het zie hé, sommige mensen voelen zich beter verzekerd met een filter en dat begrijp ik ook perfect.
          De Nikon is gemaakt uit hetzelfde glas waaruit de lenselementen van de Nikon 600mm f/4 worden gemaakt, dus echt zeer hoge kwaliteit, maar de prijs is er ook naar.
          Ik wil liefst toch een filter gewoon ter bescherming , you never know..
          ik zou zo maar eens bij die 0,01% moeten zijn
          maar ik begrijp uw redenering ook wel ..

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
          De canon filter zou ik niet kopen. Lees je niet zo veel goeds over. Ik heb een tiffen neutral hd ultra clear en een B&W (exacte typeaanduiding weet ik niet uit het hoofd) en ben er zeer tevreden over. Goede raad zoals iets hierboven, neem neutrale filters en geen UV-brol die je zeker niet nodig hebt.
          Ik heb nu op mijn 50mm een tiffen UV filter staan (die heb ik bij de lens gekregen toen ik die kocht bij konijnenberg), dus ja...
          Maar zo te horen is die tiffen neutral ultra clear wel een goeie, want er zijn meerdere mensen die die mij aanraden.
          Waarschijnlijk zal het die dan ook worden bij mijn volgende lens.

In ieder geval bedankt voor de info allemaal!

Comment

Working...
          X