Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe firmware voor veel Nikon toestellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe firmware voor veel Nikon toestellen

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
    Misschien een rare vraag.
    Kan ik mt de D800-update.exe ook de D800e updaten ?
    Mij lukt het niet. Ik gebruik wel de CF-sleuf (als eerste aangeduid).
    D800_0102.bin is het update-bestand dat ik naar de ROOT van de CF copieer.
    Het je dat in de folder "D800EUpdate" gezet? Gewoon de bin file kopieren naar de CF werkt niet. Het moet in de folder staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
      Het je dat in de folder "D800EUpdate" gezet? Gewoon de bin file kopieren naar de CF werkt niet. Het moet in de folder staan.
      Ondertussen opgelost via pch
      Blijkbaar kreeg ik niet alle beschikbare nieuwe oplaadbare firmwares aangeboden op het internet.
      Rare interactie van één of ander ? Ik weet het niet.
      Wanneer ik me in logde (mijn D3s is geregistreerd, mijn D70 was dat ook, en nog andere spullen) kreeg ik wel enkele firmwares voor andere toestellen meer te zien, maar D3s en D800e bleven er maar niet bij komen.
      Heb ze via gekregen en even de vraag gesteld aan Nikon.be of zij eventueel een verklaring hebben. EN neen, geen steengegooi naar Nikon hoor. Vermoedelijk zit er ergens iets op mijn pC die rare kuren uit haal(t)(de) op de browser
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door avdsnikon Bekijk bericht
        mr Pogi schrijft dat nu de AF-C beter werkt terwijl Mr Phoror.. laat uitschijnen dat noch AF-S noch AF-C enige beterschap zou vertonen.
        Mij interesseert vooral die AF-C . Ik kijk toch even de kat uit de boom vooaleer mij aan die upgrading te wagen. Hopelijk vindt iemand duidelijk verbeteringen ad hoc !
        Er is niets gewaagd aan hoor ( merk dit berichtje nu pas ). Bij nader inzien zouden het vooral die mensen zijn die met lichtsterke primes in ( heel )slechte lichtomstandigheden werken die echt een verschil merken in AF-C. Maar sowieso is de live view verbeterd, ik herinner mij dat ik vroeger met de D300 een aantal macrofoto's heb genomen waarbij ik 100% uitging van de scherpstelling op het LCD schermpje. Dat kon niet bij de D800/E. Nu wel! En dan zijn er nog een aantal bugs waarvan sprake op de Nikonsite, je hebt er toch alle belang bij de update uit te voeren vind ik.

Walter
        D850

Comment

Na de update merkte ik op de D800 dat er bij het bekijken van een beeld op de camera veel meer paarskleurige JPEG-artefacten te zien waren als je inzoomde. De preview van de RAW lijkt van een veel mindere kwaliteit te zijn als voorheen. Nog iemand die dit gemerkt heeft?
          http://www.flickr.com/jonasla

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas123 Bekijk bericht
            Na de update merkte ik op de D800 dat er bij het bekijken van een beeld op de camera veel meer paarskleurige JPEG-artefacten te zien waren als je inzoomde. De preview van de RAW lijkt van een veel mindere kwaliteit te zijn als voorheen. Nog iemand die dit gemerkt heeft?

Met JPEG werk ik niet maar de RAW is even goed hoor. Mss hangt het van situatie\lens af? Het scherpstellen lijkt idd net iets vlotter te gaan.
            http://xstreamdigital.be

Comment

Working...
            X