Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe firmware voor veel Nikon toestellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe firmware voor veel Nikon toestellen

https://nikoneurope-nl.custhelp.com/...X19fSwiYyI6M30.

Nieuwe firmware voor de D3, D3s, D3X, D4, D800; D800E, D7000, D600, D3200

Re: Nieuwe firmware voor veel Nikon toestellen

betere af? http://www.dpreview.com/forums/post/51209129
    Flickr

Comment

Ik heb begrepen dat het met sneller scherpstellen of volgen in de continu modus te maken heeft van de D800.
      Last edited by Eenbes; 3 april 2013, 12:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
        Ik heb begrepen dat het met sneller scherpstellen of volgen in de continu modus te maken heeft van de D800.
        Heb zelf de D800 niet maar ben wel benieuwd naar mensen die hem hebben of er na de update een merkelijk verschil is.
        Flickr

Comment

'k Heb zojuist de update geïnstalleerd op mijn D7000. Geen verschil te merken. De site van Nikon geeft aan dat voor dit model alleen de ondersteuning voor de 800mm van Nikon is toegevoegd. Aangezien ik die nooit op mijn camera zal zetten Is er dus weinig te merken
          portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
          Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Comment

Ik had problemen met scherpstelling van m'n 28-300 op 28mm, met de D800.
            Had de lens al binnengedaan voor nazicht, zonder resultaat. Ik was nu van plan de D800 binnen te geven voor nazicht, maar...

Deze firmware update heeft het probleem helemaal opgelost!
            Last edited by Jokke; 3 april 2013, 15:45.
            BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk bericht
              Ik had problemen met scherpstelling van m'n 28-300 op 28mm, met de D800.
              Had de lens al binnengedaan voor nazicht, zonder resultaat. Ik was nu van plan de D800 binnen te geven voor nazicht, maar...

Deze firmware update heeft het probleem helemaal opgelost!
              Gelukkig maar: wat was het probleem precies? Kon je hem ook niet scherp krijgen met de handbediening, of was het een AF-probleem.

De in het lijstje staande belangrijkste update is: 'De functie Onderwerp volgen, werkt nu beter wanneer u kadreert met de zoeker in de scherpstelstand AF-C (continue servo-autofocus).'
              Over ander scherpstelproblemen zoals die van u wordt niet gerept.

Ik lees net hier: http://www.dpreview.com/forums/post/51209129 dat ook andere focusproblemen met die update werden opgelost.
              Last edited by Eenbes; 3 april 2013, 16:13.

Comment

Autofocus werkt nu eindelijk zoals het moet op mijne D800. Ook op AF-C.

Liveview is nu eindelijk bruikbaar om te kunnen scherpstellen. Bij volledig inzoomen zag je vroeger geen drol meer, zeker als het een beetje donker was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                  Autofocus werkt nu eindelijk zoals het moet op mijne D800. Ook op AF-C.

Liveview is nu eindelijk bruikbaar om te kunnen scherpstellen. Bij volledig inzoomen zag je vroeger geen drol meer, zeker als het een beetje donker was.
                  Dus klopt het wat ze op Dpreview zeggen... Goed nieuws hé
                  Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                    Dus klopt het wat ze op Dpreview zeggen... Goed nieuws hé
                    Eerlijk gezegd merk ik niet het minste verschil in AF-C , noch in AF-S, ook niet in live view!

Walter

Edit:één ding is alvast wél veranderd: in live view kun je je beeld uitvergroten , tot wel 100%. Zo'n beeldje zag er vroeger slecht uit, met zogenaamde jagged edges, maar nu ziet het even gaaf uit als het ingezoomde beeld na het nemen van een foto .
                    Last edited by Phororhacos; 3 april 2013, 22:20.
                    D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                      Eerlijk gezegd merk ik niet het minste verschil in AF-C , noch in AF-S, ook niet in live view!

Walter

Edit:één ding is alvast wél veranderd: in live view kun je je beeld uitvergroten , tot wel 100%. Zo'n beeldje zag er vroeger slecht uit, met zogenaamde jagged edges, maar nu ziet het even gaaf uit als het ingezoomde beeld na het nemen van een foto .
                      Ja liveview is een echte verbetering. Er is ook een optie bijgekomen. Als je manueel fotografeert kun je met de "ok" knop de auto-exposure afzetten in liveview. Vroeger stond dat altijd aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht

Walter

Ik moet het zelf nog proberen op mijn D800E maar op FredMiranda zijn ze in elk geval heel blij met de update en wel mbt de juistheid van de AF

Comment

Misschien een rare vraag.
                          Kan ik mt de D800-update.exe ook de D800e updaten ?
                          Mij lukt het niet. Ik gebruik wel de CF-sleuf (als eerste aangeduid).
                          D800_0102.bin is het update-bestand dat ik naar de ROOT van de CF copieer.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

Comment

Waarom gebruik je niet gewoon de update voor de D800E zelf ?
                            Die kan je toch ook gewoon downloaden ?

https://nikoneurope-en.custhelp.com/...ail/a_id/56154

Of snap ik de vraag niet goed ?
                            Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

Comment

mr Pogi schrijft dat nu de AF-C beter werkt terwijl Mr Phoror.. laat uitschijnen dat noch AF-S noch AF-C enige beterschap zou vertonen.
                              Mij interesseert vooral die AF-C . Ik kijk toch even de kat uit de boom vooaleer mij aan die upgrading te wagen. Hopelijk vindt iemand duidelijk verbeteringen ad hoc !

Comment

Working...
                              X