Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
'k Heb zojuist de update geïnstalleerd op mijn D7000. Geen verschil te merken. De site van Nikon geeft aan dat voor dit model alleen de ondersteuning voor de 800mm van Nikon is toegevoegd. Aangezien ik die nooit op mijn camera zal zetten Is er dus weinig te merken
portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
Nikon D610 - glas - licht - pootjes -Facebook
Ik had problemen met scherpstelling van m'n 28-300 op 28mm, met de D800.
Had de lens al binnengedaan voor nazicht, zonder resultaat. Ik was nu van plan de D800 binnen te geven voor nazicht, maar...
Deze firmware update heeft het probleem helemaal opgelost!
Ik had problemen met scherpstelling van m'n 28-300 op 28mm, met de D800.
Had de lens al binnengedaan voor nazicht, zonder resultaat. Ik was nu van plan de D800 binnen te geven voor nazicht, maar...
Deze firmware update heeft het probleem helemaal opgelost!
Gelukkig maar: wat was het probleem precies? Kon je hem ook niet scherp krijgen met de handbediening, of was het een AF-probleem.
De in het lijstje staande belangrijkste update is: 'De functie Onderwerp volgen, werkt nu beter wanneer u kadreert met de zoeker in de scherpstelstand AF-C (continue servo-autofocus).'
Over ander scherpstelproblemen zoals die van u wordt niet gerept.
Autofocus werkt nu eindelijk zoals het moet op mijne D800. Ook op AF-C.
Liveview is nu eindelijk bruikbaar om te kunnen scherpstellen. Bij volledig inzoomen zag je vroeger geen drol meer, zeker als het een beetje donker was.
Autofocus werkt nu eindelijk zoals het moet op mijne D800. Ook op AF-C.
Liveview is nu eindelijk bruikbaar om te kunnen scherpstellen. Bij volledig inzoomen zag je vroeger geen drol meer, zeker als het een beetje donker was.
Dus klopt het wat ze op Dpreview zeggen... Goed nieuws hé
Oorspronkelijk geplaatst door saintlambertBekijk bericht
Dus klopt het wat ze op Dpreview zeggen... Goed nieuws hé
Eerlijk gezegd merk ik niet het minste verschil in AF-C , noch in AF-S, ook niet in live view!
Walter
Edit:één ding is alvast wél veranderd: in live view kun je je beeld uitvergroten , tot wel 100%. Zo'n beeldje zag er vroeger slecht uit, met zogenaamde jagged edges, maar nu ziet het even gaaf uit als het ingezoomde beeld na het nemen van een foto .
Eerlijk gezegd merk ik niet het minste verschil in AF-C , noch in AF-S, ook niet in live view!
Walter
Edit:één ding is alvast wél veranderd: in live view kun je je beeld uitvergroten , tot wel 100%. Zo'n beeldje zag er vroeger slecht uit, met zogenaamde jagged edges, maar nu ziet het even gaaf uit als het ingezoomde beeld na het nemen van een foto .
Ja liveview is een echte verbetering. Er is ook een optie bijgekomen. Als je manueel fotografeert kun je met de "ok" knop de auto-exposure afzetten in liveview. Vroeger stond dat altijd aan.
Walter
Ik moet het zelf nog proberen op mijn D800E maar op FredMiranda zijn ze in elk geval heel blij met de update en wel mbt de juistheid van de AF
Misschien een rare vraag.
Kan ik mt de D800-update.exe ook de D800e updaten ?
Mij lukt het niet. Ik gebruik wel de CF-sleuf (als eerste aangeduid).
D800_0102.bin is het update-bestand dat ik naar de ROOT van de CF copieer.
mr Pogi schrijft dat nu de AF-C beter werkt terwijl Mr Phoror.. laat uitschijnen dat noch AF-S noch AF-C enige beterschap zou vertonen.
Mij interesseert vooral die AF-C . Ik kijk toch even de kat uit de boom vooaleer mij aan die upgrading te wagen. Hopelijk vindt iemand duidelijk verbeteringen ad hoc !
Comment