Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolger voor Canon 1100D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Opvolger voor Canon 1100D

Hallo,
    Ik heb momenteel een canon 1100D met 18-55 mm kit lens en een 70-300 mm teleobjectief (zonder stabilisator).
    Ik heb deze camera gekocht om te zien of fotografie wel echt iets voor mij was maar dit is nu uitgegroeid tot een grote passie waarmee ik elke dag bezig ben.
    Ik ben zeer tevreden over dit toestel maar begin me nu toch wat beperkt te voelen.
    Ik zoek een camera die heel goed presteert bij hoge iso waardes daar ik vaak met nacht fotografie bezig ben.
    Ik had gedacht aan de Nikon D90 en aan de Canon 600D zodat ik dan nog wat geld over heb om in een goed objectief te investeren.
    Graag had ik eerst jullie mening gehad voor ik mij een nieuw toestel koop ik zou hem dan toch ook enkele jaren willen hebben.

( ik heb enige ervaring met nikon en mijn canon 1100D wil ik proberen te verkopen samen met de lenzen)

Vriendelijke groeten,
    Brecht

Re: Opvolger voor Canon 1100D

De Nikon D90 is niet zo een grote verbetering wat de prestaties bij hoge ISO betreft hoor.
    Om camera's sensorgewijs te vergelijken kan je best bij DXOmark in de Camera Sensor Ratings gaan snuffelen.

Je kan bij Nikon misschien beter voor de D7000 of D7100 gaan.
    Of de D5200, maar aangezien je de D90 aanhaalt, denk ik dat je de sneltoetsen wil hebben van de hogere reeks.
    Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

Comment

Re: Opvolger voor Canon 1100D

Voor wat normaal gesproken onder nachtfotografie wordt verstaan, heb je geen hoge isoos nodig, maar een statief.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
      X