Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke systeemcamera/bridgecamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke systeemcamera/bridgecamera

Bedankt voor alle reactie's,nu ben ik nog wel meer aan het twijfelen...met huidige setup behouden en de G1X bijkopen...of mijn setup verkopen en de olympus OM-D kopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jboy Bekijk bericht
      Bedankt voor alle reactie's,nu ben ik nog wel meer aan het twijfelen...met huidige setup behouden en de G1X bijkopen...of mijn setup verkopen en de olympus OM-D kopen

Ik ben ook aan het twijfelen tussen de Canon G15 of de Canon GX1...
      Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Is de olympus PEN E-PL5 vergelijkbaar in AF en beeldkwaliteit met de OM-D?

Comment

Voor zover ik heb begrepen is de beeldkwaliteit en AF hetzelfde. Ze delen overigens exact dezelfde sensor(zo ook de Olympus e-pm2). Het verschil tussen OM-D en de E-PL5 is vooral het volgende:

Om-D:
          - heeft een ingebouwde digitale zoeker
          - heeft twee handige draaiknoppen om direct het diafragma en sluitersnelheid mee in te stellen
          - schiet meer beelden per seconde (9/s)
          - waterspat- en stofdichte behuizing (en kitlens)
          - heeft een geavanceerde 5-assige beeldstabilisatie (wordt in veel reviews geprezen)

Comment

Ik wil zelf ook de OM-D kopen. Heb nu nog de E-PL1 ( die het overigens prima doet) en heb daar de Olympus 14-150mm en de Olympus 45mm F1.8 bij. Die laatste lens in combinatie met de om-d geeft een behoorlijk lichtsterke combinatie omdat de OM-D veel beter presteert met hogere iso-waarden dan de E-PL1.

Overigens heeft Olympus in Nederland een €100 cashback actie bij aankoop van een OM-D of je kunt kiezen voor een gratis adapter-ring ter waarde van €200.

Als je voor cashback kiest dan kost de OM-D met kitlens je uiteindelijk €999. Ikzelf ben in de body geïnteresseerd en die zou dan nog €799 kosten.

Comment

Buiten sport-fotografie ga je niks missen met de OMD tegenover de 7D. Integendeel.
              Tenzij je er sterk aan hecht dat je een liever iets groot in je handen hebt.
              Fotograferen met een OMD is zoveel handiger dan een 7D. Ik ben zelf Canon gebruiker (5D)
              Niet twijfelen aan de beeldkwaliteit... je zou nog versteld staan.
              Ook als video je ding is.. ik heb vroeger als 2e camera een 550D gehad en video van de OMD is zoveel beter. Zelfs in een zekere zin beter dan de 5D2/3

Ik heb ook nog een EPL3 die ik gebruik als 2e body.. zelfs die body is heel goed, zeer snel en heeft een volledig metalen bouwkwaliteit. Kleur recht uit de camera lijkt me zelfs een tikje beter dan de OMD.
              DR en High iso is iets minder maar valt echt wel goed mee in RL.
              Dit toestel staat nog te koop .. voor een prijs van 199 euro. Maar dan moet je wel snel zijn.
              Voordeel als je dit toestel koopt ... dan heb je nog genoeg geld voor vele bijkomende lenzen.
              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Kwaliteit zou hetzelfde moeten zijn, doch: http://www.dxomark.com/index.php/Cam...rand2)/Olympus
                en ook in het laatste chip-magazine staat in de tabel van beste systeemapparaten de OM-D op de tweede plaats en de E-pl5 op de zevende plaats. Opmerkelijk hierbij is dat de snelheid voor de om-d op 76 staat en bij de E-pl5 op 80, ook de beeldkwaliteit van de E-pl5 zou beter zijn (86) tegen (81) voor zijn grotere broer. De OM-D scoort uiteraard wel veel beter in uitrusting (93 vs 73). Hoe representatief deze tabellen/testen zijn kan je best voor jezelf uitmaken.

Comment

Working...
                X