Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800 vs D4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nikon D800 vs D4

Hier een volgende poging met werkende link.

Foto zo uit de camera, zonder enige bewerking, alleen de kwaliteit wat verlaagd om het bestand beneden de 10MB te houden.
    De DR van de D800 is fenomenaal goed vind ik, de foto staat in volle resolutie, en is gemaakt met de 35mm AF-s f1.4
    Je kan de foto beoordelen op scherpte, onscherpte, DR, CA, vignetering enz. recht naar de blauwe lucht gericht met gewone matrix lichtmeting,
    ga gerust eens pixelneuken, en zeg je gedacht
    Exifgegevens: ISO 100 sluitersnelheid 1/250 sec. diafragma f4.5 toestel op diafragmavoorkeuze en geen vigneteringscorrectie.

Comment

[QUOTE=demeyereg;3858721]Hier een volgende poging met werkende link.

Foto zo uit de camera, zonder enige bewerking, alleen de kwaliteit wat verlaagd om het bestand beneden de 10MB te houden.
      De DR van de D800 is fenomenaal goed vind ik, de foto staat in volle resolutie, en is gemaakt met de 35mm AF-s f1.4
      Je kan de foto beoordelen op scherpte, onscherpte, DR, CA, vignetering enz. recht naar de blauwe lucht gericht met gewone matrix lichtmeting,
      ga gerust eens pixelneuken, en zeg je gedacht
      Exifgegevens: ISO 100 sluitersnelheid 1/250 sec. diafragma f4.5 toestel op diafragmavoorkeuze en geen vigneteringscorrectie.

"DR fenomenaal goed" vind ik nog behoorlijk bescheiden uitgedrukt

Comment

Heb mij deze namiddag getrakteerd op een D800E. Morgen mij dus eens goed mee uitleven.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Heb mij deze namiddag getrakteerd op een D800E. Morgen mij dus eens goed mee uitleven.
          Proficiat Pol, dat zal zeker in orde zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Enkele leuke verschillen met de 300-body. Meest opvallend voor mij is : zijn lichtgewicht, zeer comfortabele hantering met de ontspanknop zeer goed schuin naar voor geplaatst en ook zeer licht bedienbaar. En uiteraard de professionele ronde zoeker. De Lv-knop staat eveneens zeer comfortabel rechts naast de monitor. Dus bij het eerste zicht al heel wat uiterlijke verbetering.
            De komende dagen tijd om mijn glas te testen. Wordt alvast spannend.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Kan ik inkomen....

Comment

Ah, en misschien nog via deze weg Kristof van Art&Craft danken voor de zeer professionele aanpak en dito ontvangst.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Enkele leuke verschillen met de 300-body. Meest opvallend voor mij is : zijn lichtgewicht, zeer comfortabele hantering met de ontspanknop zeer goed schuin naar voor geplaatst en ook zeer licht bedienbaar. En uiteraard de professionele ronde zoeker. De Lv-knop staat eveneens zeer comfortabel rechts naast de monitor. Dus bij het eerste zicht al heel wat uiterlijke verbetering.
                  De komende dagen tijd om mijn glas te testen. Wordt alvast spannend.
                  Proficiat! Weet niet over welk glas je allemaal beschikt, maar ik weet wel dat je zal versteld staan van de beeldkwaliteit!

Walter
                  D850

Comment

Proficiat, welcome to the club .
                    Met het juiste glas zal je verschieten hoor, van wat je met deze camera kan bereiken.
                    (post ook zeker je eerst foto's )

Comment

• Ook bij A&C mijn materiaal gekocht en van het eerste moment had ik daar een goed gevoel. Kristof is met zijn zaak bezig, zijn verkoper (die man met snorretje) doet het ook prima. Zeker niet opdringerig en er wordt tijd genomen.
                      Zelf heb ik ook een D800e maar mocht ik weten wat ik nu wist zou ik vermoedelijk voor een D4 gegaan zijn. Minder pixels maar het is simpelweg een snel subliem toestel, toch hou ik van mijn D800e

Comment

• Over de club gesproken, we moeten misschien eens samenkomen met D800 (E) en D4 eigenaars voor een Nikon gathering

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                          Over de club gesproken, we moeten misschien eens samenkomen met D800 (E) en D4 eigenaars voor een Nikon gathering
                          Dat zou tof zijn!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                            Ook bij A&C mijn materiaal gekocht en van het eerste moment had ik daar een goed gevoel. Kristof is met zijn zaak bezig, zijn verkoper (die man met snorretje) doet het ook prima. Zeker niet opdringerig en er wordt tijd genomen.
                            Zelf heb ik ook een D800e maar mocht ik weten wat ik nu wist zou ik vermoedelijk voor een D4 gegaan zijn. Minder pixels maar het is simpelweg een snel subliem toestel, toch hou ik van mijn D800e
                            Mijn eerste gedacht was ook de D4 met minder pixels. Voor mijn gebruik wat overkill en toch het dubbele van de prijs. Toch wel belangrijk ook.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                              Proficiat, welcome to the club .
                              Met het juiste glas zal je verschieten hoor, van wat je met deze camera kan bereiken.
                              (post ook zeker je eerst foto's )
                              Wel ik zit hier met nogal wat Nikonglas : 14-24mm2.8; 24-70mm2.8; 70-200mm2.8 VRI; 28mm1.4D; 50mm1.4D; 85mm1.4D; 105mm 2.8; 28-70mm 2.8 die momenteel in reparatie is. Ben trouwens benieuwd welk verschil dit zal geven met de nieuwe 24-70mm2.8
                              Heb toch al ondervonden, en het is zoals hierboven gemeld door Geert, dat de regel snelheid 1/brandpunt ruimer moet gezien worden. En dat zal wel te maken hebben met al dat pixel geweld.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En bedankt alvast voor de positieve reacties.

Ik was eigenlijk gegaan voor de D800, maar Kristof beweert dat de E toch nog wat scherper is. Het verschil in prijs was 250€ en daarvoor kreeg je ook nog de licentie voor NX2, dus ik heb niet getwijfeld.
                                En inderdaad, misschien eens afspreken met het clubje.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X