Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800 vs D4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nikon D800 vs D4

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Dat weet ik, maar het gaat hem niet om het beter zijn, maar om bepaalde opnames te maken waar je normaal voor op je buik zou moeten gaan liggen,
    zo heb je dan geen kantelbaar scherm nodig,
    Nee maar als ik het goed begrijp heb je dan in de ene hand je D800 en in de andere die smartphone, dat kan toch onmogelijk handig werken?
    Dan lijkt me dit toch handiger: http://www.cameranu.nl/nl/filmen-met...4_28054_242314
    Walter
    Last edited by Phororhacos; 25 april 2013, 23:37. Reden: toevoeging
    D850

Comment

Dat is wel duur, voor hetzelfde geld heb je dit:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
        Dat is wel duur, voor hetzelfde geld heb je dit:

http://www.beetronics.be/p/39/hd-field-monitor
        Blijft toch een dure bedoening voor het aantal keren dat je werkelijk op je buik moet gaan. Is er dan geen hoekzoeker voor de D800 ?
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Blijft toch een dure bedoening voor het aantal keren dat je werkelijk op je buik moet gaan. Is er dan geen hoekzoeker voor de D800 ?
          Ja natuurlijk wel, maar een optische hoekzoeker biedt niet het gebruiksgemak van een zwenkbaar lcd scherm.

Walter
          D850

Comment

Het grote min-punt van de D800 of Nikon camera's in het algemeen is het ontbreken van een uitklapbare monitor en een ingebouwde GPS-module: gisteren weer met mijn knieënen in de modder gezeten bij bij het maken van macro-opnamen en daar helpt geen hoekzoeker aan.
            Wanneer ik nu zou starten met fotografie zou ik voor Sony kiezen: daar gaan ze met de tijd mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Ja natuurlijk wel, maar een optische hoekzoeker biedt niet het gebruiksgemak van een zwenkbaar lcd scherm.

Walter
              Dat is inderdaad zo, maar alles hangt dus een beetje af van het soort fotografie die men beoefent. Ik kan mij inbeelden dat iemand die met macro bezig is daar meer nood aan heeft. Zelf heb ik de hoekzoeker toch al met voldoening gebruikt bij lage standpunten, maar de frequentie is te verwaarlozen.
              Een hoekzoeker vind ik toch wel handiger in gebruik dan het monteerbaar systeem dat u hierboven aanhaalt. Maar het is inderdaad zo dat bij toestellen zoals bvb. de D800 een kantelbaar scherm wel nuttig zou zijn.
              Last edited by enero; 26 april 2013, 11:21.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                Nee maar als ik het goed begrijp heb je dan in de ene hand je D800 en in de andere die smartphone, dat kan toch onmogelijk handig werken?
                Dan lijkt me dit toch handiger: http://www.cameranu.nl/nl/filmen-met...4_28054_242314
                Walter
                Voor mij een fluitje van een cent om iets te maken om mijn Iphone kantelbaar op mijn camera te plaatsen Walter,
                zo een kabeltje zou ik moeten vinden.

Zoals reeds gezegd, die Iphone heb ik toch altijd op zak, en die dingen hebben een goed Retina 300 dpi scherm
                waarom dan zoveel uitgeven aan iets dat je op zak hebt zitten.

Ik zal eens een en ander uitzoeken ondermeer waar ik dat live-view beeld kan onderscheppen,
                ik veronderstel via de HDMI uitgang van de camera.

Comment

Voor mij een fluitje van een cent om iets te maken om mijn Iphone kantelbaar op mijn camera te plaatsen Walter,
                  zo een kabeltje zou ik moeten vinden.

Zoals reeds gezegd, die Iphone heb ik toch altijd op zak, en die dingen hebben een goed Retina 300 dpi scherm
                  waarom dan zoveel uitgeven aan iets dat je op zak hebt zitten.

Ik zal eens een en ander uitzoeken ondermeer waar ik dat live-view beeld kan onderscheppen,
                  ik veronderstel via de HDMI uitgang van de camera.
                  En als je't gevonden hebt sta ik aan je deur: voor mij ook graag een kantelbaar scherm op mijn camera!

Walter
                  D850

Comment

voor de kantelbare scherm zoekers : lang leve camranger
                    www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

Kan iemand dat hier openen ?

Link werkt niet.
                      Last edited by Guest42; 30 april 2013, 16:33.

Comment

Kan iemand dat hier openen ?

Foto zo uit de camera, zonder enige bewerking, alleen de kwaliteit wat verlaagd om het bestand beneden de 10MB te houden.
                        De DR van de D800 is fenomenaal goed vind ik, de foto staat in volle resolutie, en is gemaakt met de 35mm AF-s f1.4
                        Je kan de foto beoordelen op scherpte, onscherpte, DR, CA, vignetering enz. recht naar de blauwe lucht gericht met gewone matrix lichtmeting,
                        ga gerust eens pixelneuken, en zeg je gedacht
                        Exifgegevens: ISO 100 sluitersnelheid 1/250 sec. diafragma f4.5 toestel op diafragmavoorkeuze en geen vigneteringscorrectie.
                        https://dl-web.dropbox.com/get/Publi...ipdvSsVnE1-7Iw
                        Hallo Geert, de link werkt hier niet, kan dit?
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Werkt hier ook niet.
                          http://xstreamdigital.be

Comment

Werkt deze Pol ? https://dl.dropboxusercontent.com/u/...dfoto-D800.jpg

Comment

OK Geert.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Niets op aan te merken, Geert
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X