Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1D mark IV AC-FOTO Aken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 1D mark IV AC-FOTO Aken

De 1D mark IV staat nog nieuw te koop bij AC-FOTO te Aken aan 3950 euro.

Is die winkel betrouwbaar en is het opportuun nu nog een 1D mark IV te kopen?
    Ik heb er 1 keer een Tokina 400mm gekocht en de autofocus werkte niet. Ik moest toen wel een andere lens kopen.
    Toch daar kopen of eventueel tweedehands ? Er staat een tweedehands te koop aan 2500 euro maar 't is wel van een professioneel, naar eigen zeggen 30.000 kliks.

Re: 1D mark IV AC-FOTO Aken

30.000 kliks is niets... Tenzij er mee gegooid is en er duidelijk diepe krassen in zijn, zou ik het liever tweedehands kopen.
    4000 euro is wel het dubbele hé, voor een "verouderde" body. Gewoon terplaatse goed testen: Autofocus, in af-s en af-c, checken op back/frontfocussing met een paar van uw eigen lenzen dat je kent, eens aan schudden (een beetje geratel is normaal, maar het mag niet lijken dat er iets echt los zit), lens mount controleren op scheurtjes of barstjes, sensor checken, alsook matglas op krassen,...

Comment

Dit soort "veroiuderde" toestellen koop ik liever tweedehands, anders wordt de afschrijving dusdanig dat hiet niet leuk meer is voor je, dus ik zou de tweedehandse versie aanshcaffen, 30.000 is gewoon ligtjes ingeklikt.
      Ik heb destijds een 1D mark 3 gekocht voor, in verhouding met de nieuwprijs, prikkie, hier heb ik leuk een tijd mee kunnen spelen en na een tijdje weer verkocht, ok je verliest wat maar geen duizenden Euro's, daar moet je wel rekening mee houden als je dit soort toestellen nieuw koopt. Leuk voor mensen die hun boterham ermee kunnen verdienen en dit toestel af kunnen schrijven, maar voor ons amateurs (althans als je dit ook bent) niet leuk meer. Vroeger kocht je zo een toestel voor heel lange tijd, maar tegenwoordig zijn ze na een paar jaar slechts een fractie waard wat ze nieuw gekost hebben.
      Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Een 1DMkIV blijft een bangelijk goed toestel !
        Qua Af snelheid en degelijkheid qua bouw is alleen een 1Dx beter, en jawel ik spreek uit ondervinding en ga niet af op wat op het net geschreven staat.
        Eens het geweten is dat er ergens nog eentje nieuw te verkrijgen is zal 'm er niet lang staan, wees daar maar gerust in.

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

[QUOTE=Sieg;3825444]Een 1DMkIV blijft een bangelijk goed toestel !
          Qua Af snelheid en degelijkheid qua bouw is alleen een 1Dx beter, en jawel ik spreek uit ondervinding en ga niet af op wat op het net geschreven staat.
          Eens het geweten is dat er ergens nog eentje nieuw te verkrijgen is zal 'm er niet lang staan, wees daar maar gerust in.

/QUOTE]
          Is het fullframe formaat van de 1D X geen nadeel t.o.v. de 1D mark IV als men bv. vogelfotografie doet?
          En is de autofocussnelheid en -precisie van de 1D X merkbaar beter dan bij de 1D mark IV? Bv. te vergelijken met de 7D vs. 1D mark IV?

Comment

Wat sieg zegt is zeker waarheid! Dit is volgens mij één van de beste toestellen die er zijn, heb er zelf ook één 2e hands gekocht omdat ik hem nergens nog nieuw kon krijgen.
            Nu nieuw 4000€, is wel wat, want die er nog wat bij en je hebt de 1dX dan hé... (en die zou nog beter zijn).

[QUOTE=citreola;3830236]
            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Een 1DMkIV blijft een bangelijk goed toestel !

/QUOTE]
            Is het fullframe formaat van de 1D X geen nadeel t.o.v. de 1D mark IV als men bv. vogelfotografie doet?
            En is de autofocussnelheid en -precisie van de 1D X merkbaar beter dan bij de 1D mark IV? Bv. te vergelijken met de 7D vs. 1D mark IV?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door citreola Bekijk bericht
              Als je komt van een 1,6x crop dan scheelt dat redelijk veel t.o.v. FF, kom je daarentegen van een 1DIV (1,3crop) dan valt dat nog redelijk goed mee
              Je leert mettertijd ook anticiperen op de "verloren" cropfactor, dus m.a.w. je leert hoe dichterbij te komen zonder te verstoren en je leert ook het gedrag te begrijpen en waarom een dier/vogel een bepaalde handeling doet.
              Daarentegen is het beeld van de 1Dx zo veel beter dat je makkelijk een crop eruit kunt halen waarvan de kwaliteit nog steeds subliem is.

Oorspronkelijk geplaatst door citreola Bekijk bericht
              Als je de overstap maakt van bvb een 7D naar 1DMkIV is de stap enorm groot qua AF snelheid/accuraatheid/beeldkwaliteit
              De stap tussen een 1DMkIV en een 1Dx is vooral te merken aan het FF beeld dus IQ, maar ook daar is de AF snelheid wederom een stukje sneller en vooral ook weer accurater.

Uiteraard speelt in gans dit gebeuren vooral de kwaliteit van de gebruikte lens een hele belangrijke rol !

grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 31 maart 2013, 15:01.
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
              X