Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar nieuw toestel (vooral voor citytrip)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Op zoek naar nieuw toestel (vooral voor citytrip)

Goedemiddag,

Momenteel eigenaar van Sony Cybershot DSC-S930 Steadyshot.
    Heel tevreden over.

1 minpuntje en tevens de reden waarom ik overweeg een nieuw toestel te kopen :
    Voor grote gebouwen moet ik nogal grote afstand in acht nemen om het helemaal op de foto te krijgen.
    Dat is - zeker in steden - niet altijd mogelijk, waardoor een gebouw niet op 1 foto past.

Ik zoek dus een soortgelijk toestel als mijn huidig, maar met uitzoom mogelijkheden (als dat al bestaat)
    Waar moet ik op letten : breedhoek ? groothoek ? hoe zit dat met het aantal mm dat wordt aangegeven (zo groot of zo klein mogelijk) ?

Graag advies - Dank bij voorbaat !

Re: Op zoek naar nieuw toestel (vooral voor citytrip)

Beste,

Als je nu een gebouw niet op de foto krijgt heb je meer breedhoek nodig.(correct me if i'm wrong)
    Je hebt nu 36-108mm volgens info die ik over je toestel vindt.Ik zou minimaal naar een 28mm gaan.Indien je er wat geld wil tegenaan gooien kan ik je de sony rx100 aanraden.Heel goed,heb hem zelf ook..,lichtsterke lens,grote sensor..Etc.. Een nadeel,kost wel 599€.En gaat het verschil tussen 28 en 36mm zo groot zijn?

Comment

Marc1201,

Geen idee of ik nu 36-108mm heb. Op de lens van mijn toestel staat "Sony Lens / Optical 3x - f=6.4-19.2mm 1:2.9-5.4"
      Wat betreft prijsklasse : Max rond 200€.

Comment

Graag meer reacties aub.

Comment

Hier is er eentje (welgemeend):
          Ga eens langs bij een professionele fotozaak (Art&Craft, Fotokonijnenberg, ...) en leg je probleem uit. Er zijn goeie toestellen op de markt zoals de Micro Four Thirds, de systeemcamera's van Nikon (V2, J3), de Sony Nex'en, ...
          Een breedhoeklensje en je bent vertrokken

Comment

Je kan voor 200 euro niet alles verwachten hé !
            ze maken deze toestellen voor een doorsnee gebruiker !
            Als je kiest voor een toestel met verwisselbare lenzen
            zijn de mogelijkheden zoveel groter, maar voor een dubbeltje
            zit nooit op de eerste rij !
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Voor max 200€ zou ik naar deze kijken, Canon SX240. Heeft een bereik van 25 to 500mm, dus meer groothoek en tele dan je huidige camera.

Verwacht er geen wonderen van want heeft een kleine 1/2.3" sensor. Maar zal alleszins beter zijn als wat je nu hebt.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Misschien kunnen we de gebruiker ook leren dat je foto's aan mekaar kan lassen - zelfs met photoshop elements, photoshop, en een hele trits andere programma's. Sommige zelfs gratis. Oefen wel op voorhand - zodat je leert hoe je die foto's moet maken.
                Bij de spotgoedkope toestelletjes kan je af en toe meer breedhoek krijgen met een voorzetlensje. Supergeweldig gaat dat niet zijn, maar er bestaan aardige voorzetglazen die rond de 80 à 100€ kosten - maar wellicht kan fotoschop elements of zelfs Gimp (gratis) u helpen om de verkleuringen weg te rekenen.

Vaak zit dat ook gebonden aan het toestel of de diameter van de lens - er zijn deftige voorzetlenzen van Schneider of van Raynox - mits wat meeval kan je ze via google wel opsporen - en dan speuren naar 2dehandsjes op de fora - een aangenaam tijdsverdrijf.

Vb. het stadhuis van Leuven - om dat vanuit 2 hoeken te fotograferen - daar heb je dan een 20mm in 35mm eq. voor nodig. Met een 35 haal je dat niet - en een voorzetlens kan je dan niet genoeg helpen. Dus zal je moeten zorgen voor minstens een 28mm - met een bijhorende voorzetlens.

Voor 200€ totaalbudget - tja - enkel 2dehands vrees ik - ga je dat kunnen waarmaken...

Comment

Working...
                X