Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera?

    Goeiedag,

    ik zou een nieuwe camera willen kopen. Eerst had ik gedacht aan een dSLR, maar dit zal toch iets te groot zijn en daarom zoek ik iets compacter.
    Buiten wat goedkope digicams heb ik geen ervaring met fotografie, maar ik zou me hierin toch wat willen verdiepen. Camera zal voor vanalles gebruikt worden, vakantie, landschappen (minder portretten, bewegende beelden).

    Mijn budget was een 400€, nu heb ik echter nog 300€ ecocheques die ik ook kan gebruiken. In totaal dus +- 700€, de camera zal aangekocht worden in de winkel en niet via internet (achteraf eventueel uitbreidingen wel). Dit zal natuurlijk iets meer kosten, maar aangezien ik die ecocheques kan gebruiken, spaar ik terug wat geld uit.

    Deze week twee winkels (West-Vl) bezocht en al enkele voorstellen gekregen. Welke zou de beste zijn? Al wat gezocht op internet, maar ik geraak er niet veel wijzer uit. Video is geen must (heb een ContourRoam2), moet makkelijk te gebruiken zijn.

    Nikon J1 10-30mm: 299€
    Nikon J2 10-30mm + 30-110mm: 599€
    Nikon J2 10-33mm: 399€
    Nikon V1 10-30mm: 399€
    Samsung NX1000: 20-50mm + 30-200m: 599€ (met eventuele cashback-actie 4 april van 100€)
    Panasonic DMC-GF5X 14-42mm/F3.5-5.6 ASPH: 649€
    Panasonic DMC-GX1K 14-42mm/F3.5-5.6 ASPH: 599€
    Olympus E-PL5 + EZ-M1442 II R + FlashAir: 699€
    Olympus E-PM2 + EZ-M1442 II R + FlashAir: 599€

    Zoals je kan zien zit er een redelijk groot verschil in, van 299€ tot 699€. Kies ik dan misschien beter de J1 of J2 en koop er nog een lens bij (standaard, breedhoek, tele)?

    Bedankt voor de reacties!

  • #2
    Re: Welke camera?

    De J2 lijkt mij in ieder geval al niet zo interessant. Voor zover ik weet zitten er op de V1 meer nuttige functies die de 100 extra euro'tjes waard zijn tov de J1.

    Over de andere systemen kan ik me niet echt uitspreken want die ken ik niet, is er een reden dat er geen Sony NEX voorkomt in de lijst?

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera?

      Een winkel die hier op Marktplaats adverteert bood me de Olympus e-pm2 met 14-42 lens aan voor 429 euro.
      Lijkt me voor het gegeven gebruik een mooie oplossing.
      Kun je met je eco cheques vast nog wel wat anders kopen.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera?

        De Nikon J1 is voor een beginner heel interessant. Indien je wilt kun je nog alles
        zelf aanpassen, al zal je daarvoor iets meer in het menu moeten duiken. Maar
        goede beeldkwaliteit voor een zeer aanvaardbare prijs. Ik heb voor de J1 gekozen
        vanwege zijn "grootte," kan met een 10-30 lens nog in mijn jaszak. En ik ben er
        zeer tevreden over, ook al kom ik van een DSLR.

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera?

          Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
          De J2 lijkt mij in ieder geval al niet zo interessant. Voor zover ik weet zitten er op de V1 meer nuttige functies die de 100 extra euro'tjes waard zijn tov de J1.

          Over de andere systemen kan ik me niet echt uitspreken want die ken ik niet, is er een reden dat er geen Sony NEX voorkomt in de lijst?
          De J2 heeft als enige voordeel dat het een betere schermresolutie heeft, voor de rest is het dezelfde camera als de J1.

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera?

            Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
            Over de andere systemen kan ik me niet echt uitspreken want die ken ik niet, is er een reden dat er geen Sony NEX voorkomt in de lijst?
            Ik had om de Sony NEX-reeks gevraagd, maar deze verkochten ze niet in de winkel.

            Als er iemand een goeie winkel weet in de regio Roeselare-Tielt (die ook ecocheques aanvaardt ) mag je het altijd laten weten.

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera?

              Oorspronkelijk geplaatst door eXoz Bekijk bericht
              Goeiedag,

              ik zou een nieuwe camera willen kopen............

              Nikon
              Nikon
              Nikon
              Nikon
              Samsung
              Panasonic
              Panasonic
              Olympus
              Olympus
              wat is er mis met Canon...?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Welke camera?

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                wat is er mis met Canon...?
                grt,bouk.
                Niets, mijn twee vorige digicams waren van Canon. Voor mij maakt het merk niet uit, zolang het een deftige camera is. Echter als je de openingspost gelezen hebt, zijn dit de compactcamera's met verwisselbare lens die ze in de winkel hebben (zowel Canon EOS als Sony NEX hebben ze voorlopig niet). Het is zeker niet de bedoeling om hier fanboyisme uit te lokken!

                Comment


                • #9
                  Re: Welke camera?

                  Oorspronkelijk geplaatst door eXoz Bekijk bericht
                  ....... Echter als je de openingspost gelezen hebt, zijn dit de compactcamera's met verwisselbare lens die ze in de winkel hebben (zowel Canon EOS als Sony NEX hebben ze voorlopig niet).
                  heb jij geen internet..
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke camera?

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    heb jij geen internet..
                    grt,bouk.
                    Ik wil nu niet arrogant doen, maar heb je een bril nodig? Als je NOG eens de openingspost leest, zie je dat ik ecocheques heb voor een bedrag van 300€ en die graag zou gebruiken. Mijn gewoon budget was 400€, met die ecocheques erbij verhoogt dit naar 700€. Via internet kan je de camera's goedkoper krijgen (alhoewel het meestal maar 50€ scheelt als ik digicamshop.be / Coolblue gebruik), maar mijn budget is dan gelimiteerd tot 400€. Wat ik wel kan doen is bvb de camera kopen in de winkel en extra lenzen/gadgets online.

                    Nu ontopic graag!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke camera?

                      ik had een Olympus e-PL3, erg leuk en goed toestel, nadeel is hogere ISO's niet zo heel erg goed, nu heb ik een Nikon J1 en een Nikon V1, met wat lensjes erbij, toestel verbaasd me elke keer weer, erg goed in hogere ISO's, snel, gerg gebruikers vriendelijk, beide type's zijn op dit moment haast hetzelfde geprijst, terwijl de V1 een paar maanden geleden nog haast tweemaal zo duur was, is nu een erg voordelige koop, nadeel is wel dat er geen flitser in is gebouwd, in de J1 weer wel, alleen daar weer geen zoeker, qua beeldkwaliteit zijn ze identiek.
                      Je hebt ook komplete pakketjes , een 10-30 lens plus een 30-110 lensje in een totaal pakket, kan voordelig zijn en bovendien zijn deze lenzen erg goed te noemen en wat een groot voordeel is erg klein, ze passen met gemak in je jaszak.
                      Voor het geld op dit moment is de V1 een van de betere toestellen die je kunt kopen, de J2 of J3 zou ik niet aanschaffen, voor die paar kleine dingen meer betaal je teveel.
                      Mijn beste Foto moek nog trekke.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke camera?

                        Oorspronkelijk geplaatst door eXoz Bekijk bericht
                        Ik wil nu niet arrogant doen, maar heb je een bril nodig? ...
                        ik ook niet, en draag mijn brilletje hoor.
                        maar als jij schrijft dat Canon geen compactcamera,s heeft met verwisselbare lenzen...?
                        dan vraag ik mij af, of je wel goed op het Internet hebt gezocht.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke camera?

                          Oorspronkelijk geplaatst door eXoz Bekijk bericht
                          Ik wil nu niet arrogant doen, maar heb je een bril nodig? Als je NOG eens de openingspost leest, zie je dat ik ecocheques heb voor een bedrag van 300€ en die graag zou gebruiken. Mijn gewoon budget was 400€, met die ecocheques erbij verhoogt dit naar 700€. Via internet kan je de camera's goedkoper krijgen (alhoewel het meestal maar 50€ scheelt als ik digicamshop.be / Coolblue gebruik), maar mijn budget is dan gelimiteerd tot 400€. Wat ik wel kan doen is bvb de camera kopen in de winkel en extra lenzen/gadgets online.

                          Nu ontopic graag!
                          waar ga jij een camera met ecocheques betalen? Ik ken geen enkele electrozaak die dat nog doet.
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke camera?

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            ik ook niet, en draag mijn brilletje hoor.
                            maar als jij schrijft dat Canon geen compactcamera,s heeft met verwisselbare lenzen...?
                            dan vraag ik mij af, of je wel goed op het Internet hebt gezocht.
                            grt,bouk.
                            Dan heb je me verkeerd begrepen. Met "zijn dit de compactcamera's met verwisselbare lens die ze in de winkel hebben (zowel Canon EOS als Sony NEX hebben ze voorlopig niet)." bedoel ik dat ze deze voorlopig niet in voorraad hebben in de winkel. Niet dat ze niet bestaan.

                            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            waar ga jij een camera met ecocheques betalen? Ik ken geen enkele electrozaak die dat nog doet.
                            Gisteren gevraagd in de winkel en ze aanvaarden deze.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke camera?

                              Oorspronkelijk geplaatst door eXoz Bekijk bericht
                              Gisteren gevraagd in de winkel en ze aanvaarden deze.
                              interessant. Welke winkel is dat? de meesten aanvaarden ze enkel voor energiezuinige frigo's enz.
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment

                              Working...
                              X