Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony RX100 + HX300 of NEX 6L ter vervanging 400D met 18-200 Sigma ?!?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony RX100 + HX300 of NEX 6L ter vervanging 400D met 18-200 Sigma ?!?

    Zoek nieuwe set ter vervanging 400D met 18-200 Sigma lens. In 'n vorige post vroeg ik me al af of ik mijn huidige set moest vervangen door een systeem, compact of bridge en uitte ik mijn voorkeur voor Fuji ... Na jullie bedenkingen en opmerkingen en na in quasi iedere review te lezen dat de firmware van Fuji niet alles is stapte ik af van het Fuji idee en las ik goede kritieken over Sony ...

    Zoals eerder gezegd wil ik een lichtere set én betere lens ... Om alle situaties (straat, macro, tele en portret) aan te kunnen.

    Het eventuele gecombineerd gebruik (afhankelijk van de situatie ... fietstocht, motortocht, citytrip, shoot op trouw/communie) van een Sony RX100 en de nieuwe HX300 spreekt me ook aan ... of dan toch beter een Sony NEX 6L met 16-50 lens ?

    Met wat zal ik qua lens de beste foto's maken ? En de NEX past tijdens de fietstocht weeral niet goed in het koerstruitje .... en qua prijs zit ik na online vergelijk nog goedkoper voor 2 camera's dan voor een NEX 6 !

    Graag terug jullie ongezouten reacties
    Canon Eos 400D / BG E3 / Canon EF-S 18-55 / Sigma 18-200 DC OS / Speedlite 430EX II / Manfrotto 055XDB-804RC2

  • #2
    Re: Sony RX100 + HX300 of NEX 6L ter vervanging 400D met 18-200 Sigma ?!?

    De RX100 is zowiezo een goede keus, kan overal mee en kan zelfs indoor gebruikt worden als je weet gebruik te maken vd lichtsterke lens.

    Ik ben zo geen fan vd megapixelrace van Sony met hun cybershots met kleine sensor. Vooral vanaf ISO400 zijn de jpegs gewoon niet goed. De Canon SX50 doet het veel beter met zijn 12mp.

    Maar tele en compact, dat weet je ook, dat gaat niet goed samen. Voor een bereik van 1200mm is de Canon dan weer heel compact in vergelijking met een dslr met zo'n bereik.
    De Fuji XS1 is denk ik nog beter want heeft een grotere sensor. Het bereik is dan weer minder met zo'n 620mm.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment

    Working...
    X