Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeer vreemd defect canon 450D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zeer vreemd defect canon 450D

Beste iedereen!

Ik heb een zeer vreemd probleem met mijn 450D,

Hij geeft bij het opengaan van de sluiter een raar klik geluid en zet zich automatisch af (ook geen foto op SD kaart. Maar als ik mijn camera verbind met mijn pc en via USB foto's trek werkt hij perfect...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Re: Zeer vreemd defect canon 450D

Heb je al een ander geheugenkaartje geprobeerd?
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Batterij kapot ???

Comment

@black bandit
        Nee, daar heb ik totaal nog niet aan gedacht om dat te proberen (sarcasm mode af)
        zijn er echt mensen die met dat soort problemen hier naar het forum komen en er niet eens aan denken om even een ander kaartje te proberen?

@ demeyereg
        als mijn batterij kapot zou zijn, zou, zoals ik al zei, mijn camera niet de mogelijkheid hebben om aan te gaan om een foto te trekken die faalde en daarna afsloot...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door haminocules predatec Bekijk bericht
          @black bandit
          Nee, daar heb ik totaal nog niet aan gedacht om dat te proberen (sarcasm mode af)
          zijn er echt mensen die met dat soort problemen hier naar het forum komen en er niet eens aan denken om even een ander kaartje te proberen?

@ demeyereg
          als mijn batterij kapot zou zijn, zou, zoals ik al zei, mijn camera niet de mogelijkheid hebben om aan te gaan om een foto te trekken die faalde en daarna afsloot...
          Je batterij kan defect zijn zonder het normale fenomeen dat je geen foto's meer kunt maken, zoals bij een lege accu. Defect is noodzakelijk hetzelfde als versleten, kan niet meer geladen worden. Ik denk ook aan een probleem in de voeding, omdat je met een andere bron (USB) het probleem niet hebt. Probeer toch maar eens een andere accu, of jouw accu in een andere body. Het kan ook de spanningsregelaar van de accu (in de body) of een "stom" contactprobleem. Een aandachtige inspectie kan uitkomst brengen. Zaklampje en loep, meer heb je niet nodig. Misschien een verzwakt contactpunt?
          Wat zegt de batterij-indicatie op je display? Die geeft de spanning aan, het kan dus zijn dat je accu wel de volledige spanning geeft, maar door één of ander defect kan hij geen stroom leveren.
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Best eens een kennis opzoeken met een 450D om te proberen. Een batterij kan soms inderdaad rare kuren hebben en aangeven dat ze opgeladen is maar toch geen vermogen leveren. Dat zou het fenomeen van het stoppen kunnen verklaren (via PC krijg je minder belasting van de batterij).
            Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Working...
            X