Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies tweede camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• advies tweede camera

hallo lezers,

ik ben dus op zoek naar een tweede camera (voor als ik men reflex niet wil/kan meenemen)

belangrijk is dat het een compact camera word, liefst zo klein mogelijk.
    snel, lichtsterke lens, manual control, enz
    budget = max 400€

ik heb al veel research gedaan, en de canon s100 en de panasonic lx7 interesseren mij het meest. (meteen ook de limiet van m'n budget)

ik lees over beide cameras veel positieve dingen, maar ook minder goede dingen zoals bv bij de s100 de korte batterijduur. (iemand hiermee ervaring?)
    bij de lx7 is het dan weer vooral de grootte en het kortere bereik van de lens...
    ook lijkt het alsof je de s100 nergens meer kan verkrijgen?

ik geraak er niet echt wijs uit.
    misschien moet ik gewoon nog wat te wachten op nieuwe modellen..?
    of is er miss een goede compact waarvan ik nog niet op de hoogte ben? (rx 100 is te duur! )

wat denken jullie?

alvast bedankt voor je tijd!

Re: advies tweede camera

Nikon J1/2 : buy it, love it!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door c123 Bekijk bericht
      rx 100 is te duur!

wat denken jullie?

alvast bedankt voor je tijd!
      Maar zijn geld dubbel en dik waard,echt leg iets bij en ga voor de rx100.Mijn keuze zou snel gemaakt zijn.(Ohja ik moet niet meer kiezen,ik heb hem al )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        Nikon J1/2 : buy it, love it!
        nikonist tot in de kist

Comment

ik zou ipv S100 de S110 nemen, zelfde prijs maar betere AF, ook handig door touchscreen . is enkel lichtsterk wide, bij tele is dat al pak minder net als meeste andere heel compacte toestellen met iets grotere sensor. voordeel is dat je camera zelfs in je broekzak kwijt kan. batt. is niet schitterend dus extra bett is aan te raden ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
            nikonist tot in de kist
            Of Fuji x100s, das ook een machtig toestelletje, maar ligt waarschijnlijk buiten budget.
            Stefan, gebruik er eens 1 voor een week, mocht dit toestel van Canon zijn, zou ik het even hard aanbevelen! (en nee, de eos M komt niet eens dicht...)
            Voor de prijzen dat de Nikon 1 serie nu staat, bestaat er gewoon niets beter.

Comment

sony NEX3N zit wel iets boven je budget maar kun je vinden onder de 500€ met de zeer compacte powerzoom kitlens , en mits adapter kun je je huidige lenzen ook gebruiken op dit toestel.
              anders verkoop je huidige DSLR en ga voor sony nex6 of panasonic g5.

Comment

Ik beveel ook van harte en zonder schroom de Nikon 1 aan. De prijs voor het
                moment, de grootte van het toestel, en de kwaliteit van de foto's. En ik ben
                helemaal geen Nikon man. Integendeel, moest ik terug een DSLR kopen, het
                zou een Canon zijn.

Comment

ook hier de erg blije en vrolijke bezitter van een Nikon J1 en een V1, overdreven ik weet het, maar de V1 is op dit moment erg betaalbaar en voor wat het died een koopje.
                  Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

idd de nikon1 is perfect voor jou
                    indien je kleinere dof wil , kan je natuurlijk een 2dehands olympus pen op de hands tikken, met een zuiko 45mm f1.8 (te koop voor 239 euro) krijg je toch welke prachtige plaatjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      ........ moest ik terug een DSLR kopen, het
                      zou een Canon zijn.
                      welkom bij de club...als je tenminste door de ballotagecommissie wordt toegelaten.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

dank voor de reacties, maar ik ben niet op zoek naar een camera met verwisselbare lenzen.
                        ik ben wel degelijk op zoek naar een compactje!

ik heb het momenteel zelf zowat afgewogen tussen de s110 en de lx7.

iemand (negatieve)ervaring met een van deze twee modellen?
                        (miss ook iemand een idee waar men deze het goedkoopst kan verkrijgen?)

alvast bedankt.

Comment

Working...
                        X